Toon posts:

Koelpasta Ryzen stock cooler gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• noco04
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-05-2022
Hallo

Ik ben van plan een amd Ryzen 2600x processor te kopen voor mijn game pc. Ik ga de stock cooler (wraith spire) gebruiken van amd, maar er hangt hier al koelpasta aan. Is deze goed genoeg om te gebruiken of raden jullie mij andere aan. Zoja, welke producten moet ik er dan bij kopen?

Alvast bedankt
Noah

Beste antwoord (via noco04 op 27-10-2018 13:07)

• CHBF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-04-2019
Deathchant schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:57:
Je ziet dit ook bij all-in-one waterkoelers zoals de Kraken X62, daar is de TIM ook al pre-applied. Ik vraag me af of het echt veel graden zou schelen als je dat zou vervangen met Thermal Grizzly conductonaut ofzoiets.
Voor zo ver er al verschil is is het niet de moeite waard, bij de vergelijkende testen die ik heb gezien wordt er nauwelijks wat gewonnen of zelfs verloren door dure aparte koelpasta te gebruiken. Zeker in het geval van een koeler van bijvoorbeeld Noctua of BeQuiet. Ik denk dat je daar beter geen geld aan besteedt, besteed dat aan betere RAM of een extra SSD of zo. Verder is het belangrijk om te weten dat er twee soorten koelpasta zijn: die stroom geleiden en die geen stroom geleiden. Je wil er waarschijnlijk een gebruiken die geen stroom geleidt aangezien je dan niet je CPU kan slopen als je per ongeluk wat pasat in de socket krijgt.

[Voor 15% gewijzigd door CHBF op 26-10-2018 22:17]

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36
Waarom zit die zooi er anders op?!

Als je toch gaat klootzakken met andere prut, doe er dan meteen een betere koeler op anders is het niet echt veel verandering.

• CHBF
In het geval van AMD is de koelpasta prima. In het algemeen is het niet nodig om koelpasta te vervangen als je een koeler koopt.

• noco04
Oke, bedankt heb zojuist ook nog een artikel gevonden die zegt dat de koelpasta oké is. Ik ben ook niet van plan om mijn cpu te overklokken dus dit zal wel prima zijn.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 21:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Je ziet dit ook bij all-in-one waterkoelers zoals de Kraken X62, daar is de TIM ook al pre-applied. Ik vraag me af of het echt veel graden zou schelen als je dat zou vervangen met Thermal Grizzly conductonaut ofzoiets.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• CHBF
Deathchant schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:57:
Voor zo ver er al verschil is is het niet de moeite waard, bij de vergelijkende testen die ik heb gezien wordt er nauwelijks wat gewonnen of zelfs verloren door dure aparte koelpasta te gebruiken. Zeker in het geval van een koeler van bijvoorbeeld Noctua of BeQuiet. Ik denk dat je daar beter geen geld aan besteedt, besteed dat aan betere RAM of een extra SSD of zo. Verder is het belangrijk om te weten dat er twee soorten koelpasta zijn: die stroom geleiden en die geen stroom geleiden. Je wil er waarschijnlijk een gebruiken die geen stroom geleidt aangezien je dan niet je CPU kan slopen als je per ongeluk wat pasat in de socket krijgt.

[Voor 15% gewijzigd door CHBF op 26-10-2018 22:17]

• noco04
CHBF schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:16:
[...]

Bedankt voor het antwoord!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee