Beste,
Eind mei nieuwe videokaart gekocht, xfx gts xxx rx 580 8gb.
Niet heel veel gebruikt, ik schat een uur of 30 ivm weinig tijd.
Afgelopen week zat ik midden in een spel (pubg) toen ineens de pc uitviel.
toen ik hem weer aan wilde zetten draaide de ventilators van mijn kaart 2x keer rond en daarna niks.
Videokaart uit de pc gehaald en toen startte de pc gewoon op.
Kaart weer terug, bios gereset dmv cmos batterij los gehad en terug erin, zet de pc aan en toen gebeurde het volgende; een hoop flitsen uit de kaart (lichtflitsen) en een hoop rook, kaart dood...
Kaart rma gestuurd naar megekko en krijg deze week een nieuwe..
ondertussen oude hd7950 in de pc gedaan en heb de afgelopen week een paar keer gehad dat de pc niet doorstartte maar weer uitviel, dan 24 pin losgehaald en weer terug erin en startte weer..
Nu is mijn vraag: is het de voeding die de problemen veroorzaakt? ( sharkoon 600 watt 5 jaar oud..)
mijn systeem is:
i5 2500k @ 4.4 ghz
Asrock p67 pro
16 gb ddr3
adata ssd 250gb
xfx gts xxx 580
sharkoon 600 watt psu
Alvast bedankt!
Gr
Eind mei nieuwe videokaart gekocht, xfx gts xxx rx 580 8gb.
Niet heel veel gebruikt, ik schat een uur of 30 ivm weinig tijd.
Afgelopen week zat ik midden in een spel (pubg) toen ineens de pc uitviel.
toen ik hem weer aan wilde zetten draaide de ventilators van mijn kaart 2x keer rond en daarna niks.
Videokaart uit de pc gehaald en toen startte de pc gewoon op.
Kaart weer terug, bios gereset dmv cmos batterij los gehad en terug erin, zet de pc aan en toen gebeurde het volgende; een hoop flitsen uit de kaart (lichtflitsen) en een hoop rook, kaart dood...
Kaart rma gestuurd naar megekko en krijg deze week een nieuwe..

ondertussen oude hd7950 in de pc gedaan en heb de afgelopen week een paar keer gehad dat de pc niet doorstartte maar weer uitviel, dan 24 pin losgehaald en weer terug erin en startte weer..
Nu is mijn vraag: is het de voeding die de problemen veroorzaakt? ( sharkoon 600 watt 5 jaar oud..)
mijn systeem is:
i5 2500k @ 4.4 ghz
Asrock p67 pro
16 gb ddr3
adata ssd 250gb
xfx gts xxx 580
sharkoon 600 watt psu
Alvast bedankt!
Gr