Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Warmtepomp opwarmprogramma

Pagina: 1
Acties:

• Pimus42
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 30-04-2020
Ik heb een warmtepomp en het probleem was dat ik geen warm water kreeg.
Er is toen een monteur geweest die heeft in overleg met de leverancier het opwarmproggama van de warmtepomp gestopt.
Omdat als het opwarmproggama loopt is het verwarmen van water onmogelijk.
Na het stoppen van het opwarmproggama maakte de pomp weer warm water.
Volgens de monteur zou hij het opwarm proggama zelf weer opstarten.
Dit is niet het geval dit moet ik handmatig doen met resultaat dat de pomp geen warm water opwarmen.
Het opwarmproggama van de warmte pomp heeft 10 stappen/trappen en kan dagen duren.dit betekend dat ik dan dagen geen warm water heb,allleen wat er in de boiler zit maar dit is ook zo op.
Kan iemand vertellen hoe dit precies zit de monteur die hier geweest is heeft er verder geen kijk op.
Merk warmte pomp is een alpha inotech

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Met opwarmprogramma bedoel je waarschijnlijk Dry Concrete-program, of opstookprotocol waarbij elke dag de temp opgehoogd wordt tot een max en daarna weer elke dag een lagere temp wordt gestookt.

Dit is enkel van belang voor nieuwe vloeren en nieuwe vloerverwarming. Heb je dat? zo niet, dan heeft het weinig zin om dat door te lopen en kan je gewoon de normale programma gebruiken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Shadowhawk00
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10:48
Misschien stomme vraag maar heb je geen handleiding gekregen bij je warmtepomp?
Niet alleen hiervoor maar dan kan je zelf ook dingen precies goed instellen voor jou gebruik wat nog meer besparing kan opleveren dan alleen een warmtepomp.

• Dirtbiter
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-06 12:02
Pimus42 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:09:
Ik heb een warmtepomp en het probleem was dat ik geen warm water kreeg.
Er is toen een monteur geweest die heeft in overleg met de leverancier het opwarmproggama van de warmtepomp gestopt.
Omdat als het opwarmproggama loopt is het verwarmen van water onmogelijk.
Na het stoppen van het opwarmproggama maakte de pomp weer warm water.
Volgens de monteur zou hij het opwarm proggama zelf weer opstarten.
Dit is niet het geval dit moet ik handmatig doen met resultaat dat de pomp geen warm water opwarmen.
Het opwarmproggama van de warmte pomp heeft 10 stappen/trappen en kan dagen duren.dit betekend dat ik dan dagen geen warm water heb,allleen wat er in de boiler zit maar dit is ook zo op.
Kan iemand vertellen hoe dit precies zit de monteur die hier geweest is heeft er verder geen kijk op.
Merk warmte pomp is een alpha inotech
Wat @kmf ook al zegt: het opstookprotocol is voor nieuwe (cementdek)vloeren.
Normaal voer je dat uit in een nieuwbouwhuis, om de spanning uit de vloer te krijgen, zodat je daarna een tegelvloer, pvc, laminaat, whatever aan kunt brengen op je vloer.

Als dat zo is, zul je die 11 dagen inderdaad even uit moeten zitten. Dan heb je helaas een slechte planning, dat dat opstookprotocol nog loopt als jij al volop in je huis woont.

Als je geen nieuwe dekvloeren hebt, maar alleen een warmtepomp hebt laten installeren, dan hoeft dat opstookprotocol niet te draaien.

Installateurs hebben heel vaak veel te weinig verstand van de warmtepomp die ze installeren.
Blijf gewoon je vragen aan ze stellen (via hun kantoor), en laat ze contact opnemen met Nathan, de importeur van je Alpha Innotec warmtepomp. Die hebben er wél verstand van, ondersteunen de installateurs, en hebben eventueel ook monteurs die op locatie kunnen komen. Maar dat moet altijd via de installateur...

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True