I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Wat heeft het voor zin om een schijf te versleutelen, als vervolgens alle bestanden alsnog bereikbaar zijn wanneer de PC in handen is van iemand anders?
Share and Enjoy!
Dus er staat geen data op de PC, maar je wil wel encryptie... waarom? Dat heeft weinig nut imho.
Microsoft biedt standaard BitLocker. Werkt enkel met Windows Enterprise en heeft TPM nodig. Het werkt met en zonder hardware matige encryptie versnelling.
Microsoft biedt standaard BitLocker. Werkt enkel met Windows Enterprise en heeft TPM nodig. Het werkt met en zonder hardware matige encryptie versnelling.
je kan bitlocker aanzetten, en dat samen doen met een bios en een boot wachtwoord.
door bitlocker is de HD niet vanaf een andere machine of vanuit een alternative boot uit te lezen,
zonder het bioswachtwoord kan het bootwachtwoord niet uitgezet worden
zonder het bootwachtwoord start de pc niet op
door bitlocker is de HD niet vanaf een andere machine of vanuit een alternative boot uit te lezen,
Hier hebben wij 't volgende:
Admin wachtwoord op BIOS (instellingen aanpassen niet mogelijk)
(boot) User wachtwoord op BIOS c.q. SATA SSD (NVME ssd;s doen geen harddisk wachtwoord bij Dell)
Bitlocker pincode bij geen domein connectie (buitendienst) anders auto unlock via PKI.
Admin wachtwoord op BIOS (instellingen aanpassen niet mogelijk)
(boot) User wachtwoord op BIOS c.q. SATA SSD (NVME ssd;s doen geen harddisk wachtwoord bij Dell)
Bitlocker pincode bij geen domein connectie (buitendienst) anders auto unlock via PKI.
werkt dat met win10 pro of is daar enterprise voor nodig?tweakict schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:39:
Hier hebben wij 't volgende:
(...)
Precies dit! Zo werkt het bij ons ook op het werk (4000FTE)burnedhardware schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:33:
je kan bitlocker aanzetten, en dat samen doen met een bios en een boot wachtwoord.
Pro zou ook moeten kunnen, maar heb enkel ervaring met Enterprise.burnedhardware schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:43:
[...]
werkt dat met win10 pro of is daar enterprise voor nodig?
Wat ik nu heb kunnen vinden is dat bij Win 12 r2 een optie beschikbaar is voor unlock over domain.
Ik hoop hier in de loop van de week meer vooruitgang mee te boeken.
Ik hoop hier in de loop van de week meer vooruitgang mee te boeken.
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
De TS bedoeld denk ik dat er geen PIN oid nodig is om de drive te unlocken.GreNade schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:29:
Wat heeft het voor zin om een schijf te versleutelen, als vervolgens alle bestanden alsnog bereikbaar zijn wanneer de PC in handen is van iemand anders?
Inderdaad, het idee is dat de schijf beveiligd is. wanneer persoon X de pc opstart en inlogt mag deze persoon geen scherm met bitlocker krijgen. maar wanneer de pc uit het domein getrokken wordt moet deze dit wel krijgen.YaYo86 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:28:
[...]
De TS bedoeld denk ik dat er geen PIN oid nodig is om de drive te unlocken.
zover heb ik ontdekt dat met win12 r2 redelijk wat te fixen is maar het is nog steeds een beetje onduidelijk.
Pagina: 1