Eerder deze week heb ik een compleet nieuwe setup besteld en zelf in elkaar gezet. In eerste instantie ging alles prima, maar na het spelen van een paar spellen bevroor het scherm. Na een reset gaat de PC constant power cyclen, zonder beeld, en zonder POST.
Als test heb ik een nieuw moederbord aangeschaft (zelfde type), in eerste instantie bootte de PC weer. Maar na een paar uur spelen weer precies hetzelfde probleem (een freeze, en daarna power cycles). Dit terwijl de CPU usage op dat moment zo'n 60% was, en bij andere spellen die 100% CPU usage gaven, was er geen probleem.
Temperaturen van zowel GPU (~ 60°C) als CPU (~ 55°C) waren op het moment van vastlopen goed.
Zoals ik hieronder opgesomd heb, heb ik zelf al een hoop geprobeerd. Enige wat nog niet veranderd is, is de CPU. Maar ik ga toch twijfelen of dat het probleem überhaupt wel oplost. Of moet ik het toch bij het geheugen zoeken?
Wat is wijsheid?
Specs
Alvast bedankt.
Als test heb ik een nieuw moederbord aangeschaft (zelfde type), in eerste instantie bootte de PC weer. Maar na een paar uur spelen weer precies hetzelfde probleem (een freeze, en daarna power cycles). Dit terwijl de CPU usage op dat moment zo'n 60% was, en bij andere spellen die 100% CPU usage gaven, was er geen probleem.
Temperaturen van zowel GPU (~ 60°C) als CPU (~ 55°C) waren op het moment van vastlopen goed.
Zoals ik hieronder opgesomd heb, heb ik zelf al een hoop geprobeerd. Enige wat nog niet veranderd is, is de CPU. Maar ik ga toch twijfelen of dat het probleem überhaupt wel oplost. Of moet ik het toch bij het geheugen zoeken?
Wat is wijsheid?
Specs
- Intel Core i5-9600K Boxed
- ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac
- Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G
- Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15
- Arctic Freezer 33 CO
- Seasonic Focus Plus 650 Gold
- Samsung 970 Evo 1TB
- Crucial MX500 m.2 1TB
- PSU vervangen.
- Mobo vervangen (wel zelfde type). Zie uitleg hierboven.
- Eén van 2 RAM sticks geprobeerd (beide, verschillende slots).
- GPU verwijderd om de iGPU te forceren.
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Ywa op 26-10-2018 14:21 . Reden: Memory specs toegevoegd ]