Hallo,
Ik heb ongeveer een half jaar geleden een pc gebouwd en die werkte tot noch toe perfect. Ik heb zonder problemen games kunnen spelen zoals BF1, GTA5, Wow, Rainbow six siege en meer.
Afgelopen week heb ik Farcry 5 gespeeld en tijdens het spelen viel mijn PC uit om vervolgens te herstarten. Echter kon ik daarna gewoon meerdere uren verder spelen zonder problemen. Gisteren heb ik World war 3 gekocht, maar wanneer ik dit spel speel herstart mijn pc al na 2 tot 5 minuten spelen.
Tijdens het zoeken naar de oorzaak zag ik dat mijn pc de volgende melding gaf onder System:
Installed memory: 16 GB (7.95 GB usable)
Ik weet niet of de oorzaak hierbij ligt, of dat het door iets anders veroorzaakt word.
Mijn specs:
AMD Ryzen 5 1600X
16 gb RAM
550 watt ATX PSU ( MS-Tech MS-N550-VAL-CM Reb. B )
Radeon RX 580 Series
Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb een Windows Memory Diagnostic uitgevoerd waar geen problemen uit naar voren kwamen.
De tempratuur van mijn pc lijkt niet boven de 70 graden uit te komen.
Ik heb de drivers van de GPU en CPU verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Ik heb mijn RAM verplaatst van slot 2 en 4 naar slot 1 en 3
Wat zou mogelijk tot een oplossing kunnen leiden voor mijn probleem?
Ik heb ongeveer een half jaar geleden een pc gebouwd en die werkte tot noch toe perfect. Ik heb zonder problemen games kunnen spelen zoals BF1, GTA5, Wow, Rainbow six siege en meer.
Afgelopen week heb ik Farcry 5 gespeeld en tijdens het spelen viel mijn PC uit om vervolgens te herstarten. Echter kon ik daarna gewoon meerdere uren verder spelen zonder problemen. Gisteren heb ik World war 3 gekocht, maar wanneer ik dit spel speel herstart mijn pc al na 2 tot 5 minuten spelen.
Tijdens het zoeken naar de oorzaak zag ik dat mijn pc de volgende melding gaf onder System:
Installed memory: 16 GB (7.95 GB usable)
Ik weet niet of de oorzaak hierbij ligt, of dat het door iets anders veroorzaakt word.
Mijn specs:
AMD Ryzen 5 1600X
16 gb RAM
550 watt ATX PSU ( MS-Tech MS-N550-VAL-CM Reb. B )
Radeon RX 580 Series
Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb een Windows Memory Diagnostic uitgevoerd waar geen problemen uit naar voren kwamen.
De tempratuur van mijn pc lijkt niet boven de 70 graden uit te komen.
Ik heb de drivers van de GPU en CPU verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Ik heb mijn RAM verplaatst van slot 2 en 4 naar slot 1 en 3
Wat zou mogelijk tot een oplossing kunnen leiden voor mijn probleem?