E-mail verzenden via KPN ExperiaBox werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:28
Hallo allen,

Sinds gisteravond ondervind ik een zeer raar probleem met het versturen van e-mails wanneer ik hier thuis op de WiFi verbonden zit. In dit geval verloopt het verkeer via de ExperiaBox v10.

Het probleem is namelijk: het versturen van e-mails (wanneer het verkeer via de ExperiaBox v10 verloopt) werkt niet meer. Zie onderstaande melding die ik dan krijg.
Ook op onze beide iPhones werkt het niet meer als we via de WiFi (dus met de ExperiaBox) verbonden zijn.
Inkomende e-mails werken wel gewoon.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zg3gz8v7r9e.png

Ik gebruik overigens niet het mailadres van KPN zelf, maar meerdere mailadressen van ons eigen domein welke wij hosten bij mijnhostingpartner.nl

Een aantal zaken heb ik inmiddels al uitgesloten:
1. Het is geen apparaat specifiek probleem, omdat het zowel op één laptop als twee iPhones NIET werkt.
2. De instellingen die ik in de mailapplicaties heb staan lijken mij in orde. Dit omdat als ik op de iPhones via 4G verbonden ben of de laptop via hotspot met mijn iPhone verbind het verzenden van e-mail wel gewoon werkt. Tevens heb ik in deze instellingen geen wijzigingen aangebracht alvorens het probleem optrad.
3. Ik heb de ExperiaBox inmiddels al hersteld naar fabrieksinstellingen, maar ook dit bood geen oplossing.
4. Ik heb mijn IP-adres en mail-adressen gecontroleerd op de pagina van KPN abuse, hier staat dat niks geblokkeerd is.

Vervolgens heb ik nog via een telnet sessie geprobeerd te verbinden met zowel de mailserver van KPN als met de mailserver van mijnhostingpartner.nl Zie hieronder de resultaten:
Telnet kpnmail via WiFi (telnet smtp.kpnmail.nl 587):
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rne3xtrv1irq.png

Telnet mijnhostingpartner via WiFi (telnet smtp.mijnhostingpartner.nl 26):
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/maow1ojr3.png

Telnet mijnhostingpartner via hotspot iPhone (telnet smtp.mijnhostingpartner.nl 26)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ydj0ahxc.png

Deze resultaten bieden mij dus zorgen, omdat ik wel een sessie kan opzetten naar de mailserver van KPN en naar de mailserver van mijnhostingpartner.nl als ik verbonden ben via de hotspot van mijn iPhone, maar het werkt niet als ik verbonden ben via de WiFi (dus op de ExperiaBox).

Wie o wie weet raad? Het lijkt er op dat ergens deze uitgaande poorten geblokkeerd zijn, maar ik heb geen idee waar dat kan zitten of wat er aan de hand is.

Beste antwoord (via rens-br op 28-10-2018 14:15)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb hetzelfde gehad. Mijn hosting provider had mijn ip geblokkeerd ivm teveel mislukte inlog pogingen. Ik was de telefoon van mijn vrouw opnieuw aan het instellen en gaf het verkeerde wachtwoord een aantal keer achter elkaar. Dacht zeker te weten wat het wachtwoord was. Mijn hostingprovider heeft mijn ip weer gedeblokkeerd en daarna werkte het weer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Volgens mij blokkeerd een provider als KPN standaard uitgaand verkeer over port 25. Bij XS4All kun je dat weer uitzetten, zodat je dus wel port 25 (SMTP poort) kunt gebruiken. Geen idee of het bij KPN kan, ik heb ook jaren KPN gehad, maar had mijn eigen domein en die draaide op Office 365...dus geen last met port 25, want Exchange. Maar eh..ik zie dat jij een telnet sessie opzet naar poort 26..?

Ik zou gewoon de klantenservice van KPN eens bellen. Of inloggen op je KPN pagina en kijken of je het daar niet kunt uitschakelen (die SMTP blokkade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-07 23:13
Kan ook een blacklist o.i.d. zijn aan de kant van mijnhostingpartner.nl. Ik zou me niet blindstaren op KPN.

Deze foutmelding doet me eerder vermoeden dat je wel bij de mailserver komt, maar dat die server jouw verzoek/verkeer gewoon negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
JackSparrow schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:11:
Volgens mij blokkeerd een provider als KPN standaard uitgaand verkeer over port 25. Bij XS4All kun je dat weer uitzetten, zodat je dus wel port 25 (SMTP poort) kunt gebruiken. Geen idee of het bij KPN kan, ik heb ook jaren KPN gehad, maar had mijn eigen domein en die draaide op Office 365...dus geen last met port 25, want Exchange. Maar eh..ik zie dat jij een telnet sessie opzet naar poort 26..?

Ik zou gewoon de klantenservice van KPN eens bellen. Of inloggen op je KPN pagina en kijken of je het daar niet kunt uitschakelen (die SMTP blokkade).
Ja, dat zou best kunnen dat ze poort 25 standaard blokkeren. Ik gebruikte echter ook altijd poort 26, welke ik inderdaad ook in de telnet sessie heb geprobeerd.
Klantenservice van KPN al gecontacteerd, zij zeggen niks te kunnen doen. Daar staat niks geblokkeerd, maar omdat het een externe hostingpartij is mogen zij daar ook geen support op leveren. (enigszins ook wel logisch)
eric.1 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:41:
Kan ook een blacklist o.i.d. zijn aan de kant van mijnhostingpartner.nl. Ik zou me niet blindstaren op KPN.

Deze foutmelding doet me eerder vermoeden dat je wel bij de mailserver komt, maar dat die server jouw verzoek/verkeer gewoon negeert.
Hier neig ik inmiddels ook wel heel erg naar, dit heb ik ook bij mijnhostingpartner.nl neergelegd.
Jouw reactie over dat ik wel bij de mailserver kan, maar dat deze mij negeert heb ik inmiddels op meerdere plekken teruggekregen van mensen.

Dit heb ik dan ook zo richting mijnhostingpartner.nl gestuurd.

Het feit is dat ik net bij mijn ouders ben geweest, met dezelfde instellingen op mijn telefoon en dan verbonden op hun WiFi is er geen enkel probleem.
Daar heb ik ook nog even op dezelfde wijze een telnet sessie geprobeerd, die geeft wel netjes een open verbinding zoals ik dat verwacht.

Lijkt dus echt hier thuis te zitten i.c.m. mijn externe IP en een eventuele blokkade bij mijnhostingpartner.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Geen idee..maar dit lijkt mij toch niet echt een issue wat direct te herleiden is tot Windows, dus ik verplaats hem even naar IH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
JackSparrow schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:53:
Geen idee..maar dit lijkt mij toch niet echt een issue wat direct te herleiden is tot Windows, dus ik verplaats hem even naar IH.
Dat lijkt me inderdaad ook, foutje in het forum keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DvMaasakker schreef op Saturday 27 October 2018 @ 16:56:
[...]

Dat lijkt me inderdaad ook, foutje in het forum keuze
No problem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SMTP is poort 25, niet 26. Dat schreef je althans in de topic start. ;)

EDIT:
KPN heeft dit jaar al meer SMTP-servers gesloten, dus wellicht dat eea verder dicht gezet is en KPN alleen nog SMTP toestaat op hun eigen netwerk. Probeer dus als SMTP-server dus even de SMTP-server van jouw ISP in te stellen, wellicht werkt het dan wel weer. Ziggo doet dat namelijk ook.

Als je een eigen domein hebt en daarvoor een mailserver draait, dan is het waarschijnlijk opgelost als je de SMTP-server instelt als smarthost, zodat hij alle mail doorstuurt naar de SMTP-server van jouw ISP.

[ Voor 91% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Heb je ook gelezen dat TS specifiek poort 26 gebruikt omdat 25 vaak geblokkeerd wordt :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvMaasakker
Bij MijnHostingPartner.nl is SMTP via poort 25, 26 of 587.
Poort 25 is soms geblokkeerd bij een ISP, vandaar dat ik 26 altijd gebruik.
Freee!! schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:59:
[...]

Heb je ook gelezen dat TS specifiek poort 26 gebruikt omdat 25 vaak geblokkeerd wordt :?
Je bent me net voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Freee!! schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:59:
Zie mijn edit.

Sowieso is het raar om 'dan maar' poort 26 te gebruiken. Want dat is gereserveerd voor een heel andere service dan SMTP, dus dat is an sich wel logisch dat dat niet werkt. ;)

Mijn gok blijft om de SMTP te gebruiken van de ISP, niet die van mijnhostingpartner.nl.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
CH4OS schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:02:
[...]
Zie mijn edit.

Sowieso is het raar om 'dan maar' poort 26 te gebruiken. Want dat is gereserveerd voor een heel andere service dan SMTP.
Ik zie je edit.
Echter geeft mijnhostingpartner poort 26 op, dus vandaar dat ik deze genomen heb.
Ik zag vandaag echter wel dat veel andere hostingproviders poorten 587 of 465 o.i.d. opgeven.

Het feit is dat zowel ikzelf als mijn ouders via dit domein werken.
Als ik echter bij mijn ouders ben, met deze zelfde instellingen en op hun WiFi zit dan werkt het wel.
Hun zitten ook bij KPN.
Dit lijkt me dus niet te maken te hebben met SMTP-servers die ze gesloten hebben.
Overigens werken deze instellingen inmiddels al bijna 3,5 jaar.
Gister moest ik een iphone opnieuw verbinden met de mail, dat deed ik hier thuis via de Wifi, maar dat wilde niet echt lukken. Sindsdien werkt het hier niet meer.
Het lijkt wel alsof er iets geblokkeerd is geraakt.

Wat bedoel je met:
CH4OS schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:58:
Als je een eigen domein hebt en daarvoor een mailserver draait, dan is het waarschijnlijk opgelost als je de SMTP-server instelt als smarthost, zodat hij alle mail doorstuurt naar de SMTP-server van jouw ISP.
Ik draai geen eigen mailserver. ik gebruik de mailserver van MijnHostingPartner.nl

Ik heb de SMTP van KPN geprobeerd, maar dan komen de mails niet op een juiste wijze bij de ontvangers aan. Dit lijkt mijnhostingpartner.nl niet te slikken.

[ Voor 15% gewijzigd door DvMaasakker op 27-10-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718429

DvMaasakker schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:16:
Klantenservice van KPN al gecontacteerd, zij zeggen niks te kunnen doen. Daar staat niks geblokkeerd, maar omdat het een externe hostingpartij is mogen zij daar ook geen support op leveren. (enigszins ook wel logisch)
Als je zeker bent dat de pakketjes door kpn worden tegengehouden kunnen ze roepen "derde partij!" wat ze willen, maar het probleem is in hun netwerk, dus mogen zij het oplossen. Als de pakketjes wel bij de mailprovider aankomen dan is het een probleem daar, en dan moet je dat dus daar neerleggen.
Lijkt dus echt hier thuis te zitten i.c.m. mijn externe IP en een eventuele blokkade bij mijnhostingpartner.nl
Wat van je eigen infrastructuur, iets met je routertje zitten knutselen mischien?
DvMaasakker schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:07:
Echter geeft mijnhostingpartner poort 26 op, dus vandaar dat ik deze genomen heb.
Ik zag vandaag echter wel dat veel andere hostingproviders poorten 587 of 465 o.i.d. opgeven.
De correcte oplossing is om een SMTP "submit"-poort te gebruiken, dat zijn die 587 en 465. Dat is precies bedoeld voor de situatie van mailclient moet z'n mail ergens kwijt dus geeft'ie 'm maar aan de mailserver "die bij het mailaccount hoort". Beetje slordig van de hoster dat ze dat zelf kennelijk niet weten en dus maar zelf een "alternatief" poortnummer verzinnen omdat 25 zo vaak (en ergens wel terecht) dichtgezet wordt voor htk-aansluitingen.
Wat bedoel je met:
[..."smarthost"...]
Dan doet jouw MTA net of'ie een client is en gebruikt hij de MSA-poortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Ik kan niet met zekerheid zeggen of het nu aan KPN of aan mijnHostingpartner ligt.
Het lijkt er op dat ik van mijnhostingpartner geen respondenten krijg op aanvragen op dr SMTP server. Echter weet ik niet hoe ik dit met zekerheid vast kan stellen.

Nee, ik heb niks thuis zitten knutselen de afgelopen tijd. Dat is de oorzaak niet.
Was wel een stuk eenvoudiger geweest.

Hun bieden drie mogelijke poorten. De 25,26&587. Met poort 26 heeft het jaren lang gewoon gewerkt. Totdat ik gisteravond de iPhone van mijn vrouw niet ingesteld kreeg.
Ik heb haast het idee dat door al die pogingen die ik gisteravond gedaan heb, dat er bij mijnhostingpartner iets in de blokkade geschoten is.
Heb daar de reactie opgekregen dat hun beheerders dat na gaan kijken.

Overigens als ik het nu instel op poort 587 is het resultaat hetzelfde. Werkt niet.
Terwijl als ik een telnet sessie probeer te openen naar een mailserver van een andere hoster op poort 587, lijkt die wel in orde.

Jullie zitten zo te horen bij andere hosting providers die tevens andere poorten gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door DvMaasakker op 27-10-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DvMaasakker schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:07:
Ik zie je edit.
587/465 zijn de SSL/TLS poorten voor SMTP, een versleutelde verbinding wordt dan gebruikt.
Het feit is dat zowel ikzelf als mijn ouders via dit domein werken.
Als ik echter bij mijn ouders ben, met deze zelfde instellingen en op hun WiFi zit dan werkt het wel.
Hun zitten ook bij KPN.
Dit lijkt me dus niet te maken te hebben met SMTP-servers die ze gesloten hebben.
Op mijn werk hebben we een ADSL-lijn als backup lopen, die gaat volgens mij ook via het KPN-netwerk, maar is dus een zakelijke lijn. Daarop gebruikten we de SMTP van hun, daar waren verder geen gegevens voor nodig, die server hebben ze in juni of juli of zo uitgezet. Maar dat lijkt me meer een zakelijk iets, al zou het mij niet verbazen als dat dezelfde server is geweest. :)
Wat bedoel je met:
Een smarthost is gewoon een mailserver die de mail blind doorstuurt naar een andere mailserver ter verzending. Als je bij Ziggo zou zitten, dan dien je met een dergelijke constructie te werken als je een eigen mailserver draait.
Ik draai geen eigen mailserver. ik gebruik de mailserver van MijnHostingPartner.nl
Ah oke. Dan hoef je als SMTP-server alleen die van jouw ISP in te stellen.
Ik heb de SMTP van KPN geprobeerd, maar dan komen de mails niet op een juiste wijze bij de ontvangers aan. Dit lijkt mijnhostingpartner.nl niet te slikken.
Als je een mail verzend, krijgt mijnhostingpartner.nl die nooit te zien of zo. Het domein wat je hebt, wordt dan enkel gebruikt voor de ontvangende server. Heb je wellicht SPF en DKIM e.d. ingesteld staan op jouw domein? Met SPF kan geloof ik ingesteld worden welke servers namens het domein mogen mailen. Ontvangende mailservers kunnen dan dus jouw e-mail afwijzen omdat ze met de KPN SMTP-server verzonden zijn. Maar dan is het een kwestie van de hosting te vragen om de KPN SMTP-server toe te voegen aan de SPF-records voor jouw domein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:23
Volgens mij blokkeert kpn geen verbindingen meer na externe mailservers.
De screenshots van de telnets lijken me allemaal reacties van de mailservers, dus de verbinding is er gewoon. Als de verbinding er niet was timed het uit.

De 2e geeft een 421 en de verbinding wordt onderbroken, die lijkt dus jouw ip van de vaste lijn geblokkeerd te hebben. Dat komt ook overeen met de melding van het mail programma.
Ik zou dus verwachten dat bij de mail van smtp.mijnhostingprovider.nl moet worden gekeken waarom het jouw mail niet accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
oplossing.. even met de telefoon proberen op een andere KPN xDSL lijn?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
KPN heeft tegenwoordig standaard IPv6 aan staan, kan het niet toevallig zijn dat IPv6 niet goed werkt op je uitgaande mailserver? Dus een fout DNS record of wat dan ook.

Dit kan je snel testen door IPv6 even uit te schakelen op je PC / laptop en te kijken of het dan wel werkt. Als dat zo is moet je even bij je mailhoster aan de bel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
CH4OS schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:11:
[...]
587/465 zijn de SSL/TLS poorten voor SMTP, een versleutelde verbinding wordt dan gebruikt.

[...]
Op mijn werk hebben we een ADSL-lijn als backup lopen, die gaat volgens mij ook via het KPN-netwerk, maar is dus een zakelijke lijn. Daarop gebruikten we de SMTP van hun, daar waren verder geen gegevens voor nodig, die server hebben ze in juni of juli of zo uitgezet. Maar dat lijkt me meer een zakelijk iets, al zou het mij niet verbazen als dat dezelfde server is geweest. :)

[...]
Een smarthost is gewoon een mailserver die de mail blind doorstuurt naar een andere mailserver ter verzending. Als je bij Ziggo zou zitten, dan dien je met een dergelijke constructie te werken als je een eigen mailserver draait.

[...]
Ah oke. Dan hoef je als SMTP-server alleen die van jouw ISP in te stellen.

[...]
Als je een mail verzend, krijgt mijnhostingpartner.nl die nooit te zien of zo. Het domein wat je hebt, wordt dan enkel gebruikt voor de ontvangende server. Heb je wellicht SPF en DKIM e.d. ingesteld staan op jouw domein? Met SPF kan geloof ik ingesteld worden welke servers namens het domein mogen mailen. Ontvangende mailservers kunnen dan dus jouw e-mail afwijzen omdat ze met de KPN SMTP-server verzonden zijn. Maar dan is het een kwestie van de hosting te vragen om de KPN SMTP-server toe te voegen aan de SPF-records voor jouw domein.
Met de zin "Dan hoef je als SMTP-server alleen die van jouw ISP in te stellen." bedoel je daarmee dat ik de SMTP-server van KPN in moet stellen? Dit heb ik geprobeerd en dan kan ik inderdaad wel verzenden. Echter als ik dat mailtje dan ontvang staat die in de bijlage met daarin een details bestandje met de volgende tekst:

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews05.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews03.kpnxchange.com
Arrival-Date: Sat, 27 Oct 2018 19:08:47 +0200

Final-Recipient: rfc822;dennis@vmaasakker.nl
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 Authentication is required for relay

Het verhaal omtrent SPF/DKIM zegt mij helemaal niks. Zo diep zit ik niet in deze termen, zal het wel even in mijn achterhoofd houden. Mocht mijnhostingpartner terugkomen met iets, dan kan ik deze kreten altijd nog even laten vallen,
canonball schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:24:
Volgens mij blokkeert kpn geen verbindingen meer na externe mailservers.
De screenshots van de telnets lijken me allemaal reacties van de mailservers, dus de verbinding is er gewoon. Als de verbinding er niet was timed het uit.

De 2e geeft een 421 en de verbinding wordt onderbroken, die lijkt dus jouw ip van de vaste lijn geblokkeerd te hebben. Dat komt ook overeen met de melding van het mail programma.
Ik zou dus verwachten dat bij de mail van smtp.mijnhostingprovider.nl moet worden gekeken waarom het jouw mail niet accepteert.
Klopt, de 1e en de 3e telnet doen het beide prima. Echter de 2e is het probleem, wat altijd gewerkt heeft. Wat jij inderdaad ook zegt lijkt mij ook een verhaal wat wel eens kan kloppen. Ik heb het idee dat mijn IP adres op de een of andere manier geblokkeerd is komen te staan bij mijnhostingpartner.nl.
Als ik dit trucje namelijk bij mijn ouders thuis toe pas, dan werkt het wel. Het enige verschil is dan dus dat ik dit doe vanuit een ander extern IP adres.
ik222 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:42:
KPN heeft tegenwoordig standaard IPv6 aan staan, kan het niet toevallig zijn dat IPv6 niet goed werkt op je uitgaande mailserver? Dus een fout DNS record of wat dan ook.

Dit kan je snel testen door IPv6 even uit te schakelen op je PC / laptop en te kijken of het dan wel werkt. Als dat zo is moet je even bij je mailhoster aan de bel trekken.
Hier is de afgelopen dagen niks in veranderd aan mijn zijde. Heb het echter wel even geprobeerd, maar helaas bied dit geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

CH4OS schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:11:

Hoe kom je erbij dat dit bij Ziggo nodig zou zijn?

Ik heb drie mail adressen in Outlook 2016 staan die alle drie prima werken en de respectievelijke smtp servers van het bijbehorende domein/service gebruiken. En dat gaat gewoon via mijn Ziggo verbinding.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 15:34
Zelfde topic loopt hier ook: https://forum.kpn.com/e-m...ox-werkt-niet-meer-462008
Daar heb ik de volgende reactie gegeven:
Aangezien je een 421 krijgt via Telnet werkt de hele verbinding tot en met de mailserver, maar de mailserver weigert de verbinding. Of omdat 'ie druk is (lijkt me sterk), maar deze error zie je ook als het bijvoorbeeld te veel verbindingen van jouw aansluiting heeft gekregen.

't Makkelijkst is even contact opnemen met je hostingpartner. Kans is best groot dat zij iets geblokkeerd hebben staan vanaf je externe IP. (Je moet dus ook even je externe IP meesturen zodat ze het eea kunnen nakijken.
JackSparrow schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:11:
Volgens mij blokkeerd een provider als KPN standaard uitgaand verkeer over port 25.
Is niet (meer) waar. 25 is zowel inkomend als uitgaand gewoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bvk schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:20:
Omdat ik dat had, toen ik zelf een mailserver draaide toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde?
Ik heb drie mail adressen in Outlook 2016 staan die alle drie prima werken en de respectievelijke smtp servers van het bijbehorende domein/service gebruiken. En dat gaat gewoon via mijn Ziggo verbinding.
Jij zit oud UPC-gebied. ;) Hier (Gelderland en provincie Utrecht) is dat geen oud UPC-gebied. ;) En ja, die netwerken verschillen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

CH4OS schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:34:
[...]
Omdat ik dat had, toen ik zelf een mailserver draaide toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde?
Dan draai je lokaal je eigen mailserver en dat is een heel ander verhaal, de mailserver van TS staat extern.
[...]
Jij zit oud UPC-gebied. ;) Hier (Gelderland en provincie Utrecht) is dat geen oud UPC-gebied. ;) En ja, die netwerken verschillen.
Ziggo is Ziggo, daar kan/mag toch geen verschil in zitten?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bvk schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:44:
Dan draai je lokaal je eigen mailserver en dat is een heel ander verhaal, de mailserver van TS staat extern.
Ook als je geen eigen mailserver hebt draaien kan het an sich een (ontwerp) keuze zijn. Op die manier voorkom je namelijk een boel spam en verspreiding van rotzooi via SMTP. ;) En voorkom je dus uiteindelijk dat je op blacklists komt te staan.
Ziggo is Ziggo, daar kan/mag toch geen verschil in zitten?
Er zit wel degelijk verschil in. Voormalig UPC-netwerk is een heel ander netwerk dan de rest van het Ziggo netwerk.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2018 19:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb hetzelfde gehad. Mijn hosting provider had mijn ip geblokkeerd ivm teveel mislukte inlog pogingen. Ik was de telefoon van mijn vrouw opnieuw aan het instellen en gaf het verkeerde wachtwoord een aantal keer achter elkaar. Dacht zeker te weten wat het wachtwoord was. Mijn hostingprovider heeft mijn ip weer gedeblokkeerd en daarna werkte het weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DvMaasakker
bvk schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:20:
[...]

Mag ik vragen bij welke domein/service jij aangesloten zit?
Klopt, dit is mijn zelfde topic!
[...]

Klopt, ik maak geen gebruik van een eigen mailserver, ik gebruik de mailserver van mijn hostingprovider.
Hurricane schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:54:
Dit is dus exact hoe het bij mij ook gegaan is.
Dit heb ik inmiddels ook doorgegeven aan de hostingprovider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 11:34
Met een telnet sessie kan ik via mijn KPN DSL aansluiting ook verbinding maken met de SMTP server van je hostingprovider. Mijn gok is dus de hostingprovider die je IP adres heeft geblokkeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 28-10-2018 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvMaasakker
krakendmodem schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:30:
Met een telnet sessie kan ik via mijn KPN DSL aansluiting ook verbinding maken met de SMTP server van je hostingprovider. Mijn gok is dus de hostingprovider die je IP adres heeft geblokkeerd.
Thanks voor je bevestiging. Dit is mijn vermoeden ook.
Gister bij mijn ouders thuis ook geprobeerd, zij hebben ook een KPN DSL lijn, en daar werkte het ook.
Met jouw bevestiging erbij maakt dit voor mij de zaak eigenlijk wel zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

DvMaasakker schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:46:
[...]
Mag ik vragen bij welke domein/service jij aangesloten zit?
Dat mag je vragen hoor, al is het ondertussen denk ik niet heel relevant meer:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bij geen van de drie wordt hier de smtp van Ziggo gebruikt, maar gewoon de externe mailservers. Maar zo te zien heb je zelf de oorzaak al gevonden en ben je blijkbaar inderdaad op de blacklist beland bij je hoster.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
bvk schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:28:
[...]

Dat mag je vragen hoor, al is het ondertussen denk ik niet heel relevant meer:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bij geen van de drie wordt hier de smtp van Ziggo gebruikt, maar gewoon de externe mailservers. Maar zo te zien heb je zelf de oorzaak al gevonden en ben je blijkbaar inderdaad op de blacklist beland bij je hoster.
Klopt, denk ik ook.
Toch bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvMaasakker
Het is opgelost!
Mijn IP adres was inderdaad geblokkeerd.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de antwoorden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Maar weet je nu ook de reden waarom je geblokkeerd was? Niet dat je volgende week weer met hetzelfde probleem zit. :)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvMaasakker
JohanKupers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:49:
Maar weet je nu ook de reden waarom je geblokkeerd was? Niet dat je volgende week weer met hetzelfde probleem zit. :)
Die reden is kraakhelder.
Zelf wat te vaak een wachtwoord verkeerd ingetoetst.
Pagina: 1