Toon posts:

HDD aangesloten geeft zwart scherm bij eerste boot.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:47
In mijn PC heb ik 3 schijven zitten. Op één staat een Windows 10 installatie, waarbij de HDD (Hitatchi) dient als extra opslag voor mijn windows installatie. De kleine SSD (60 GB) is een Linux partitie.
Nu wil het zo dat in deze configuratie de boot naar Linux altijd goed gaat. Maar naar Windows (onafhankelijk van via de linux bootmanager (grub) naar windows of direct naar windows) geeft de eerste boot een zwart scherm.
Bij het drukken op de herstart knop van de PC boot windows wel prima, maar elke keer tweemaal booten is niet gewenst. Bij het ontkoppelen van de HDD (hierop staat dus geen OS) gaat het bootproces wel goed.

Waaraan ligt de euvel ten grondslag en hoe kan ik dit verhelpen?

Hieronder de specificatie van mijn P.C.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 152,-€ 152,-
1Gigabyte AB350N-Gaming WiFi€ 115,90€ 115,90
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 5K1000, 320GB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Core 500€ 52,90€ 52,90
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 73,78€ 73,78
1Noctua NH-D15 SE-AM4€ 80,95€ 80,95
1Adata XPG Gammix AX4U300038G16-DBG€ 133,-€ 133,-
1Seasonic G-series 450 watt€ 96,46€ 96,46
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 35,-€ 35,-
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 739,99

Alle reacties

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:05
Gewoon doen hoe het moet.
Grub aanpassen, zodat deze je windows ziet, en je probleem is weg.
Windows partitie wordt hierdoor niet aangetast, dus geen probleem.
En dus booten via grub.

In linux is en commando om dit uit te voeren, google hier op.

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:47
Hoi Jan99999,

Wellicht wat onduidelijk opgeschreven.
Grub ziet mijn Windows partitie. Ook als ik via Grub boot naar Windows krijg ik bij de eerste boot een zwart scherm.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee