Toon posts:

Hoe kan dit? Is dit vliegtuigmodus/niet storen? of wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.654 views

Vraag

• Caribot
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-10-2018
Ik zat midden in een whats app conversatie. Ineens krijg ik 1 vinkje ipv twee. Berichten komen dus niet meer door.
Toen ik hem probeerde te bellen kreeg ik direct de voicemail. Heel vreemd.
Een vriendin van me het betreffende nummer ook proberen te bellen ook direct de voicemail.
Ineens Anderhalf uur later krijg ik een appje terug.
Dat was een antwoord op mijn laatste bericht waar ik twee vinkjes op kreeg.
Nu stonden bij al mijn daaropvolgende berichten ineens ook twee vinkjes maar ze zijn niet gelezen (niet blauw) terwijl hij daarna dus wel reageerde op t bovenste bericht net voordat alles op 1 vinkje ging.
Die werd nu wel blauw en met tijdstip wanneer het gelezen is.
Ik test of ik nu kan bellen en ja hoor. Mijn vriendin kan nu ook weer bellen.

Ik denk bij vliegtuigmodus komt zodra je de gsm weer op normale stand zet weer alles binnen en zie je alles ook weer. Dus zie je de berichten daarna ook (blauwe vinkjes). Idem in de niet storen stand?

Hoe kan dit dan? Ik snap er niks van.
Bij blokkeren komen de berichten toch nooit daarna met twee vinkjes door wanneer je weer deblokkeert? Dan blijft het 1 vinkje?
Wat Gebeurd hier?
Ik begrijp er helemaal niks van???

Het toestel is een Android wiko

Alle reacties

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:43
Geen bereik. Laatste bericht wel gelezen en geantwoord en toen Whatsapp gesloten. Toen de telefoon weer bereik kreeg werden de berichten afgeleverd en het antwoord van diegene verzonden.

• Caribot
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-10-2018
Diegene doet dat bewust met zijn telefoon.
Hij is dan thuis en heeft WiFi

Bedankt voor je antwoord maar het ligt niet aan het bereik.
Hij doet iets met zijn gsm.

Ik dacht wellicht opent ie niet maar antwoord is het bericht vanuit het beginscherm het eerste bericht

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Misschien moet je ophouden met obsessief gedrag en om 03:00 gewoon gaan slapen? Als 'hij' even geen zin heeft om te reageren dan is dat niet het einde van de wereld.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-03 10:49
Dit is gewoon de vliegtuigmodus, hij kan dan z'n berichten nog wel typen maar die komen dan pas aan zodra hij z'n telefoon er weer vanaf haalt. Dat is ook de reden waarom je direct voicemail krijgt. Misschien is het een goed idee om de volgende dag een berichtje te sturen in plaats van anderen hem te laten bellen als hij om 3 uur nachts niet meer reageert. Hij doet dit blijkbaar bewust met z'n telefoon, ik weet niet hoe hij nog beter een hint kan geven...

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Caribot schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:08:
Diegene doet dat bewust met zijn telefoon.
Als je het zo graag wil weten, vraag het even aan desbetreffende persoon.

Misery and hate will kill us all.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-03 13:29
Dit zou een hint moeten zijn om mensen niet te storen als ze willen slapen 8)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
En speciaal hiervoor maak je een account aan op Tweakers...

Hanging on to the rollercoaster of life

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 11:12
1. Jij stuurt een of meerdere berichten, hij ontvangt deze.
2. Hij zet zijn telefoon op vliegtuigmodus
3. Jij stuurt nog meer berichten, deze komen niet meer binnen.
4. Jij belt, maar hij staat op vliegtuigmodus, dus je kan hem niet bereiken
5. Hij typt een bericht terug en drukt op verzenden, maar omdat hij op vliegtuigmodus staat, wordt hij niet daadwerkelijk verzonden
6. Hij haalt zijn telefoon van vliegtuigmodus af
7. Zijn getypte bericht wordt nu pas naar jou verstuurd
8. De door jou verstuurde berichten komen nu pas op zijn telefoon binnen
9. Het was 3 uur in de nacht en hij wilde slapen
10. Maak je niet zo druk :)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:29
Dus in het kort;
Help iemand reageert niet meer in een Whatsapp gesprek.

Telefoon uitgevallen of vliegtuigmodus. Big deal.

Als iemand me om die reden zou bellen midden in de nacht gaat die direct in de blokkeer-lijst (niet dat het geluid aan staat 's nachts maar goed).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-03 18:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Caribot welkom op Tweakers.

Hoe (goed) de blauwe vinkjes van WhatsApp werken zijn de afgelopen dagen meerdere topics geopend. Voor de rest ben ik het met de rest eens. Maak je niet zo druk en vraag die persoon het gewoon zelf even.

Hier komt in ieder geval een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee