Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe Cpu, pc werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fiestaboyke
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-09-2019
Ik heb net mijn nieuwe cpu binnengekregen, een AMD Athlon X4 880K en als ik deze vervang op mijn pc dan start mijn pc precies niet op .... De cpu koeler en de voeding draait, maar meer gebeurd er niet, scherm blijft zwart ...
...

...

Ik had gelezen dat het mss aan een verouderde bios kon liggen dus heb een bios update gedaan (van 1.20 naar 2.40) maar dit werkt nog steeds niet. Bios is upgedate maar verder niets ... Iemand een idee waar ik verder kan zoeken? Als ik mijn oude cpu er dus insteek zoals nu het geval is, is er geen probleem ...

...

Windows 10 x64
asrock fm2a78m pro4+
AMD A4 7300
4Gb RAM

Alle reacties

• ETHART
  • Laatst online: 06-06 20:52
Ik zie dat je geen videokaart hebt, die heb je wel nodig met een athlon x4

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:57
De Athlon heeft geen geïntegreerde videochip, zit er een videokaart in?

Edit: what he said.

[Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 25-10-2018 20:57]

• fiestaboyke
damn, heb geen grafische kaart :( zal daar dan morgen maar om gaan ...

• mitsumark
Wat doe je met de PC? Vanwaar de upgrade? Wat zoek je in een videokaart? Welke voeding? Budget?
Ik ga er even vanuit dat je er hulp bij nodig hebt gezien de beginnersfout met de CPU :)

• fiestaboyke
Ik doe enkel wat leeswerk en occasioneel wat downloads en 1 spel dat ik speel, namelijk football manager :) En aangezien mijn pc wat traag werd in het spel was ik gaan zien op een site waar ik kon checken of mijn pc wel goed genoeg was voor het spel. https://www.game-debate.c...ubmit=#systemrequirements Ik scoorde hier een 2/10 met mijn cpu dus vandaar dat ik een kleine upgrade heb gedaan :)

• mitsumark
Kun je niet beter de athlon omruilen voor een A8 of A10 processor met een FM2(+) voetje?
Bv: https://tweakers.net/pric...216;408123;496927;518235/

Anders een goedkoop 2e hands kaartje, max 25 euro.

[Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 25-10-2018 23:39]

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-06 09:39
Misschien moet je je topic titel even corrigeren.

Je pc werkt prima en dat het beeld niet aan gaat is dus correct gezien je configuratie.

• fiestaboyke
Ok, het beeld blijft een probleem ... Heb nu een Geforce GT710 erin gestoken en geprobeerd mijn pc op te starten met de huidige cpu, dus nog niks veranderd en als de grafische kaart insteekt, krijgt mijn beeldscherm geen signaal :( Iemand idee'tjes?

• Marcellll
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-06 15:59
de monitor op de videokaart aangesloten (en niet op het moederbord?)

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 16:59
fiestaboyke schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:24:
Ok, het beeld blijft een probleem ... Heb nu een Geforce GT710 erin gestoken en geprobeerd mijn pc op te starten met de huidige cpu, dus nog niks veranderd en als de grafische kaart insteekt, krijgt mijn beeldscherm geen signaal :( Iemand idee'tjes?
Kabel in de video-uitgang van de videokaart gestoken?

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:42
Monitor aangesloten op de videokaart? Je zal niet de eerste zijn die beeld probeert te krijgen via het moederbord terwijl een dgpu is geïnstalleerd. Standaard wordt de igpu uitgeschakeld als er een dgpu wordt herkend.

• fiestaboyke
ik heb beide al geprobeerd. Kaart erin gestoken als de pc uitstaat en dan opgestart met de hdmi in de gpu van het moederbord, net als opstarten en de gpu er pas insteken als ik volledig ben opgestart en dan switchen van gpu ..

• Uszka
Doe je oude cpu er weer in en kijk in het bios welke biosversie op het moederbord staat. Je moet minimaal P2.10 hebben voor een X4 880K waar een A4-7300 al op P1.90 werkt.

• DaLoona
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 15:17

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Uszka schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:17:
Doe je oude cpu er weer in en kijk in het bios welke biosversie op het moederbord staat. Je moet minimaal P2.10 hebben voor een X4 880K waar een A4-7300 al op P1.90 werkt.
fiestaboyke schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:40:

Ik had gelezen dat het mss aan een verouderde bios kon liggen dus heb een bios update gedaan (van 1.20 naar 2.40) maar dit werkt nog steeds niet. Bios is upgedate maar verder niets ... Iemand een idee waar ik verder kan zoeken? Als ik mijn oude cpu er dus insteek zoals nu het geval is, is er geen probleem ...
Stond al in zijn eerste post dat hij dat gedaan had ;)

[Voor 4% gewijzigd door DaLoona op 26-10-2018 19:21]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C14-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• Uszka
Overheen gelezen, excuus.

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:41
fiestaboyke schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:56:
ik heb beide al geprobeerd. Kaart erin gestoken als de pc uitstaat en dan opgestart met de hdmi in de gpu van het moederbord, net als opstarten en de gpu er pas insteken als ik volledig ben opgestart en dan switchen van gpu ..
Ik mag hopen dat dit een grapje is? of dat ik het verkeerd lees. maar zeg je nou werkelijk dat je de GPU er pas ingestoken heb NADAT je pc opgestart was? of bedoelde je de kabel erin gestoken?
Als je werkelijk je gpu erin gedaan hebt in een werkende pc dan heb je ongelooflijk veel mzzl gehad dat je geen plof,flitsen en rook gezien hebt. want dat is wel zo een beetje het domste wat je kan doen lol 😂 dus ik denk dat ik het verkeerd lees 🤔

• fiestaboyke
Ondertussen weet ik niet meer wat ik allemaal wel en niet gedaan had maar ik heb nog eens geprobeerd om met de nieuwe cpu EN de nieuwe gpu erin te steken en nu doet hij het wel :roll: Dus het probleem is opgelost, maar ik zou begot niet weten waar het aan lag :evil:
Iig bedankt voor de hulp iedereen en nog een fijne avond voor jullie allen.

Ciao
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True