Koelpasta Ryzen stock cooler gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noco04
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo

Ik ben van plan een amd Ryzen 2600x processor te kopen voor mijn game pc. Ik ga de stock cooler (wraith spire) gebruiken van amd, maar er hangt hier al koelpasta aan. Is deze goed genoeg om te gebruiken of raden jullie mij andere aan. Zoja, welke producten moet ik er dan bij kopen?

Alvast bedankt
Noah

Beste antwoord (via noco04 op 27-10-2018 13:07)

Verwijderd

Deathchant schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:57:
Je ziet dit ook bij all-in-one waterkoelers zoals de Kraken X62, daar is de TIM ook al pre-applied. Ik vraag me af of het echt veel graden zou schelen als je dat zou vervangen met Thermal Grizzly conductonaut ofzoiets.
Voor zo ver er al verschil is is het niet de moeite waard, bij de vergelijkende testen die ik heb gezien wordt er nauwelijks wat gewonnen of zelfs verloren door dure aparte koelpasta te gebruiken. Zeker in het geval van een koeler van bijvoorbeeld Noctua of BeQuiet. Ik denk dat je daar beter geen geld aan besteedt, besteed dat aan betere RAM of een extra SSD of zo. Verder is het belangrijk om te weten dat er twee soorten koelpasta zijn: die stroom geleiden en die geen stroom geleiden. Je wil er waarschijnlijk een gebruiken die geen stroom geleidt aangezien je dan niet je CPU kan slopen als je per ongeluk wat pasat in de socket krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2018 22:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10

rdejongjr

Gnome

Waarom zit die zooi er anders op?!

Als je toch gaat klootzakken met andere prut, doe er dan meteen een betere koeler op anders is het niet echt veel verandering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In het geval van AMD is de koelpasta prima. In het algemeen is het niet nodig om koelpasta te vervangen als je een koeler koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noco04
Oke, bedankt heb zojuist ook nog een artikel gevonden die zegt dat de koelpasta oké is. Ik ben ook niet van plan om mijn cpu te overklokken dus dit zal wel prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:55

Deathchant

Don't intend. Do!

Je ziet dit ook bij all-in-one waterkoelers zoals de Kraken X62, daar is de TIM ook al pre-applied. Ik vraag me af of het echt veel graden zou schelen als je dat zou vervangen met Thermal Grizzly conductonaut ofzoiets.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:57:
Voor zo ver er al verschil is is het niet de moeite waard, bij de vergelijkende testen die ik heb gezien wordt er nauwelijks wat gewonnen of zelfs verloren door dure aparte koelpasta te gebruiken. Zeker in het geval van een koeler van bijvoorbeeld Noctua of BeQuiet. Ik denk dat je daar beter geen geld aan besteedt, besteed dat aan betere RAM of een extra SSD of zo. Verder is het belangrijk om te weten dat er twee soorten koelpasta zijn: die stroom geleiden en die geen stroom geleiden. Je wil er waarschijnlijk een gebruiken die geen stroom geleidt aangezien je dan niet je CPU kan slopen als je per ongeluk wat pasat in de socket krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noco04
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:16:
[...]

Bedankt voor het antwoord!
Pagina: 1