internetten op linux bak via novell netwerk

Pagina: 1
Acties:

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:36

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
dag dames en heren :)

ik heb een vraagje ..

ik heb linux installed op een pc op m'n werk en nu wil ik er mee internetten .. daarvoor moet ik mij aanmelden op de novell proxy server ofzo .. novell gebruikt hiervoor een progje genaamd clienttrust ..
heeft iemand enig idee of daar een versie draaibaar onder linux voor bestaat .. of of dat er een andere mogelijkheid is om toch toestemming van dat novell server ding te krijgen om te internetten.

mvg
FiReCRoW

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ze Border Manager gebruiken zou het gewoon moeten kunnen

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als de BorderManager zo geconfigureerd is dat ClientTrust benodigd is, dan kun je niet internetten via de Bordermanager.

De BorderManager is echter ook (minder secure) te configureren zonder dat het gebruik van ClientTrust nodig is. In dat geval is authenticatie op de NDS, en het IP nummer van de proxy voldoende (mits je uiteraard rechten hebt om te internetten).

Dit moet je echter wel specifiek configureren op de BorderManager, dus je zult je BorderManager enigzins moeten aanpassen.

Oplossing is dus je BorderManager aanpassen, of met Windows internetten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:36

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
hmm
wat rechten betrefd zit het wel snor .. maar ik mag de border manager niet veranderen .. ze willen hier nog wel enige security ophouden :)
denk dus dat het gewoon niet mogelijk is ..
novell heeft zo te zien ook nooit een client trust versie voor linux uitgebracht ..
windows emulatie lijkt enige oplossing zo :(
dank iig :)