Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• sezen01
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21-06-2020
Goedemiddag allemaal,

tabblad 1

A B C D E F H
1 naam Instelling Afdeling Geboortedatum BSN Begindatum Einddatum
Rijkaard uit tabblad 2 uit tabblad 2 uit tabblad 2 uit tabblad 2 uit tabblad 2 uit tabblad 2

tabblad 2

A B C D E F H
1 naam Instelling Afdeling Geboortedatum BSN Begindatum Einddatum

2 Rijkaard amsterdam noord 1-1-1990 12345678 1-1-2018 1-1-2019

Ik wil graag wanneer ik bij tabblad 1 naam invul dat alle velden worden opgenomen uit tabblad 2.
Is er zo een formule?

[Voor 41% gewijzigd door sezen01 op 29-10-2018 14:44. Reden: beter voor begrip]

Alle reacties

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wellicht met Vert.zoeken of zo? Of met een ALS-formule?

Maar wat heb je zelf al geprobeerd en gevonden? En je vraag grossiert niet in duidelijkheid. Kan je beter je probleem omschrijven?

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:33
Verticaal zoeken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• sezen01
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21-06-2020
ik heb zelf niks geprobeerd omdat ik niet heel veel verstand heb van excel. Vert. zoeken lukt niet denk ik voor zoveel kolommen of heb ik het verkeerd

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:33
sezen01 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:16:
ik heb zelf niks geprobeerd omdat ik niet heel veel verstand heb van excel. Vert. zoeken lukt niet denk ik voor zoveel kolommen of heb ik het verkeerd
Werkt prima bij mij. Maar ik zou zeggen, probeer het eens ;)

https://support.office.co...fe-4963-8ab8-93a18ad188a1

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verstand er van hebben komt pas na het doen, reden te meer om eerst zelf te proberen en aan te geven waar je vastloopt. De verticaal zoeken-functie staat zelfs expliciet in de CSA Beleid dus daar kan het niet aan liggen ;)

Je zou er met vert.zoeken prima moeten uitkomen, zoals je het nu omschrijft. Waar loop je concreet vast, welke aanroepen heb je geprobeerd?

Edit: hmm, het lijkt er op dat F_J_K in "[Excel] functie voor vinden prijs bij juiste datumbereik" nu herhaald wordt. Waarom negeer je nu de opmerkingen in dat topic?

[Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 26-10-2018 14:29]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:00

Reptile209

- gers -

Niet in één keer inderdaad, maar als je per kolom gewoon een vert.zoeken() gebruikt, moet je er toch uitkomen... ;)

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True