Toon posts:

Verified Twitteraccount gehackt en mailadres gewijzigd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• i-media
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hallo allemaal,

Het Twitteraccount (geverifieerde gebruiker met blauw vinkje) van een klant / kennis van mij is enkele dagen geleden gehackt, waarbij de hacker meteen het daaraan gekoppelde e-mailadres heeft gewijzigd. Een paswoord reset haalt momenteel dus niets uit.

Er was helaas - ik weet het, ik weet het |:( - geen telefoonnummer aan zijn Twitteraccount gekoppeld en ook 2FA of een andere vorm van inlogverificatie was niet door hem geconfigureerd. Het is nochtans iets wat wij iedereen / klanten steeds adviseren, maar dat advies slaan velen wel eens in de wind, met alle gevolgen van dien.

Nu, we hebben dus meteen na het ontdekken van de hack Twitter support meermaals gecontacteerd en hen alle nodige en door hen gevraagde informatie bezorgd. Het proces is grotendeels geautomatiseerd, maar uiteindelijk moesten we nog enkele bijkomende vragen beantwoorden, en dan zou het onderzoek door Twitter support succesvol afgerond kunnen worden.

Niet dus, vandaag krijgt de eigenaar volgende (automatische) mail:

(...) Unfortunately, we’re unable to verify you as the account holder and cannot assist you in accessing the account. For privacy reasons, we are not able to provide any additional information about this account’s email address. (...)

Nochtans kan Twitter support goed zien dat het e-mailadres dat destijds gebruikt werd voor de registratie van het Twitteraccount en alle overige informatie die we hebben bezorgd 100% correct zijn. We kunnen enkel niet zien naar welk e-mailadres de hackers het oorspronkelijke e-mailadres hebben gewijzigd.

Iemand een suggestie hoe we hiermee verder kunnen? Ik wil niet onbeschoft overkomen, maar reacties als 'Eigen schuld, dikke bult' of 'Maak gewoon een nieuw Twitteraccount aan' helpen ons echt niet voorruit.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Alle reacties

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 21:28

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

i-media schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:22:
...

Nochtans kan Twitter support goed zien dat het e-mailadres dat destijds gebruikt werd voor de registratie van het Twitteraccount en alle overige informatie die we hebben bezorgd 100% correct zijn. We kunnen enkel niet zien naar welk e-mailadres de hackers het oorspronkelijke e-mailadres hebben gewijzigd.

..
Als dit het geval is, waarom herstelt Twitter-support het account dan niet? Lijkt me dat de zaken die hier staan https://help.twitter.com/...ty/twitter-account-hacked dus al doorlopen zijn? :)

Mbt het gebruikte e-mailadres zegt Twitter het volgende: https://help.twitter.com/...my-accounts-email-address

LinkedIn
Twitter

• i-media
  • Niet online
Dag @Remy,

Bedankt voor uw reactie.

Inderdaad, reeds alle mogelijke zaken doorlopen, zonder enig succes. Steeds weer opnieuw dezelfde automatische/standaard flut antwoorden van Twitter Support. Alle bewijzen van eigendom zijn al verschillende malen voorgelegd, het enige niet-geautomatiseerde antwoord dat we ontvingen is dat ze o.w.v. privacy redenen het huidige e-mailadres (lees: het door de hack gekoppelde/nieuwe mailadres) niet mogen/kunnen/willen doorgeven. Als je dan zegt dat de hacker het origineel gekoppelde mailadres heeft gewijzigd blijft het oorverdovend stil bij Twitter.

Bijzonder frustrerend allemaal, blijkbaar zijn er duizenden (waaronder veel geverifieerde) Twitteraccounts die in een soortgelijke situatie zitten ... waaronder vaak ook politici, journalisten, ...

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Voet bij stuk houden, en zeggen dat ze kunnen zien dat het mailadres recent gewijzigd is. Ik neem aan dat Twitter ook het registratie e-mailadres kan terug bekijken. Als jij/de eigenaar daar vandaan Twitter contacteert lijkt mij een sluitend
bewijs dat de eigenaar het account terug wilt.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• i-media
  • Niet online
Hoi @AW_Bos, reeds 3x gedaan, ze willen daar niet meer op reageren o.w.v. privacy redenen. Onbegrijpelijk en bijzonder frustrerend.

• AW_Bos

AW_Bos

i-media schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:32:
Hoi @AW_Bos, reeds 3x gedaan, ze willen daar niet meer op reageren o.w.v. privacy redenen. Onbegrijpelijk en bijzonder frustrerend.
Dat heeft niks met privacy te maken, tenzij je uitdrukkelijk de gegevens op zou vragen.

• i-media
  • Niet online
@AW_Bos, is ook zo, het heeft volgens mij ook helemaal niks met privacy te maken.

MAAR ... Twitter Support weigert dus pertinent om het e-mailadres dat tijdens de registratie van het account werd gebruikt (= het initiële/originele e-mailadres van mijn klant) te controleren o.w.v. privacyredenen. Hun ‘uitleg’ is dat het e-mailadres dat wij opgeven niet overeenstemt met het e-mailadres dat momenteel in gebruik is voor de account. Uiteraard logisch, want de hacker heeft het oorspronkelijke e-mailadres gewijzigd.

• AW_Bos

AW_Bos

Is Twitter al wel benaderd door de eigenaar vanaf het registratie-mailadres? Vraag ze anders eens of ze dat überhaupt in kunnen kijken, zonder te zeggen wat het maialdres is. Misschien dat er dan een belletje bij de helpdeskmiep gaat rinkelen.

• i-media
  • Niet online
@AW_Bos yep, alle supportaanvragen & klachten gebeurden steeds rechtstreeks vanaf het originele registratieadres. Het probleem is dat heel het supportproces bij Twitter grotendeels geautomatiseerd is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee