Hallo Tweakers,
Ik heb voor een vriend van mij onderdelen bij elkaar gezocht voor een computer die vooral gebruikt zal worden voor audio bewerking. Graag zou ik willen weten of ik hier fouten in heb gemaakt of dat er betere alternatieven zijn.
Alvast heel erg bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal audio opnemen en bewerken met Ableton, verder zullen er wat youtube videos gekeken worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag zou ik het tussen de 600 en 700 euro houden aan hardware, de extra kosten voor windows tellen hier niet aan mee.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat vooral een moederbord met goede geluids-chip, processor en ram belangrijk zijn. Mogelijk wordt er later nog een betere geluidskaart in gebouwd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet, de uiteindelijke kwaliteit/snelheid is het belangrijkst
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het wordt gebruikt voor audio bewerken en opnemen en verder wat youtube videos kijken. Goed en snel geluidbewerken is het allerbelangrijkst.
Ga je overklokken?
Overklokken zal niet worden gedaan
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik willen weten of deze computer goed is voor audio opname (Ableton) en bewerking. Hiervoor is een videokaart naar mijn kennis niet heel belangrijk. Ook zou ik graag willen weten of jullie nog alternatieve hardware aanraden die goedkoper/beter is.
Ik heb voor een vriend van mij onderdelen bij elkaar gezocht voor een computer die vooral gebruikt zal worden voor audio bewerking. Graag zou ik willen weten of ik hier fouten in heb gemaakt of dat er betere alternatieven zijn.
Alvast heel erg bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal audio opnemen en bewerken met Ableton, verder zullen er wat youtube videos gekeken worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag zou ik het tussen de 600 en 700 euro houden aan hardware, de extra kosten voor windows tellen hier niet aan mee.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat vooral een moederbord met goede geluids-chip, processor en ram belangrijk zijn. Mogelijk wordt er later nog een betere geluidskaart in gebouwd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet, de uiteindelijke kwaliteit/snelheid is het belangrijkst
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het wordt gebruikt voor audio bewerken en opnemen en verder wat youtube videos kijken. Goed en snel geluidbewerken is het allerbelangrijkst.
Ga je overklokken?
Overklokken zal niet worden gedaan
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik willen weten of deze computer goed is voor audio opname (Ableton) en bewerking. Hiervoor is een videokaart naar mijn kennis niet heel belangrijk. Ook zou ik graag willen weten of jullie nog alternatieve hardware aanraden die goedkoper/beter is.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Asus Prime X370-Pro | € 110,50 | € 110,50 |
1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI | € 60,- | € 60,- |
1 | Team Group Vulcan TLGD416G2400HC14DC01 | € 116,99 | € 116,99 |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 759,74 |