Toon posts:

Welke merk chip zit er op dit Dane Elec geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de computer van mijn ouders zit 128 pc 100 Dane Elec geheugen. Ik zou graag willen weten van welk merk de chips zijn die er opzitten.

Part nummer is: DP100-064162A
verder staat er het volgende:
PC 100-222-620
9841PK
v54c36504vbt8pc (die eerste v kan ook een u zijn)

Op de chips staat een logo met 9 puntjes in een vierkant (3 rijtjes van 3 onder elkaar), met aan de rechterkant een cirkel die aan de onderkant van het vierkant begint en rechts boven uitkomt.
Zoiets maar dan met cirkel aan de rechter kant:

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

? weet jij wat.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
't Is geen 'DP', want dat is de type aanduiding waarmee alle SDRAM DIMM's van Dane beginnen. (DD voor DDR SDRAM, en RR voor RDRAM). Maar wat wel, beats me.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 16:31 schreef Raampie het volgende:
[...]
9841PK
[...]
iig heeft dat chippie flink wat vermogen... :P

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Mosel Vitelic volgens mij

[edit]
url: http://www.moselvitelic.com/
en spelfout

The need for speed drives me

Verwijderd

Topicstarter
Klopt Bauer het is inderdaad Mosel Vitelic. Het logo is hetzelfde maar het type nummer v54c36504vbt8pc is niet op de site terug te vinden. Ik ken dit merk niet is het een beetje oke?

Verwijderd

bij mij was het hyundai

op het stickertje staat iets vergelijkbaars, weet niet precies(zit nu in systeem)
hyundai stond gewoon op de ICtjes.

Of het goed werkt ben ik nog niet zeker van, het systeem loopt zwaar klote (1200 wil niet op 1200, cd-rom werkt af en toe niet, netwerkkaart werkt niet) maar dit zal wel aan die ABIT kt7a liggen :(

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 22:13
Gisteren heb ik een bestelde 256 Mb. dimm PC133 (Dane Electric) binnen gekregen. Nadat ik dit echter naast mijn 2 x 128 Mb. had gezet, kreeg ik veel BSOD's in win2000. Probleem was alleen op te lossen door in de BIOS de 'DRAM cycle length' van 2 terug te zetten naar 3. Is dit CAS 2 - CAS 3? Per geheugen bank kan ik namelijk ook nog de 'DRAM timing' instellen van normal - medium - fast - turbo. Alle banken staan op Normal, dus dat is niet 'overclockt'.
Mijn vraag is: Is het normaal dat merkgeheugen minder snelt draait dan merkloos geheugen + AOpen geheugen?
Hoe kan ik aan de dimm zien dat het Dane Electric is? Op de chips staat: NEC China, maar de sticker verwijst zelf niet expliciet naar Dane Electric???
Sticker: IRL DEM DP133

Ik vind het toch wel een tegenvaller dat duurder geheugen zo onder de maat presteert.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 18:10 schreef Raampie het volgende:
Klopt Bauer het is inderdaad Mosel Vitelic. Het logo is hetzelfde maar het type nummer v54c36504vbt8pc is niet op de site terug te vinden. Ik ken dit merk niet is het een beetje oke?
Mosel-Vitelic maakt heel goede geheugen. Ik heb zelf nog 256MB PC133 van Mosel Vitelic met 7ns geheugen erop (143Mhz standaard dus). Ik weet ook dat Mushkin ook heel lang gebruikt gemaakt had van Mosel Vitelic DRAM's voordat ze overgestapt zijn naar Infineon.

• JakeNL
Heeft iemand anders ook problemen met Dane Elec. geheugen met NEC chips?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op donderdag 16 augustus 2001 13:42 schreef jakenl het volgende:
Heeft iemand anders ook problemen met Dane Elec. geheugen met NEC chips?
Ik heb een Kingston reep gekocht met NEC chips. NEC is een A-merk in JAPAN.
Verder is het " normaal " geheugen hoor ! :)

dikzak

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Heb ook een Dane Elec reepje, en er zitten ook NEC tjips op.
Ben nog geen weirde dingen tegen gekomen.

Krijg nou wat, komt in eens een NEC-tjipje aangelopen met een sjaal.
Oeps, heb toch problemen met mijn Dane Elec reepje :+

And The Only One

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Op donderdag 16 augustus 2001 11:45 schreef jakenl het volgende:
Gisteren heb ik een bestelde 256 Mb. dimm PC133 (Dane Electric) binnen gekregen. Nadat ik dit echter naast mijn 2 x 128 Mb. had gezet, kreeg ik veel BSOD's in win2000. Probleem was alleen op te lossen door in de BIOS de 'DRAM cycle length' van 2 terug te zetten naar 3. Is dit CAS 2 - CAS 3? Per geheugen bank kan ik namelijk ook nog de 'DRAM timing' instellen van normal - medium - fast - turbo. Alle banken staan op Normal, dus dat is niet 'overclockt'.
Mijn vraag is: Is het normaal dat merkgeheugen minder snelt draait dan merkloos geheugen + AOpen geheugen?
Hoe kan ik aan de dimm zien dat het Dane Electric is? Op de chips staat: NEC China, maar de sticker verwijst zelf niet expliciet naar Dane Electric???
Sticker: IRL DEM DP133

Ik vind het toch wel een tegenvaller dat duurder geheugen zo onder de maat presteert.
welk moederbord heb je want ik heb ook zo,n probleem gehad en dat lag er aan dat de geheugenbanken allemaal vol zaten en het systeem instabiel werd. kijk dit was mijn probleem

[topic=203643]

ik dacht zelf eerst dat het aan windows ME lag maar dat was dus niet zo.
Suc6 met je geheugen

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 16 augustus 2001 16:56 schreef Chello200 het volgende:
NEC is een A-merk in JAPAN.
Niet alleen in Japan :D NEC is altijd een goed merk geweest, op alle fronten :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JakeNL
Op donderdag 16 augustus 2001 20:27 schreef kwikkwekenkwak het volgende:

[..]

welk moederbord heb je want ik heb ook zo,n probleem gehad en dat lag er aan dat de geheugenbanken allemaal vol zaten en het systeem instabiel werd. kijk dit was mijn probleem

[topic=203643]

ik dacht zelf eerst dat het aan windows ME lag maar dat was dus niet zo.
Suc6 met je geheugen
Ik heb het ook geprobeerd met ALLEEN die 256 MB dimm, maar dan krijg ik een BSOD zodra ik het windows inlogscherm te zien krijg.

Is dat DRAM Timing (2 of 3 cyles) nu CAS 2 CAS3? Zo ja, dan kan ik eigenlijk niet klagen omdat het niet CAS 2 gecertificeerd is. Ik vind het verschil vreemd omdat merkloos geheugen wel beter presteert.

Verwijderd

--> jakenl

Dane heeft inderdaad een batch geheugen met NEC chips gehad, die retour moesten.
Ze gaven problemen in combinatie met Via chipsets. We hebben een dikke honderd stuks retour gedaan, gelukkig kwamen we er op tijd achter. Informeer gewoon even bij je leverancier, hij kan hem zo omruilen.
Pagina: 1