Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bluray image afspelen zonder Bluray speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mi79
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-05 16:50
Via het programma Magix monteer en bewerk ik zelfgemaakte video filmpjes.

Ik maak hiervan een image met menu enz. die brand ik dan op bluray schijfje.

Is er een manier om het mapje met image bestanden of de iso file via een externe harddisk op de tv af te spelen?
Volgens advies wat ik al heb ingewonnen zou ik de film als mp4 moeten opslaan. Ik heb dan echter geen menu meer en de kwaliteit is verminderd dus dat wil ik niet.

Is er niet toch een manier, wat heb ik hiervoor nodig?

Alle reacties

• Renegade666
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:19
Powerdvd denk ik.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MP4 is een container en dat zegt niks over de kwaliteit. Ook "branden op een schijfje" zegt niks over kwaliteit; ik kan ook animated GIF uit 1995 op een schijfje zetten.

Welke resoluties & codecs ondersteunt jouw editprogramma en welke uitvoer kies je dan?

Een ISO (zeg maar, 1 bestand met de volledige inhoud van je bluray), zou in principe 0 verlies hebben en kan op een externe HDD.

[Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 26-10-2018 22:34]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jackzonztyl
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15-06 17:14
Als de menu niet belangrijk is kan je er een REMUX bestand van maken. Dat houd in orginele video bestand en audiosporen met behoud van subtitles. zoek naar mkvtoolnix tutorials

Je zou ook kunnen kijken naar mediaplayers bijvoorbeeld Zapitti, Dune 4K (wel even kijken of ze volledige menu ondersteunen) ze zijn meestal rond de 200,-

Ik zelf ben meer van de Remux bestanden, menu maakt mij niet zo veel uit. Enige wat ik wil is zonder kwaliteit verlies een film kunnen kijken met True-HD of DTS-HD

• mi79
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-05 16:50
Bedankt voor de reacties.
Na wat speurwerk via tweakers er achter gekomen dat de Dune HD smart D1 alle blu-ray bestanden kan afspelen. Zo'n apparaat via marktplaats gekocht en inderdaad het werkt!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True