Toon posts:

Ultimate gamepc samenstelling.

Pagina: 1
Acties:

• RedBearded
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-12-2018
Hallo.

Ik ben aan het sparen voor een nieuwe pc. Ik heb op dit moment een Lenovo y520 laptop (i7 en 1050 4gb) maar deze gebruik ik veel voor school en is net niet goed genoeg om triple A titles op high/max te spelen.

Op dit moment heb ik ook nog een pc die inactief is (nadat ik mijn laptop heb gekocht).
Specs hiervan zijn:

Amd fx 8350
Gtx 750 ti (upgrade naar 1060/1070 kan bottleneck worden)
stock cooler
ddr 3 geheugen (niet mee te nemen naar nieuwe pc)
1tb harde schijf (enigste wat ik echt mee kan nemen)
500 watt psu

Ik ben erg fan van CD Project Red (Witcher 3) en volgend jaar waarschijnlijk Cyberpunk 2077, en dat is voornamelijk de aanleiding voor een pc die die games makkelijk op 120hz full hd of in de toekomst 4k kunnen draaien. Ik heb zelf al wat samengesteld maar wil voor de zekerheid feedback krijgen. Mijn budget ligt rond de 1300-1500 euro.
Ik ben niet van plan om te overklokken of om te waterkoelen. Het zal waarschijnlijk een goede boost geven maar ik kan nogal knullig zijn met onderhoud.

Mijn samenstelling:

- Cooler Master MasterBox Lite 5 tower-behuizing 45,-
- MSI X299 RAIDER, socket 2066 moederbord 199,-
- Intel® Core i7-7800X, 3,5 GHz 399,-
- be quiet! Dark Rock 4 cpu-koeler 60,-
- Corsair 16 GB DDR4-3000 Kit 140,-
- ADATA Ultimate SU800, 256 GB SSD 52,-
- WD Blue, 1 TB Harde schijf 40,-
- Corsair CX650, 650 Watt voeding 75,-
- MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G 470,-

Totaal prijs: ~1475,-

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18
RedBearded schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:14:
Hallo.

Ik ben aan het sparen voor een nieuwe pc. Ik heb op dit moment een Lenovo y520 laptop (i7 en 1050 4gb) maar deze gebruik ik veel voor school en is net niet goed genoeg om triple A titles op high/max te spelen.

Op dit moment heb ik ook nog een pc die inactief is (nadat ik mijn laptop heb gekocht).
Specs hiervan zijn:

Amd fx 8350
Gtx 750 ti (upgrade naar 1060/1070 kan bottleneck worden)
stock cooler
ddr 3 geheugen (niet mee te nemen naar nieuwe pc)
1tb harde schijf (enigste wat ik echt mee kan nemen)
500 watt psu

Ik ben erg fan van CD Project Red (Witcher 3) en volgend jaar waarschijnlijk Cyberpunk 2077, en dat is voornamelijk de aanleiding voor een pc die die games makkelijk op 120hz full hd of in de toekomst 4k kunnen draaien. Ik heb zelf al wat samengesteld maar wil voor de zekerheid feedback krijgen. Mijn budget ligt rond de 1300-1500 euro.
Ik ben niet van plan om te overklokken of om te waterkoelen. Het zal waarschijnlijk een goede boost geven maar ik kan nogal knullig zijn met onderhoud.

Mijn samenstelling:

- Cooler Master MasterBox Lite 5 tower-behuizing 45,-
- MSI X299 RAIDER, socket 2066 moederbord 199,-
- Intel® Core i7-7800X, 3,5 GHz 399,-
- be quiet! Dark Rock 4 cpu-koeler 60,-
- Corsair 16 GB DDR4-3000 Kit 140,-
- ADATA Ultimate SU800, 256 GB SSD 52,-
- WD Blue, 1 TB Harde schijf 40,-
- Corsair CX650, 650 Watt voeding 75,-
- MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G 470,-

Totaal prijs: ~1475,-
Je kunt ook items in de pricewatch in een wensenlijst zetten (wensenlijst, zie rechtsboven aan je gebruikersnaam). Vanuit die wensenlijst kunnen je een mooi lijstje maken hier op Tweakers.

Om terug te komen op je lijst. De WD Blue 1TB heb je volgens mij niet nodig ;)
Neem lekker een Scythe Mugen koeler voor de processor, dan kun je het extra geld in een goede SSD steken van 500GB, want dat ga je hard nodig hebben met nieuwe games.

*off-topic
Om even de moraalridder uit te hangen. Volgens mij heb je als student wel andere prioriteiten voor je geld ;)
Daarop aanhakend, ben je waarschijnlijk een flink stuk goedkoper uit met een PS4 of XBox One of een van hun varianten daarop.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RedBearded Om 120Hz 1080p Ultra te spelen, heb je geen 7800X nodig met bijbehorend moederbord.
oa Ryzen 2600(X) voldoet prima.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1MSI B450 Tomahawk€ 107,50€ 107,50
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 469,-€ 469,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 83,75€ 83,75
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 124,-€ 124,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Samsung 860 EVO 250GB€ 54,86€ 54,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.066,11

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RedBearded
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-12-2018
Hackus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:47:
@RedBearded Om 120Hz 1080p Ultra te spelen, heb je geen 7800X nodig met bijbehorend moederbord.
oa Ryzen 2600(X) voldoet prima.
Ik snap dat het best overkill daarvoor is maar ik wil graag een pc hebben die 5 jaar mee kan en upgradable is zonder bottlenecks. Ik ben altijd al iemand geweest die denkt op budget werkt, daarom heb ik dit keer een groter budget gekozen. Ook heb ik liever Intel omdat ik daar veel betere ervaring mee heb.

Voor de rest is wat ik samengesteld heb wel netjes toch?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RedBearded Als je dan wat moderns wil wat even mee gaat, is een Ryzen 2700X de betere optie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18
RedBearded schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:50:
[...]

Ik snap dat het best overkill daarvoor is maar ik wil graag een pc hebben die 5 jaar mee kan en upgradable is zonder bottlenecks. Ik ben altijd al iemand geweest die denkt op budget werkt, daarom heb ik dit keer een groter budget gekozen. Ook heb ik liever Intel omdat ik daar veel betere ervaring mee heb.

Voor de rest is wat ik samengesteld heb wel netjes toch?
Upgradeable en een basis van Intel gaat helaas niet samen. Zo'n beetje elke generatie verzint Intel wel weer een nieuwe socket. Daarmee nieuw moederbord en daarmee vaak ook weer sneller geheugen etc.
Dus het enige wat je dan nog als upgradeable over houdt is de videokaart en daarvoor heb je niet een Intel basis nodig.

Neemt niet weg dat een goede i7 prima 5 jaar mee kan komen, maar dat kan die AMD 2600(x) ook en die is waarschijnlijk over 4 jaar nog steeds upgradeable met een nieuwe processor op hetzelfde moederbord.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 21:24
Met dit budget lekker voor Ryzen gaan. Als je budget €1500,- kun je er zelfs nog en 1080 TI in kwijt. Heb je toch wat meer aan dan een 6 core 7800x a 400 euro.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee