Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Videokaart overleden? AMD r9 200series

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tyss88
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 01-11-2018
Beste Tweakers,
Ik krijg sinds kort strepen door me scherm waardoor uiteindelijk mijn scherm helemaal wit/grijs word en me pc vastloopt. Mijn vraag is dan ook is mijn videokaart echt overleden of valt het nog te redden?
Hier een link van een video waarin het gebeurt :
https://streamable.com/2cnx8

Het gebeurt alleen als mijn videokaart hard moet werken. bijv. met gamen.
Hoe harder de videokaart moet werken, hoe sneller mijn scherm uiteindelijk helemaal wit/grijs word en vastloopt
Als ik gewoon normaal mijn computer gebruik is er niks aan de hand ( filmpjes kijken, netflix,)
...
Al geprobeerd:

Drivers upgedate,
schoongemaakt (stofvrij)
kabels verwisseld

Groetjes,
Leon

Alle reacties

• Rutger1977
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 10-03-2020
Ik denk dat het tijd word om een nieuwe kaart te gaan kopen.
De AMD R9 200 serie staat bekend om stroom hongerigheid en worden ook erg warm....(niet heel bevorderlijk voor een lange levensduur...)

Op de tweedehands markt zijn een hoop leuke kaartjes verkrijgbaar.(RX470 voor 125,- is haalbaar)
Dus ik zeg tijd voor een upgrade helaas....

Maar heel misschien kan je wegkomen met een bios flash....
Weet niet of je handig bent hiermee?
Ik had zelf namelijk ooit eens een XFX R9 280x die moeite had met switchen tussen idle clockspeeds en game clockspeeds...
Was bij mij met een bios flash toen opgelost, maar ik had geen groene strepen, alleen vastlopers op het bureaublad....

Het zou ook je voeding kunnen zijn die aan het overlijden is wellicht...

[Voor 53% gewijzigd door Rutger1977 op 26-10-2018 10:02]

• tollo71
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Wellicht de volgende zaken proberen:

- Temperaturen loggen. Kijken of de GPU te heet wordt.
- Welke voeding heb je nu? Eens een andere voeding testen, indien mogelijk

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:38
Wat zijn de specs van de rest van het systeem?
cpu
moederbord
geheugen,
voeding
opslag
van alles merk en type.

Welke R9 200 heb je exact want dat kunnen er ook een aantal zijn. 270, 270X, 280, 280X, 285, 290 of 290X.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:16
Ik had laatst zulke artefacten op mijn beeldscherm, gek genoeg was het bij mij de Displayport kabel die stuk was. Na vervanging was het probleem weg. Proberen waard lijkt me :p

Share and Enjoy!

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23:30
Vaak zijn zulke symptonen geheugen problemen. Ik weet niet of jou kaart standaard iets overclocked is.
Je kan proberen je geheugen snelheid wat terug te schroeven in wattman.
En/of anders ook je clocksnelheid (dus zet bv je power limit op -20%), verschil in fps is vrij gering (temps gaan ook omlaag wat het probleem kan zijn).

• Tyss88
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 01-11-2018
Plugin schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:41:
Vaak zijn zulke symptonen geheugen problemen. Ik weet niet of jou kaart standaard iets overclocked is.
Je kan proberen je geheugen snelheid wat terug te schroeven in wattman.
En/of anders ook je clocksnelheid (dus zet bv je power limit op -20%), verschil in fps is vrij gering (temps gaan ook omlaag wat het probleem kan zijn).
Ik heb geen idee hoe dit moet, tips?

verder zijn dit mn specs,
Sapphire Dual-X R9 270X OC 4 GB - videokaart
MSI Z87-G45 Gaming - moederbord
Intel i5-4670K 3,40ghz - processor
8g ram G skill ripjaws X - geheugen
Seasonic S12II Series 620 - voeding

deze pc dateert uit 2013 btw ;)
Wou alles een beetje upgraden volgend jaar

verder kan ik niet echt veel vinden
videokaart losgekoppeld en PC draait nu op videokaart van moederbord, draait nu verder prima geen screen flashes. maarja kan niet gamen.

[Voor 4% gewijzigd door Tyss88 op 26-10-2018 22:31]

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Was bij mij geheugen dacht ik, anyway is toen door de fabrikant gerepareerd. Heb je nog garantie?

Terugklokken kan je doen met genoeg tools zoals die van MSI, maar je kan dezelfde issues blijven houden. Beter opsturen of vervangen voor een R9 580.

• basboy72
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20-05 22:12
uhm, sorry als je denkt dat ik mijn eigen producten wil adverteren.

Maar ik verkoop mijn MSI 470 voor 120 euro.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True