Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Passen hier 2 Radiatoren in en word het niet te heet ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FireNova
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
Mijn vraag
ik staan op het punt om deze case aan te kopen aangezien mijn huidige aan stukken ligt maar ik zien gemixte berichten over wat er in past en de airflow in de kast, dus mijn vraag passen er 2 NZXT x62 radiatoren in en zo ja word de airflow niet te verstoord ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
momenteel zit er in,

CPU: AMD fx-9590 met x62 kraken watercooling
GPU: Radeon RX 480 stock (hier wil ik dus de 2e x62 kraken op zetten)
Moederboard: Asrock 970A-g/3.1 (ATX)
Power: Club 3D 1000w (ATX)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat sites gekeken maar zoals ik in de vraag heb gezegd veel gemixt wat ik zien

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:16
Lol, wil je nu echt je 480 gaan waterkoelen, terwijl je cpu de bottleneck in je systeem is?

Over weggooien van geld gesproken (€ 150+ voor een Kraken x62).

Snap niet dat je in 2016 dit bord nog hebt gekocht (voor zo'n cpu).

Enfin, volgens de Site: Radiator Support Front - 2 x 140 or 3 x 120mm
Top - 2 x 140 or 3 x 120mm
Rear - 1 x 140/120mm

Dus tenzij de voorste radiator de bovenste in de weg zit, kan er 2x 2x140 in.

Wel een ventilator op je vrm's zetten, want door de waterkoeling krijgen die helemaal geen koele lucht meer en ze hebben het al zwaar met de stroomslurpende 9590.

• Clawness
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18-06 23:50
Uit persoonlijke ervaring kan ik bevestigen dat de 2 radiatoren prima zouden moeten passen in deze kast.
Of het met deze onderdelen nodig zou zijn... tja (denk het eerlijk gezegd niet).

Ik zou wel aanraden de H440 New Edition te halen en niet de oudere H440. De nieuwe editie heeft namelijk een veel betere airflow van wat ik heb gehoord (veel negatieve reviews over de airflow in de H440 gaan ook nog over het oude model)

Verder een prima kast trouwens :D

• FireNova
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
Ach ik denk dan heb ik die 2e kraken alvast in huis uiteindelijk gaan die gpu en cpu er ook uit maar doen het even stapsgewijs maar voor nu overhit die gpu er omdat ik een kast had waar ... naja geen plek was voor een radiator dus heb ik zelf maar gemaakt haha frankenstein apperaat is het geworden haha

wanneer ik die bord gekocht heb weet ik niet eens meer haha denk dat ik deze al er inhad zitten toen ik nieuwe onderdelen ging shoppen en toen is dit een beetje achter gebleven :P

maar iig bedankt voor het reageren en het beantwoorden van mijn vragen :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-06 11:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

FireNova schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:36:
Ach ik denk dan heb ik die 2e kraken alvast in huis uiteindelijk gaan die gpu en cpu er ook uit maar doen het even stapsgewijs maar voor nu overhit die gpu er omdat ik een kast had waar ... naja geen plek was voor een radiator dus heb ik zelf maar gemaakt haha frankenstein apperaat is het geworden haha

wanneer ik die bord gekocht heb weet ik niet eens meer haha denk dat ik deze al er inhad zitten toen ik nieuwe onderdelen ging shoppen en toen is dit een beetje achter gebleven :P

maar iig bedankt voor het reageren en het beantwoorden van mijn vragen :)
ik heb ook een H440 New Edition, en dat gaat wel passen. Al zou ik zeker de adviezen hier ter harte nemen. De VRMs zijn weliswaar gekoeld dmv een heatsink, een beetje airflow er overheen zou geen kwaad doen. Ideaal is de H440 niet voor waterkoeling, je hebt namelijk wel een restricted airflow aan de voorkant, vervolgens wordt die lucht warm (dmv radiator 1), gaat de kast in over de componenten, en kast uit via radiator 2 die weer een restricted uitgang heeft...

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True