Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ci+module bij Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• noesje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-03 14:55
Mijn vraag
Ik ben in verwarring over de Ci+module bij Ziggo. Momenteel heb ik een simpele situatie, namelijk TV en een settopbox. Die box dateert overigens nog uit het UPC-tijdperk. Verder geen meerdere TV's of apparatuur.
Ik sta op het punt om een nieuwe TV te kopen, maar ik wil van die box af, dus een Ci+module.
Gekeken bij Ziggo, en je kunt een module huren voor €2 per maand. Ik kom o.a. dit tegen: >> Extra CI+Module……. Heb je liever geen mediabox naast de tweede of derde televisie in huis staan? https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/.
Ze hebben het hier constant maar over een extra module. Ik wil geen exytra module, maar gewoon een module bij mijn TV. Maar dat kom ik niet tegen.

Ik heb al contact opgenomen met Ziggo, maar een echt duidelijk antwoord heb ik niet gekregen. Ze kowamen ook nog met een andere oplossing, namelijk een aanpassing van mijn pakket. Maar dan ga ik van 50 Mbit/s download terug naar 40 (weet niet of je dat zult merken). Die 50 Mbit kunnen ze niet meer leveren, want dat stamt nog uit de UPC-tijd. Als ik dat doe, ben ik overigens wel goedkoper uit.
Of ik moet overstappen naar complete, dan heb ik een snelheid van 200Mbit. Dat heb ik volgens mij helemaal niet nodig, en is bovendien duurder dan wat ik nu heb.

Kortom, wat moet ik me aantrekken van dat "extra"? Is het echt alleen maar extra. of moet ik me daar niets van aantrekken?

Beste antwoord (via noesje op 26-10-2018 17:29)

• sjaak
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-06 19:39

sjaak

un giorno credi

Die CI+ module kan inderdaad alleen als je een nieuwer abonnement hebt. Als je op de Ziggo site een custom pakket samen stelt kan je voor €48,50 het start tv, start internet, geen bellen en de huur van een CI+ module een abonnement afsluiten. Je zet dan de opties voor digitale ontvangers en pluspakketten uit.

Technisch gezien zal het prima mogelijk zijn dat je een losse CI+ module gebruikt maar ergens zal er abonnement technisch een keuze gemaakt zijn om dit niet te doen. Een combinatie van ontmoedigen/administratieve rompslomp van tig verschillende abonnementsvormen.

Alle reacties

• TwArbo
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online
Ik heb geen extra module en heb gewoon tv via een CI+ module die ik los heb gekocht. De mediabox ligt in zijn doos in de berging.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:04
noesje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:57:
Kortom, wat moet ik me aantrekken van dat "extra"? Is het echt alleen maar extra. of moet ik me daar niets van aantrekken?
Extra in de zin van naast de mediabox die ze je leveren. Dat kost je 2 euro extra per maand.
Je kan ook zelf een ci+ cam kopen, na 2 jaar gebruik ben je goedkoper uit.

• noesje
@job : Nee, ze hebben het echt over een tweede of derde TV.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:42
Je kan de smartcard uit de digitale ontvanger (set top box) halen en in een CI+ module stoppen.
Tenminste, bij degene die Ziggo nu levert.
Die CI+ module kun je gewoon in de winkel kopen, of huren bij Ziggo.

TheS4ndm4n#1919

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:04
noesje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:09:
@job : Nee, ze hebben het echt over een tweede of derde TV.
Klopt dat is het idee, maar het maakt ziggo niet uit wat je met die ci+ module doet (zolang je hem maar werkend terugstuurt na beëindiging van de overeenkomst).

[Voor 28% gewijzigd door job op 25-10-2018 18:30]

• noesje
@job : hmmm, ik heb momenteel een chat met Ziggo, en vooralsnog zeggen ze dat het niet kan.

• noesje
Nou, de chat is beëindigd. Volgens Ziggo kan ik niet via de optie huren die module aanvragen dat gaat fout, werd gezegd. Ik kan wel een nieuw pakket aanvragen waar die module in zit. Maar dat kan ik volgens Ziggo ook niet zelf regelen, omdat ik nog een oud UPC-pakket heb.
Over die lagere internet snelheid (10Mbps minder) werd gezegd dat ik dat niet zou merken. Afgezien van die module, denken jullie dat ook, of ga ik dat wel degelijk merken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Die CI+ module kan inderdaad alleen als je een nieuwer abonnement hebt. Als je op de Ziggo site een custom pakket samen stelt kan je voor €48,50 het start tv, start internet, geen bellen en de huur van een CI+ module een abonnement afsluiten. Je zet dan de opties voor digitale ontvangers en pluspakketten uit.

Technisch gezien zal het prima mogelijk zijn dat je een losse CI+ module gebruikt maar ergens zal er abonnement technisch een keuze gemaakt zijn om dit niet te doen. Een combinatie van ontmoedigen/administratieve rompslomp van tig verschillende abonnementsvormen.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Heb je bij Ziggo altijd een card dan, ook als je geen extra zender pakket afneemt?

Hier met Caiway (zonder extra zenderpakket) de kabel rechtstreeks in de TV's (2), aangezien die ook een prima digitale tuner hebben.

Misery and hate will kill us all.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Gero71 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:04:
Heb je bij Ziggo altijd een card dan, ook als je geen extra zender pakket afneemt?

Hier met Caiway (zonder extra zenderpakket) de kabel rechtstreeks in de TV's (2), aangezien die ook een prima digitale tuner hebben.
Zonder card ontvang je NPO1, 2 en 3 en RTL4 in HD, de rest is SD kwaliteit. (Netwerk 4444 geloof ik)
Wil je de rest ook in HD is een smartcard en dus een CI+ module verplicht.

• noesje
Geen idee, ik heb wel een card in de box zitten.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
sjaak schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:06:
[...]

Zonder card ontvang je NPO1, 2 en 3 en RTL4 in HD, de rest is SD kwaliteit. (Netwerk 4444 geloof ik)
Wil je de rest ook in HD is een smartcard en dus een CI+ module verplicht.
Aha.

Bij Caiway (gelukkig) niet het geval. 8)

Misery and hate will kill us all.

• noesje
@sjaak : Dat bellen wil ik wel want ik gebruik mijn gsm nauwelijks. Dan kan ik beter gewoon het startpakket nemen.
Maar nogmaals, denk jij dat ik die mindere snelheid ga merken?

• sjaak

sjaak

un giorno credi

noesje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:08:
@sjaak : Dat bellen wil ik wel want ik gebruik mijn gsm nauwelijks. Dan kan ik beter gewoon het startpakket nemen.
Maar nogmaals, denk jij dat ik die mindere snelheid ga merken?
Dan zet je voor een euro extra bellen aan. :)
En tja, het verschil zal er wel zijn maar hangt beetje van je gebruik af. Als je veel download zal het ongeveer een tiende van de tijd die het nu duurt langer duren. Dus een flinke download van een uur kost je dan 66 minuten.

Ik zat altijd rond de 42~43 Mbit en kon er prima mee werken.

• noesje
OK, dan denk ik dat ik dat doe. Raar alleen dat ik het niet via de site kan regelen.

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Al eerder in dit topic genoemd, maar heb je behoefte aan HD-kanalen? Zo nee, dan kan je evt. ook gewoon voor dvb-c gaan (mits je tv een dvb c tuner heeft). Je hebt dan maar een paar kanalen in HD en de rest in SD, maar je bent wel van dat kastje af en hebt ook geen CI nodig. Heb het zelf ook omdat ik niet zo veel tv kijk en zo'n box super irritant vind. Werkt best goed.
https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• noesje
Dit gaf de chat medewerkster nog als slot aan : >>>Neem dan wel contact op want zelf kun je dat niet regelen hoor. Dit omdat de oude UPC pakket niet meer bestaan.<<<
Ik denk nu inderdaad dat het hiermee te maken heeft. bij mijn contract gegevens staat merkwaardig genoeg ook, dat het contract in 2015 beëindigd is....

• noesje
@temp00 Dank, ik zal dat gaan bekijken.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:20

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Typisch. Ik heb mijn UPC Mediabox retour gestuurd en een CI+ module voor in de plaats gekregen. CI+ is hier primair aan het abonnement gekoppeld. Enige jammere was wel dat ik een brief kreeg van UPC dat ik mijn abonnement op had gezegd omdat ik de Mediabox terug had gestuurd, maar dat is later netjes geregeld.

Ik had een CI+ als test aangevraagd (kon x weken kosteloos). Daarna UPC gebeld en gezegd dat ik de CI+ wilde houden en de Mediabox retour zou sturen. Medewerker van UPC heeft toen alles in orde gemaakt dat mijn abonnement aan de CI+ werd gekoppeld. Let wel dat dit zeker vijf jaar geleden is...

Ik weet niet of de kaart van UPC in een los gekochte CI+ module stoppen werkt. Mij werd verteld dat de kaart en module gekoppeld zijn juist om wisselen te voorkomen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ik heb ook de Horizon in de garage liggen en gebruik alleen nog maar de module. Het standby verbruik van de horizon stond me tegen, en gewoon een groot ding. Ik ben iig erg tevreden met de module.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• noesje
@FeaR Mja, die vijf jaar van jou speelt mee denk ik. Mijn pakket is in 2015 beëindigd, ik denk dat UPC toen echt helemaal in Ziggo is opgegaan, en dat die pakketten toen ook niet meer "geldig" waren.

• noesje
Mensen, ik stop er even mee, het is etenstijd... Morgen kijk ik weer en reageer as er nog meer reacties binnen komen.

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16-06 15:55
ik moest dezelfde keuze maken, maar ik wilde niet naar 40MB terug en de Ziggo persoon vertelde me dat een zelf aangeschafte CI+ module niet ging werken met de smartcard die ik toen had, want dat zat allemaal gekoppeld (geen idee of dit ook echt zo is). Ik ben overgestapt naar 200Mb, ben ik opzich tevreden over, wel ±10 euro per maand meer, maar ik gebruik die 200Mb nu ook wel.

• noesje
Dank aan een ieder die meegedacht heeft. Ben er nog niet uit welke keus ik maak, maar ik weet nu in ieder geval wat te doen.

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:49
Voordat ik een nieuw vergelijkbaar topic open......ik kies wrs voor de CI+ module ipv de box. Mijn huidige tv heeft zo'n slot achterin, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dit voor CI+ is. Het gaat om een 8 jaar oude Panasonic 1080p plasma tv, bestond CI+ toen al?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:03
DikkieD schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:34:
Voordat ik een nieuw vergelijkbaar topic open......ik kies wrs voor de CI+ module ipv de box. Mijn huidige tv heeft zo'n slot achterin, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dit voor CI+ is. Het gaat om een 8 jaar oude Panasonic 1080p plasma tv, bestond CI+ toen al?
Je kan je typenummer bij Ziggo controleren of je TV ondersteund word.

XBL: Nogne

• Jamesco
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 26-01 16:24
Voordat ik ook een nieuw vergelijkbaar topic open...

Als ik zo'n module van Ziggo krijg heb ik die media box niet meer nodig toch? Kan ik dan nog wel programma's terugspoelen/opnieuw kijken en programma's opnemen (eventueel middels een externe hardeschijf?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Jamesco schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:53:

Als ik zo'n module van Ziggo krijg heb ik die media box niet meer nodig toch? Kan ik dan nog wel programma's terugspoelen/opnieuw kijken en programma's opnemen (eventueel middels een externe hardeschijf?
Ik heb zo'n module ook, maar blijkbaar kan dat alleen in combinatie met een media box, de module is (voor zover ik weet) alleen extra te bestellen. Opnemen doen we hier op een externe harde schijf, pauzeren ook. Nadeel is dat je tv aan moet staan om op te nemen en je hebt maar 1 tuner, dus je kunt niet intussen wat anders kijken. Verder ben ik erg tevreden, geen extra kastje onder de tv, en tv aan is module aan.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Jamesco
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 26-01 16:24
janvanduschoten schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:27:
[...]

Ik heb zo'n module ook, maar blijkbaar kan dat alleen in combinatie met een media box, de module is (voor zover ik weet) alleen extra te bestellen. Opnemen doen we hier op een externe harde schijf, pauzeren ook. Nadeel is dat je tv aan moet staan om op te nemen en je hebt maar 1 tuner, dus je kunt niet intussen wat anders kijken. Verder ben ik erg tevreden, geen extra kastje onder de tv, en tv aan is module aan.
Dat is dan inderdaad wel een nadeel, dat je TV moet aanstaan. Ik had bij Ziggo gekeken en mijn TV voldoet niet aan de voorwaarden van die module. Tv heeft wel de juiste aansluiting ervoor. Jammer was graag afgeweest van dat zwarte boxje

• B-lex
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:48
Jamesco schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:53:

Ja, zo heb ik het hier ook. CI+ achter in de tv en een harde schijf aan de tv-USB voor live pauzeren etc. Als je ziggo belt kan je je mediabox omruilen voor een CI+ module.

• Marcel9970
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 09:11
Ik kan opnemen terwijl de tv uit staat en tv kijken en een andere zender opnemen.

Of de tv aan moet staan zal van de tv afhangen.
Ik heb een Panasonic daar kun je opnemen inplannen en als de opname begint terwijl de tv uit staat, dan begint het aan/uit lampje te flikkeren.
De Pana heeft ook een dubbele tuner, dus 1 zender kijken en tegelijk 1 zender opnemen kan.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True