Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geschikte vervanger voor kapotte videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Greencloud
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 29-02-2020
Vandaag sprong het beeld van mijn PC spontaan op zwart. Na wat testen heb ik met zekerheid vastgesteld dat de videokaart het helaas heeft begeven.

Het systeem draait verder prima, dus ik zoek een vervanger. Liefst eentje die minstens zo goed is, als het kan een stukje beter. Moet uiteraard passen bij de overige componenten. Ik heb vergelijkbare vragen op internet en dit forum gezocht, maar ik kom er niet uit. Graag jullie hulp!

Ik zoek een?
Videokaart. Vervanger van HD5770.
Het huidige scherm vraagt om de dmi aansluiting.
Ooit was deze setup bedoeld om te gamen, maar dat is nu niet meer strikt noodzakelijk. Wel zou ik oude games (of nieuwe games op lage resolutie) willen kunnen blijven spelen. Een kleine upgrade t.o.v. wat ik had zou daarom leuk zijn.

Wat is je budget?
Richtbedrag € 150.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia. Verder goed ervaring met MSI.
Ik koop graag een nieuwe, maar een goede zoektip voor een tweedehands mag ook.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Belangrijkste volgens mij om te weten:
- Asus P7P55D-E
- I7 860 2.8 GHz
- Antec EA-650EC
- Kingston HyperX (4x 2GB)
- Creative X-Fi Titanium 24bit
- Cooler Master Sileo 500

Alle ideeën zijn welkom. Veel dank alvast!

Beste antwoord (via Greencloud op 27-10-2018 13:20)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 21:21
RX 470/570 is 50% sneller dan GTX 1050 Ti! Beide geen probleem voor de voeding.

Alle reacties

• Uszka
Een gebruikte RX 470/570 is een prima optie binnen budget. categorie: Videokaarten

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Greencloud Je Antec voeding is ook al van de oude stempel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Een nVidia 1050 Ti is ook een prima kaartje binnen dit budget. Full HD gamen is goed te doen hiermee.

• Uszka
Hackus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:10:
@Greencloud Je Antec voeding is ook al van de oude stempel.
Maar absoluut geen matige voeding. Een degelijk exemplaar van Delta met DC-DC op alle lijnen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Uszka schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:20:
[...]

Maar absoluut geen matige voeding. Een degelijk exemplaar van Delta met DC-DC op alle lijnen.
@Greencloud benieuwd hoe oud die voeding is(hoe lang in gebruik). komt uit 2008 dacht ik @Uszka

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Greencloud
Bedankt voor de suggesties tot nu toe!

@Hackus Voeding gekocht en gebruikt sinds augustus 2010. @Uszka dacht ook dat ie vrij degelijk was/is :-)

• Uszka
De voeding zou je intern kunnen controleren of de condensators nog optisch in orde zijn (niet bol staan). Als dat OK is dan kan je de voeding nog wel even gebruiken. Gezien de leeftijd van het systeem zal het over een paar jaar voor alles einde verhaal zijn.

• Greencloud
@Uszka Condensators zien er nog heel netjes uit. Maar inderdaad, het is een systeem op leeftijd. Veel investeren heeft dus ook geen zin. € 150 leek me acceptabel voor nog een paar jaar extra.

In dat opzicht zijn zowel RX 470/570 als GTX 1050 TI goede opties.

Beide geen overkill voor dit systeem? Qua voeding blijf ik daarnaast liever (net als nu) ruim onder de maximum capaciteit. Is dat met beide kaarten geen probleem? De 1050 TI vraagt volgens mij wat minder, klopt dat?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

650w moet genoeg zijn om een RX580 te voeden. als dat niet meer te vertrouwen is met deze voeding zou ik een nieuwe kopen. geld uitgeven aan een 1050Ti is zonde van je geld

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
RX 470/570 is 50% sneller dan GTX 1050 Ti! Beide geen probleem voor de voeding.

• Greencloud
@Uszka @Hackus Dank! Kon niet overtuigender :-) Ga ik op zoek maar een goede deal.

Als ik een nieuwe kaart trouwens ga installeren, krijg ik dan last van de oude drivers? Zo ja, tips om daar het beste mee om te gaan?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

van een AMD kaart kun je gewoon updaten. naar nVidia zou ik huidige driver er af halen met https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

[Voor 62% gewijzigd door Hackus op 26-10-2018 20:50]

• Uszka
RX 470/570 maken gebruik van de Adrenalin drivers, de HD 5770 wordt niet verder ondersteunt dan Crimson. Dus ook als je upgrade naar een RX adviseer ik de oude software met DDU te verwijderen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True