Toon posts:

Rollercoaster Tycoon 2 scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sabbbbbb
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-10-2018
Hallo,

Het leek mij van de week ineens heel leuk om weer eens Rollercoaster tycoon 2 te spelen. Ik heb deze op een windows 10 pc geinstalleerd, en hij doet het, alleen werkt 1 optie niet. Normaal gesproken verschuift het beeld mee als je met je pijl tegen de rand van het scherm aan beweegt, maar dit doet hij niet. En voor het spel i het wel handig om dat te kunnen. De optie 'beeld verschuift wanneer je met pijl op de rand staat' staat gewoon aan. Ook heb ik al compatibiliteit aangepast, naar windows 95 of windows xp, maar dit helpt helaas niet. Iemand een idee wat zou kunnen werken?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Sabbbbbb op 26-10-2018 10:26)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke versie van RCT2 speel je? De Steam-variant of de CD-variant? De Steam-variant is bijgewerkt tov de CD-versie. Alternatief is wellicht OpenRCT2?

[Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2018 10:12]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke versie van RCT2 speel je? De Steam-variant of de CD-variant? De Steam-variant is bijgewerkt tov de CD-versie. Alternatief is wellicht OpenRCT2?

[Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2018 10:12]

• Sabbbbbb
Ik gebruik een CD-rom, wat houdt die Steam variant in?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat je de game dan via Steam speelt (een digitale games store en platform, zoals Origin, uPlay e.d.) ipv de CD.

[Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2018 10:11]

• Sabbbbbb
Ah daar ga ik eens naar kijken. Bedankt!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb ook een link gedaan naar het gratis (opensource) alternatief; OpenRCT2. ;)
Mocht je wel het origineel willen spelen, het origineel is goedkoper op GoG dan op Steam. GoG is een alternatief voor Steam, wat met DRM-vrije software werkt en hoef je niet per se Steam voor te gebruiken.

[Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2018 10:16]

• Sabbbbbb
Ik zag het, hij is aan het installeren inmiddels :)

• Sabbbbbb
Hij is gedownload, maar hij geeft nu de melding: 'OpenRCT nees files from the Original rollercoaster tycoon 2 in order to work. Please select the directory where you installed RCT2'.
Als ik vervolgens de map open waar het in geinstalleerd staat, krijg ik een foutmelding. Toevallig een idee wat ik moet doen..? :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan wellicht proberen via de CD en dan die drive te selecteren?

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2018 10:31]

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17
Sabbbbbb schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:25:
Hij is gedownload, maar hij geeft nu de melding: 'OpenRCT nees files from the Original rollercoaster tycoon 2 in order to work. Please select the directory where you installed RCT2'.
Als ik vervolgens de map open waar het in geinstalleerd staat, krijg ik een foutmelding. Toevallig een idee wat ik moet doen..? :)
Heb je wel een volledige installatie gedaan en dus geen compact?

• Sabbbbbb
Via de CD? of via OpenRCT?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee