Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

NVIDIA RTX 2080 Ti VS PNY P4000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• WimZundert
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 10-07-2019
Hoi allemaal,

Vraagje. Ik ben bezig met het samenstellen van een PC die ik vooral voor render en visualisatie programma's ga gebruiken. Denk hierbij aan programma's zoals Unreal Engine, Vray (voornamelijk GPU renderen), 3ds max, Sketchup, revit.

Nu twijfel ik welke videokaart ik moet nemen? De PNY P4000 of de nieuwere 2080 Ti. Ik heb het liefst de betere variant ondanks dat ik voor de 2080 waarschijnlijk wat meer moet betalen. Ik kan namelijk nergens vinden of de 2080 goed werkt met bijvoorbeeld Unreal.

Heeft iemand enig idee welke kaart beter werkt voor mijn werkzaamheden?

Alvast bedankt!!!

De rest van de pc:

Intel Core i9-7940X
ASUS WS X299 PRO ATX
64GB Corsair Vengeance DDR4 2666 Mhz
250 GB Samsung SSD
2TB Seagate Barracuda Pro
250 GB Samsung 970 EVO M.2

Alle reacties

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-06 22:12
De ene is een kaart om mee te werken en de ander een kaart om mee te gamen.

Vanwege de speciale drivers en firmware zal de P4000 voor wat jij wilt waarschijnlijk de betere keuze zijn.

• B4ron
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-03-2020
Wat heb je uiteindelijk gedaan? En raad je dat aan?

Thanks!

• Marti Zanden
  • Registratie: juli 2016
  • Nu online
@B4ron Dit is al een vrij oud topic dus misschien kun je beter je eigen topic starten om informatie te winnen.

Wat betreft de beste keus voor een videokaart hangt ook veel af van wat jij er zoal mee wil doen. Ik ben niet bepaald te expert op het gebied van computer hardware maar ik werk nu al een aantal jaar met GPU rendering (Fstorm) en de gtx kaarten van Nvidia werken hier perfect voor. Het zijn zeker geen kaarten puur alleen voor het gamen.
Momenteel heb ik 1 gtx 1080 in mijn systeem zitten en dat werkt prima. Wanneer ik een nieuw systeem ga aanschaffen (hopelijk binnen nu en 1 jaar) dan komt er vrijwel zeker een gtx 2080 ti in te zitten. Voor Fstorm zijn die dingen super snel. Voor GPU rendering is het trouwens het meest ideaal om 2 of meer kaarten in je systeem te hebben voor extra snelheid.

Om nog even terug te komen op @Deadsy : Ik had voorheen ook een professionele kaart van Nvidia (Quadro K4200). Deze kaart was voor rendering zo traag als stront. 3D programma's als Maya en 3ds Max werkten verder zeer smooth in de viewport maar die dingen zijn niet gemaakt voor GPU rendering.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True