Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om terug een vaste PC te hebben thuis waarop ik kan werken (surfen en MS Office) en waarop ik wat casual gaming kan doen. In het begin zal dit vooral CS:GO zijn maar op termijn wil ik ook PUBG, Blackops en Battlefield kunnen spelen.
Ik wou beginnen met AGPU en naderhand een GPU (bvb GTX 1060), al dan niet 2dehands, kopen als upgrade.
Ik ben bereid om games op Low te spelen, in het slechte geval lager dan 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zou zo goedkoop mogelijk moeten zijn, voor de eerste fase was ik aan het denken tussen 400 en 500 EUR.
Ik wil gerust de PC zelf assembleren en de onderdelen stuk per stuk kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Momenteel heb ik enkel 2x WD Red 2TB van een vorige NAS in het verleden die nu niet meer gebruikt wordt. Ik neem aan dat deze harddrives wel niet optimaal zijn om in een normale PC te steken maar indien mogelijk wil ik deze nog even blijven gebruiken.
- Ik ben van plan om een LG 29WK500 aan te schaffen.
Ik wil voornamelijk 21:9 voor productiviteit voor mijn werk.
Voor gaming ben ik bereid om de games in 16:9 te draaien indien de AGPU/GPU 21:9 niet aankan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enkel het minimale is nodig. Een SSD lijkt me wel een must.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb absoluut geen merkvoorkeuren.
De build die ik hieronder voorstel is AMD-oriented omdat de Intel prijzen me nogal ongunstig lijken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere eisen.
Ga je overklokken?
Overclocken is voor mij geen must en ik heb hier ook niet veel ervaring mee.
Ik heb wel gelezen dat de 2200G wat prestatiewinst kan maken met OC dus ik ben wel bereid om hier mee te spelen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen
Dit is mijn eerste aanzet van build, ik heb redelijk wat posts en YT filmpjes bekeken maar jullie advies is meer dan gewaardeerd!
De bedoeling is om terug een vaste PC te hebben thuis waarop ik kan werken (surfen en MS Office) en waarop ik wat casual gaming kan doen. In het begin zal dit vooral CS:GO zijn maar op termijn wil ik ook PUBG, Blackops en Battlefield kunnen spelen.
Ik wou beginnen met AGPU en naderhand een GPU (bvb GTX 1060), al dan niet 2dehands, kopen als upgrade.
Ik ben bereid om games op Low te spelen, in het slechte geval lager dan 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zou zo goedkoop mogelijk moeten zijn, voor de eerste fase was ik aan het denken tussen 400 en 500 EUR.
Ik wil gerust de PC zelf assembleren en de onderdelen stuk per stuk kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Momenteel heb ik enkel 2x WD Red 2TB van een vorige NAS in het verleden die nu niet meer gebruikt wordt. Ik neem aan dat deze harddrives wel niet optimaal zijn om in een normale PC te steken maar indien mogelijk wil ik deze nog even blijven gebruiken.
- Ik ben van plan om een LG 29WK500 aan te schaffen.
Ik wil voornamelijk 21:9 voor productiviteit voor mijn werk.
Voor gaming ben ik bereid om de games in 16:9 te draaien indien de AGPU/GPU 21:9 niet aankan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enkel het minimale is nodig. Een SSD lijkt me wel een must.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb absoluut geen merkvoorkeuren.
De build die ik hieronder voorstel is AMD-oriented omdat de Intel prijzen me nogal ongunstig lijken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere eisen.
Ga je overklokken?
Overclocken is voor mij geen must en ik heb hier ook niet veel ervaring mee.
Ik heb wel gelezen dat de 2200G wat prestatiewinst kan maken met OC dus ik ben wel bereid om hier mee te spelen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen
Dit is mijn eerste aanzet van build, ik heb redelijk wat posts en YT filmpjes bekeken maar jullie advies is meer dan gewaardeerd!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 103,- | € 103,- |
1 | Gigabyte B450M DS3H | € 69,35 | € 69,35 |
1 | Sharkoon VS4-S | € 26,04 | € 26,04 |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVGB | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Corsair VS450 (80Plus) | € 40,90 | € 40,90 |
1 | Crucial BX500 240GB | € 38,95 | € 38,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 413,14 |