Media Server probleem (pje)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODB_Mongoose
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 13:13
Hallo
Ik heb een WD MyCloud als NAS en daarop staan zowel foto's, videos als audio bestanden.
Nu wil ik die kunnen streamen naar mijn smart TV en Denon Ceol audiosysteem
Dat gaat allemaal uitstekend, maar telkens als ik start dan moet ik een hele menu structuur door.
Wat de interface van de TV bijvoorbeeld doet is:
HD Cloud, Videos, mappen, dubmappen etc etc - het is dus even wat geklik voordat ik bij de juiste video ben.
Soms echter, staan in mappen videos en fotos door elkaar.
Dus dan moet ik weer helemaal naar toplevel en opnieuw de boom door naar diezelfde map maar dan om foto's te zien.
Dit geldt ook voor mijn audio systeem, telkens moet ik een soort van toplevel menu door, die overigens niet om mijn NAS zichtbaar is.

Is er een manier om dit te omzeilen?
Dat zowel mijn smart TV als audio systeem gewoon beginnen in de bovenste map van mijn NAS en dat ik als een soort windows verkenner alle bestanden aan kan klikken? Of het nu een video, foto of MP3 is en dat het systeem dan vanzelf de juiste prog gebruikt?

Ik vermoed dat het komt omdat ik de NAS als DLNA media server aan heb staan waardoor de NAS die mappen in zn geheugen aanmaakt.

Hulp zeer welkom! _/-\o_

Beste antwoord (via rens-br op 28-10-2018 13:07)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Waar je tegenaan loopt is volgens mij een beperking in het DLNA protocol (of in ieder geval veruit de meest voorkomende implementaties daarvan). Alle browsing in een DLNA library die ik ooit heb gezien begint met het kiezen van video, foto's, of muziek...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Je hebt je MyCloud gekoppeld aan je tv toch? kan je deze dan niet koppelen op een niveau hoger.

Voorbeeld: Nu is hij gekoppeld als MyCloud\Home en dat je hem koppelt als MyCloud\Home\Video

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODB_Mongoose
Nee de NAS hangt in een netwerk.
En op de NAS is de structuur zoals elke HDD: hoofdmap met meteen eronder: werk, prive, films en video, muziek etc etc.
ALLEEN als ik dus inlog op de NAS via TV of Ceol, dan krijg ik eerst een structuur, video/muziek/audio
Dan de optie zoeken op map/naam/ datum en dan de mappenstructuur weer, en dan moet ik dus de diepte in.
Ik wil die opties van video/muziek/audio en type mappenstructuur overslaan en meteen naar de hoofdmap op de NAS. Maar volgens mij komt het omdat de NAS als DLNA is opgezet ...
Mijn vraag is dan ook, als ik DLNA uitzet, wordt hij dan gewoon als HD benadert maar werkt alles dan nog. Dus kan ik dan nog steeds videos en fotos en audio afspelen

Check: heb net DLNA uitgezet maar dan herkent mijn tv de NAs niet meer.
Dus da's geen goed idee

[ Voor 6% gewijzigd door ODB_Mongoose op 26-10-2018 10:43 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Waar je tegenaan loopt is volgens mij een beperking in het DLNA protocol (of in ieder geval veruit de meest voorkomende implementaties daarvan). Alle browsing in een DLNA library die ik ooit heb gezien begint met het kiezen van video, foto's, of muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODB_Mongoose
Ah OK was ik al beetje bang voor dank