Vraag

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb een PS4 met Red Dead Redemption 2 online gekocht. De PS4 kwam stuk binnen, maar ik heb de seal van het spel verbroken. Mag ik het product dan nog retour sturen zonder consequenties ook al staat in de voorwaarden dat de seal van het spel niet verbroken mag zijn? Het spel is dan weliswaar niet stuk, maar het apparaat wel.

Het is de PS4 Pro bundel met Red Dead Redemption 2. Dus ik heb eindelijk 1 product gekocht die stuk is.

Alle reacties

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Moet je even met de shop overleggen. Je kunt hem ook laten repareren door de shop? Misschien stellen ze voor om om te ruilen?

• TwArbo
  • Niet online
De winkel doet moeilijk. Ze willen iets met een reparatie doen. Ze bellen mij binnen 7 dagen... Ik wil hem gewoon terugsturen, want hij is kapot.

Het gaat btw om de Wehkamp.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:03
Recht koop op afstand?
Zonder de seal te verbreken kun je nooit weten of de PS4 werkt toch?

Je mag afaik dat ding gewoon ruilen/terugsturen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 11:38
Mijn advies: zsm terugsturen en elders weer bestellen

• TwArbo
  • Niet online
Bad Brains schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:57:
Recht koop op afstand?
Zonder de seal te verbreken kun je nooit weten of de PS4 werkt toch?

Je mag afaik dat ding gewoon ruilen/terugsturen.
Dat klopt, maar recht koop op afstand staat bij de bedenktijd dat het niet geldt voor games. Ook al is het product dan defect, dan moet de verkoper dit toch oplossen op hun eigen manier?

Dat vraag ik mij namelijk af, of dat waar is.

• TwArbo
  • Niet online
Even een extra reactie. Inmiddels meerdere malen contact gehad en na wat doorzeuren wordt de doos nu gewoon opgehaald. Ik weet nog steeds niet wat geldt qua wetgeving, maar in mijn geval is het opgelost.

Ben nog steeds benieuwd naar hoe het zit als een spelcomputer met spel ontvangt. Spelcomputer is stuk, maar het spel is niet meer gesealed. Het product dat je koopt is wel echt 1 product voor de webshop. Een bundel dus. Iemand een idee hoe het zit qua wetgeving?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien het spel niet gespeeld kon worden op de bijbehorende apparatuur, zoeken ze het maar lekker uit.

Andersom; laat ze maar bewijzen dat je het spel wel geactiveerd/gespeeld hebt en dat hierdoor de bundel geen bundel meer is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 06:37

Blokker_1999

Full steam ahead

De wet koop op afstand is inderdaad niet bedoeld voor doa op te lossen. Daar heb je gewoon garantie en rma voor. In dit geval kan de winkel perfect een ander exemplaar van dezelfde bundel nemen, het spel daar uit halen, jouw de console opsturen en jouw geretourneerde console terug naar hun leverancier danwel Sony sturen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:46
TwArbo schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:59:
Even een extra reactie. Inmiddels meerdere malen contact gehad en na wat doorzeuren wordt de doos nu gewoon opgehaald. Ik weet nog steeds niet wat geldt qua wetgeving, maar in mijn geval is het opgelost.

Ben nog steeds benieuwd naar hoe het zit als een spelcomputer met spel ontvangt. Spelcomputer is stuk, maar het spel is niet meer gesealed. Het product dat je koopt is wel echt 1 product voor de webshop. Een bundel dus. Iemand een idee hoe het zit qua wetgeving?
We halen hier wat door elkaar denk ik;

Je hebt recht op een conform product. Indien de PS4 defect is heb je dus nog steeds recht op een werkende PS4. Dat zal geregeld moeten worden door de winkel waar je het hebt gekocht - simpel.

Maar als jij je beroept op WKOA (je hebt je dus bedacht!!) dan kan ik me goed voorstellen dat daar beperkingen aan zitten voor een bijgeleverde game (wettelijke uitzondering bedenktijd). Maar of dat anders is indien dit als bundel is verkocht met een console...geen idee.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:43
Wat @Blokker_1999 zegt. Het is weliswaar inmiddels opgelost echter was dit mijn inziens dé oplossing die direct geboden had moeten zijn. TS wilt een werkende PS4. Software discussie is hiermee ook van de tafel. Kleine moeite voor de webshop.

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.
Heb van Amazon de RDR2 bundel gekocht, echter heeft de PS4 Pro last van coilwhine. (Wel een vreemde in alle eerlijkheid, coilwhine is alleen op 1080p output zonder SuperSampling en dan ook nog eens alleen met RDR2, met God of War geen coilwhine 8)7 )
Bij 4K output (of 1080p met SuperSampling) geen coilwhine.(alleen wordt dan de koeling weer hoorbaar)

Ik heb helaas nog geen 4K scherm dus zit er wel een beetje mee.

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
TwArbo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:36:
Ik heb een PS4 met Red Dead Redemption 2 online gekocht. De PS4 kwam stuk binnen, maar ik heb de seal van het spel verbroken. Mag ik het product dan nog retour sturen zonder consequenties ook al staat in de voorwaarden dat de seal van het spel niet verbroken mag zijn? Het spel is dan weliswaar niet stuk, maar het apparaat wel.

Het is de PS4 Pro bundel met Red Dead Redemption 2. Dus ik heb eindelijk 1 product gekocht die stuk is.
Wat vervelend zeg.
Stuk als in, hij doet helemaal niks.
of heeft die PS4 Pro last van coilwhine (ratelend geluid)

• TwArbo
  • Niet online
Supershiva schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:41:
[...]

Wat vervelend zeg.
Stuk als in, hij doet helemaal niks.
of heeft die PS4 Pro last van coilwhine (ratelend geluid)
Bij mij werkte de PS4 gewoon niet meer. Na het eerste geluidje knalde hij eruit. Wellicht kun je navragen bij Amazon?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee