Hoi,
ik ben op zoek naar een stabiel draadloos netwerk waarbij mijn domotica goed op kan werken.
een schets van de situatie:
vrijstaande woning met begane grond, 1ste verdieping en 2e verdieping.
begane grond is circa 80 m2,
1ste verdieping is circa 60 m2
2e verdieping is circa 60 m2
Domotica onderdelen:
- Tado slimme thermosstaat, waarbij alle radiatoren zijn voorzien van Tado knoppen.
- Nest cam IQ outdoor 2x, Hello 1x en rookmelders 3x
- Philips HUE het hele huis door
Wat is je budget?
Ik wil er best wat voor uitgeven. Budget is ondergeschikt in dit topic maar reëel. dus ergens tussen € 1.000,- en € 1.500,-.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben op dit moment aan het kijken voor een mesh netwerk met deze AC's:
https://www.coolblue.nl/p...ef=21003&utm_content=2416
Ik kan helaas niet naar iedere hoek een netwerk kabel trekken. Het idee is om BG te voorzien van 2 a 3 AC's en dan per verdieping 1. Qua router heb ik geen idee ervan wat ik hier het beste zou kunnen plaatsen, gelet op de Ziggo aansluiting en modem.
Ik ben op zoek naar de beste oplossing. mijn idee m.b.t. de ubiquiti is wellicht niet het beste. Het moet stabiel zijn en altijd werken. ook makkelijk in te stellen aangezien ik geen netwerk technicus ben maar wel een IP adres kan instellen
ik hoor het graag, alvast bedankt!
gr. Robby
ik ben op zoek naar een stabiel draadloos netwerk waarbij mijn domotica goed op kan werken.
een schets van de situatie:
vrijstaande woning met begane grond, 1ste verdieping en 2e verdieping.
begane grond is circa 80 m2,
1ste verdieping is circa 60 m2
2e verdieping is circa 60 m2
Domotica onderdelen:
- Tado slimme thermosstaat, waarbij alle radiatoren zijn voorzien van Tado knoppen.
- Nest cam IQ outdoor 2x, Hello 1x en rookmelders 3x
- Philips HUE het hele huis door
Wat is je budget?
Ik wil er best wat voor uitgeven. Budget is ondergeschikt in dit topic maar reëel. dus ergens tussen € 1.000,- en € 1.500,-.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben op dit moment aan het kijken voor een mesh netwerk met deze AC's:
https://www.coolblue.nl/p...ef=21003&utm_content=2416
Ik kan helaas niet naar iedere hoek een netwerk kabel trekken. Het idee is om BG te voorzien van 2 a 3 AC's en dan per verdieping 1. Qua router heb ik geen idee ervan wat ik hier het beste zou kunnen plaatsen, gelet op de Ziggo aansluiting en modem.
Ik ben op zoek naar de beste oplossing. mijn idee m.b.t. de ubiquiti is wellicht niet het beste. Het moet stabiel zijn en altijd werken. ook makkelijk in te stellen aangezien ik geen netwerk technicus ben maar wel een IP adres kan instellen

ik hoor het graag, alvast bedankt!
gr. Robby