Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• amas
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:46

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Ik heb recent Android 9.0 geïnstalleerd op mijn Nokia 7 Plus. Nu heeft dat ervoor gezorgd dat ook mijn Chrome browser is geüpdatet. Ik zat altijd op een oude versie (v65) omdat deze de optie had de URL balk onderaan te plaatsen. Nu wil ik terug naar deze versie, alleen weigert mijn telefoon APK's te installeren. *knip*. Het linken naar APK files is niet toegestaan. Diezelfde heb ik voor de update naar Android 9.0 ook geïnstalleerd en dat werkte.

Ik krijg geen foutmelding te zien behalve 'App not installed'. Ik heb 'Install from unknown sources' aan staan. Er is genoeg ruimte beschikbaar. Chrome van te voren disabled. Telefoon is niet geroot.

Ik heb geprobeerd te installeren via APK installer, maar die crashed zodra ik iets probeer in de app. Op fora raden ze aan de app te signen met ZipSigner, maar die is uit de Play Store gehaald. Omdat ik dus geen APK's kan installeren kan ik deze app ook niet gebruiken.

Weet iemand een manier om dit weer werkend te krijgen?

edit: excuses, te snel verstuurd. Dit is bedoeld als vraag. Als ik opnieuw moet posten laat het weten.

[Voor 11% gewijzigd door rens-br op 28-10-2018 13:02]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Alle reacties

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
amas schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:47:
[...] Chrome van te voren disabled.
Is dat niet juist het probleem c.q. de oorzaak?
Telefoon is niet geroot.
Dat kun je natuurlijk nog proberen.
edit: excuses, te snel verstuurd. Dit is bedoeld als vraag. Als ik opnieuw moet posten laat het weten.
offtopic:
Hiervoor had je zelf een TR kunnen insturen maar dat heb ik nu al voor je gedaan ;)

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16
Chrome is toch een systeem app? Dus de geïnstalleerde versie die nieuwer (>65) is zit in je systeem ingebakken en kan niet verwijderd worden. Met de oude versie was er een oudere versie van Chrome (<65) als systeem app, dus daar kon je wel terug naar een oudere versie, om deze te updaten naar 65. Downgraden lukt nu dus niet. Enige wat je zou kunnen doen is of Chrome 65 zo aanpassen dat je deze naast de standaard versie kunt installeren, door de package naam en dergelijke aan te passen en zo het een andere app te laten lijken

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
App not installed.
Dat krijg je toch te zien als je een icoontje aanklikt op je home screen die niet meer bestaat?

Werkt het wel als je hem aanklikt in de appdrawer? (Alle apps scherm)

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
reyals schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:22:
Chrome is toch een systeem app? Dus [....]
Nee, dit moet wel kunnen werken. Ditzelfde doe ik met Youtube. :)
Wait a minute... Denk dat je toch gelijk hebt, @reyals! Ik zit met mijn Youtube-downgrade nog steeds hoger dan de installed system versie. Nu ik het test met Chrome (die ik ook disabled heb staan), blijk ik inderdaad niet te kunnen downgraden maar wel nét upgraden.

Jammer @amas, dan zul je hem toch moeten rooten :)

Maar... ik zou eigenlijk niet adviseren om zo'n verouderde browser te gebruiken! Er komen flink wat security fixes met de updates mee. Pak dan liever een actuele browser die je wel fijn vindt. Zelf gebruik ik Firefox en Firefox Focus. Die laatste is handig als 'even snel tijdelijk iets opzoeken'-browser omdat ie daarna alle sporen weer wist. :)

[Voor 60% gewijzigd door u34186 op 27-10-2018 10:44]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• amas
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:46

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
reyals schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:22:
Chrome is toch een systeem app? Dus de geïnstalleerde versie die nieuwer (>65) is zit in je systeem ingebakken en kan niet verwijderd worden. Met de oude versie was er een oudere versie van Chrome (<65) als systeem app, dus daar kon je wel terug naar een oudere versie, om deze te updaten naar 65. Downgraden lukt nu dus niet. Enige wat je zou kunnen doen is of Chrome 65 zo aanpassen dat je deze naast de standaard versie kunt installeren, door de package naam en dergelijke aan te passen en zo het een andere app te laten lijken
Dat klinkt ergens best logisch. Acht het zat er natuurlijk een keer aan te komen dat de browser te oud werd. Jammer, maar het was zo verrekte handig om de URL bar onderaan te hebben met de lange schermen van tegenwoordig.

@Evanescent Ik ga even op zoek naar andere browsers, kijken of die wel gebruiksvriendelijk zijn. Want Chrome begint zo langzamerhand met elke update minder gebruiksvriendelijk te worden.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
@amas Firefox ondersteund ook add-ons (zal misschien iets bijzitten om UI aan te passen), iets dat Chrome niet doet op de telefoon*. Op de desktop gebruik ik wel nog Chromium.

*zonder omweg

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
amas schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:47:
omdat deze de optie had de URL balk onderaan te plaatsen
Kijk eens naar Kiwi, Url balk onderaan, ad-block, night mode, etc d:)b

https://play.google.com/s...d=com.kiwibrowser.browser
https://forum.xda-develop...mium-adblock-caf-t3797252

Misery and hate will kill us all.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@amas ik heb even je titel aangepast en er een vraag topic van gemaakt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True