Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 13:25
Ik maak veelvuldig gebruik van de youtube app op mijn smart tv's. De tv's zijn gekoppeld met home cinema sets.. Het valt mij op dat geen enkele video tot nu toe 5.1 geluid door geeft (zelfs dolby test filmpjes niet). Is dit een beperking van mijn smart tv's of is youtube hier de boosdoener van? Heeft iedereen deze beperking?

[ Voor 7% gewijzigd door chefspecial op 26-10-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 16:17
Youtube is stereo. Dus word ook niet meer.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ligt aan de bron.

Volgens mij zijn heel veel filmtrailers 5.1, maar dat weet ik niet zeker.

Ik hoor in ieder geval bij

geluid uit de achterste speakers komen.

-edit-

Nog wat duidelijker:

Ik schrok mij rot bij 2m35, ik had geen surround verwacht :+

[ Voor 25% gewijzigd door Resistor op 26-10-2018 22:26 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoe moeilijk is het om te googlen :?

Eerste hit
Tweede hit

En met een beetje 'tweaken' zoek je alleen binnen hits van, zeg, afgelopen jaar voor wat recentere info.

Hanteer volgende keer even onze Quickstart bij het starten van een topic; dan had je in ieder geval even gemeld wat je zelf al gezocht/gevonden had. En dan had je vast ook even het merk en typenummer van je TV vermeld; wel zo handig om te weten ;)

[ Voor 84% gewijzigd door RobIII op 26-10-2018 22:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:17
Resistor schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:09:
Ligt aan de bron.

Volgens mij zijn heel veel filmtrailers 5.1, maar dat weet ik niet zeker.

Ik hoor in ieder geval bij
[YouTube: Elysium Trailer 4k and Dolby Surround 5.1]
geluid uit de achterste speakers komen.

-edit-

Nog wat duidelijker:
[YouTube: Triggerfinger - The One ft. Method Man]
Ik schrok mij rot bij 2m35, ik had geen surround verwacht :+
Dat maakt jouw pc (?) er waarschijnlijk van. De codecs die gebruikt worden (tenminste hier) zijn gewoon stereo.

Is het dus echt 5.1 wat je hoort of wordt het geluid van de front-speakers ook gewoon achter gebruikt?

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 26-10-2018 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chefspecial
RobIII schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:10:
Hoe moeilijk is het om te googlen :?

Eerste hit
Tweede hit

En met een beetje 'tweaken' zoek je alleen binnen hits van, zeg, afgelopen jaar voor wat recentere info.

Hanteer volgende keer even onze Quickstart bij het starten van een topic; dan had je in ieder geval even gemeld wat je zelf al gezocht/gevonden had. En dan had je vast ook even het merk en typenummer van je TV vermeld; wel zo handig om te weten ;)
Bedankt voor de tip(s). Ik heb al veel op internet gezocht maar sommige beweerde dat ze het wel hadden op smart tv. Ik kreeg het absoluut niet voor elkaar. Het gaat om de tv 55pos9002, oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

eric.1 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:31:
[...]

Dat maakt jouw pc (?) er waarschijnlijk van. De codecs die gebruikt worden (tenminste hier) zijn gewoon stereo.

Is het dus echt 5.1 wat je hoort of wordt het geluid van de front-speakers ook gewoon achter gebruikt?
PC (Windows 10) met Firefox en Chrome hoor ik het 'I'm gonna stick it' van Triggerfinger op de via de optische kabel aangesloten Z5500 van linksachter komen, op de PC die via HDMI op een Denon AVR2313 aangesloten is (en dat weer door naar de tv) op de 7.1 van de linker zijspeaker komen, terwijl de achterspeakers ook een ander geluid laten horen dan de front. Die heeft Ubuntu als OS met Firefox.

Youtube is bij mij dus in ieder geval wel capabel om 5.1 (en ook 7.1) weer te geven, alhoewel veel van die 'tests' wel in stereo zijn, lees de commentaren daar. Het ligt er helemaal aan hoe het bronmateriaal is.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Zojuist beide filmpjes afgespeeld op de Smart TV. Helaas geen geluid via de achterspeakers op hdmi arc. We mogen daarop denk ik concluderen dat de smart apps deze mogelijkheid niet hebben so far.... Opzicht jammer, een concert op 5.1 via YT zou super zijn.
Pagina: 1