Doorgebrande videokaart (MSI GTX1070 armor)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 16:14
Mijn MSI GTX1070 armor ging 3 dagen geleden ineens kapot. Zo'n 30 seconden na het opstarten viel de PC uit en na opnieuw starten was er geen beeld meer.

Er kwam een verbrande geur uit de kast bij de voeding (bij mij nog bovenin) dus ik dacht een defecte voeding. Een nieuwe voeding bleek echter niet de oplossing. Ook ruikt de kaart zelf verbrand.

Ik doe niet aan overklokken, en de koeling van mijn PC is in orde.

De kaart is 2 jaar en een dag of 10 oud en valt dus net buiten de garantie. De leverancier (paradigit) wil hem wel laten herstellen tegen een bepaalde kostendeling. Iets met de economische levensduur enzo. Ik ben echter bang dat maar een klein deel van de kosten vergoed zullen worden. Afhankelijk van de daadwerkelijke kosten (echte reparatie of vervanging) kan dat wel eens richting de prijs van een nieuwe gaan.

Opsturen kan natuurlijk altijd, maar voordat ik dat doe wil ik even jullie advies inroepen.

Is er iemand die ervaring heeft met dit soort net-buiten-de-garantie gevallen?
zijn er ook goedkopere partijen die kunnen repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
MSI is vaak erg schappelijk als het op garantie aan komt. Vraag of paradigit alsnog een verzoek wil doen richting MSI. 9/10 keer zullen ze hier gewoon positief op reageren. En kan jij je kaart opsturen.
Paradigit moet hier wel voor mailen, het garantie portaal van MSI zal aangeven dat de kaart buiten garantie valt.

Wil paradigit dit niet doen? Dan zelf even mailen, heb ik in het verleden ook gedaan. Toen mocht ik mijn kaart opsturen en hebben ze deze netjes vervangen, zelfs voor een beter model omdat mijn model niet meer leverbaar was.

[ Voor 11% gewijzigd door arnieo op 26-10-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:13
Even contacteren -> https://www.msi.com/page/warranty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vaak is er wel coulance voor zoiets, meestal dan wel bij de fabrikant zelf.

Echter krijg ik wel het idee dat de voeding de videokaart heeft meegenomen... Dat zullen ze ongetwijfeld zien en dan heb ik er een hard hoofd in dat ze de kaart voor nop gaan repareren.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05
Lekker verschuilen achter de 2 jaar. Pff, wat een toko, 19 dagen.

Het is de vraag wat de economische levensduur is. Een kaart zou toch wel 5 jaar moeten meegaan. Stel dat het idd 5 jaar is, dan zou dat betekenen dat je bijna 2/5 zelf zou moeten betalen en Paradigit 3/5.

Maar zoals hierboven aangegeven, probeer het eerst eens bij MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 16:14
arnieo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:53:Dan zelf even mailen, heb ik in het verleden ook gedaan. Toen mocht ik mijn kaart opsturen en hebben ze deze netjes vervangen, zelfs voor een beter model omdat mijn model niet meer leverbaar was.
Ik heb eerst maar even een berichtje naar MSI zelf gedaan via hun web portal. Misschien komt daar iets nuttigs uit.
pyrofielo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:56:
Echter krijg ik wel het idee dat de voeding de videokaart heeft meegenomen... Dat zullen ze ongetwijfeld zien en dan heb ik er een hard hoofd in dat ze de kaart voor nop gaan repareren.
Hij draait nu prima op de oude voeding. Natuurlijk heb ik de extra PCI kabel nu niet in gebruik, maar ik gok dat alles op dezelfde rail zit dus de spanning op die connector ook gewoon in orde is.
White Feather schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:57:
Het is de vraag wat de economische levensduur is. Een kaart zou toch wel 5 jaar moeten meegaan. Stel dat het idd 5 jaar is, dan zou dat betekenen dat je bijna 2/5 zelf zou moeten betalen en Paradigit 3/5.
Ik had even gebeld met paradigit. Uit dat gesprek denk ik op te maken dat de economische levensduur 36 maanden is. Dat zou dus beteken dat ik 2/3 deel zelf moet betalen, en daarnaast nog eens extra ksoten aan Paradigit.

Dan loop ik wat op de zaken uit vooral, maar stel dat de kaart niet gerepareerd wordt, en ze bieden een vervanging aan voor de huidige nieuwwaarde waarvan ik 2/3e + kosten moet betalen, wordt dat wel een erg duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:36

rdejongjr

Gnome

En de meeste kaarten van MSI hebben 3 jaar fabrieksgarantie, heel veel meer kosten dan het aanmelden en verzenden heeft de verkoper niet hieraan.

Duurt ongeveer 2-3 weken, wordt je originele kaart gerepareerd of omgeruild door een reeds gerepareerd/getest exemplaar.

Moet echter wel via een verkoper, ze doen niet zomaar direct naar de klant (af en toe wel via via en na wat ophef in diverse fora enzo...)
Info via een NL disrti: https://www.copaco.com/re...rvicedata.aspx?merken=MSI

[ Voor 30% gewijzigd door rdejongjr op 26-10-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:13
@SuperKris En is het gelukt ?
Pagina: 1