Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aimesh router toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Goedenavond Tweakers,

Ik beschik op dit moment een Asus ac68u router, werkt naar volle tevredenheid en wil eigenlijk niks anders meer. Draait inmiddels alweer twee jaar stabiel.

Echter zijn we op de zolder bezig met een klein kantoortje, werkplek waar we eventueel kunnen zitten. Is niet zo heel luxe maar voldoet wel. Daar heb ik een Intel HDMI stick staan waarmee ik bestanden zoals Word en PowerPoint kan openen via mijn interne netwerk op de nas.

Laat het nu alleen net zo zijn dat we boven bijna geen wifi hebben. Nu wil ik graag een Asus ac66u router erbij kopen en deze koppelen met Aimesh aan de router beneden.

Waar ik op internet geen antwoord gevonden krijg is:

Aimesh heeft de basis dat deze draadloos met elkaar communiceren, kan ik ook de nieuwe router instellen in Aimeshmode en deze met draad verbinden? Ik wil namelijk geen losse communicatie voor dit soort apparaten. Of is dit dan niet mogelijk en moet ik deze in Accespoint mode zetten?

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:29
Als je een airmesh bedraad aansluit verander je hem automatisch in een Accesspoint.
Misschien beter om gewoon een accesspoint te kopen in plaats van een router die je als accesspoint gebruikt.

Als je hem niet bedraad aansluit dan is het gewoon een repeater,

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-06 15:23
Je zegt het niet expliciet, maar ik ga dus vanuit dat je een ethernetkabel naar die zolder hebt lopen?

Zo ja, dan inderdaad aansluiten als Access Point (AP) om het te laten werken. Dat zal veel sneller en stabieler zijn dan een mesh configuratie. Overigens, zoals ook hierboven gezegd, is dat apparaat wel nogal overkill om alleen als AP te gebruiken. Een dedicated AP, of een (veel) goedkopere router als AP zal ook prima werken.

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Thanks voor de antwoorden jongens! Ik ga hiermee verder aan de slag!

Dan ga ik opzoek naar inderdaad een goedkoper alternatief.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True