bronnen op 2 versterkers aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1130989

Topicstarter
Hallo

Ik ga binnenkort in een woning wonen met daarin een vide.
beneden in de keuken zit al een versterker - maar boven wil ik mijn Denon set neerzetten

boven is een woonkamer - beneden een woonkeuken

ik luister graag naar mijn mooie platen maar luister ook veel via mn chomecast audio.

nu wil ik boven als beneden dezelfde muziek op hetzelfde moment horen ( zodat als ik van de woonkamer naar de keuken via een open trap die tussen die ruimtes zit hetzelfde hoor ( zonder vertraging etc )

hoe die ik dit ??
het liefst hou ik mijn Denon als hoofd versterker - en koppel via een out kabel het geluid door naar de 2e versterker die al in is gebouwd in de keuken - voordeel is denk ik - dat als ik dan op mijn Denon de platenspeler selecteer ( of andere bron ) - ik ook meteen beneden kan meegenieten

andere optie is misschien een splitter ofzo ??

ik ben een beetje onwetend in deze - en hoop op een makkelijke - kwalitatieve - en hopelijk een goedkope oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-06 01:34
Als de Denon een Zone 2 oid heeft, kan dit heel eenvoudig. In de handleiding staat hoe je dit aansluit, dan wel luidsprekers voor Zone 2 (niet van toepassing voor jou), dan wel via een externe versterker (voor jou van toepassing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

Nibbz

Postmaster General

2e chromecast audio erbij halen? kun je 1 groep van maken, zodat beide chromecasts hetzelfde afspelen (zonder lag)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

Zone 2 is inderdaad waar deze opzet veelal onder valt. Echter moet de receiver dan wel over Zone 2 beschikken. Het is dan wel handig te weten om welke receiver we het hier hebben. Mogelijk ondersteunt deze geen Zone 2 of heeft Zone 2 beperkingen met dat digitale ingangen bijvoorbeeld niet door worden gezet. Met Pre-Out zou je meer kunnen bereiken, maar dan is het wederom de vraag of de receiver over deze opties beschikt.

Moraal van het verhaal: altijd de aanwezige apparatuur benoemen, nu is het gokken of je een instap Denon hebt staan met basale opties of een AVC of AVP die opties te over heeft. Idem met de versterker in de andere zone, welke versterker hebben we het hier over met wel ingangen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:38
Anders zou je misschien de record out kunnen gebruiken waar normaal een tape-deck op aangesloten wordt als er geen zone 2 of pre-out is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

bernardV schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:50:
Anders zou je misschien de record out kunnen gebruiken waar normaal een tape-deck op aangesloten wordt als er geen zone 2 of pre-out is.
Nadeel van Tape Out is dat niet elke receiver zomaar alles naar die uitgang doorstuurt. Soms wordt alleen signaal dat vanaf de Tape In wordt aangeboden door wordt gezet. Sowieso zijn dergelijke uitgangen qua volume niet regelbaar, die staan altijd op de vol volume.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:38
FeaR schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:19:
[...]

Nadeel van Tape Out is dat niet elke receiver zomaar alles naar die uitgang doorstuurt. Soms wordt alleen signaal dat vanaf de Tape In wordt aangeboden door wordt gezet. Sowieso zijn dergelijke uitgangen qua volume niet regelbaar, die staan altijd op de vol volume.
Dat klopt, ik heb hier meerdere versterkers staan, maar zowel de stereo denon als de stereo onkyo hebben de mogelijkheid alles door te sturen, mits je op de versterker ook een switch goed zet.
Wat betreft het volume heb je helemaal gelijk, maar gezien het twee verschillende ruimtes zijn hoeft dat geen probleem te zijn, dit hangt natuurlijk geheel af van de wensen.

Als TS een 5.1, 7.1 etc heeft staan is er waarschijnlijk gewoon een pre-out, dat hebben vele Denon versterkers in dat segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou graag eerst even weten om welke Denon apparatuur het gaat voordat ik een oplossing ga geven :)
ZONE2 is leuk maar zie je op versterkers niet zoveel, op receivers des te meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo zo - al super dank voor deze reacties - dat van 2 chromecast is zeker een leuke optie - maar ideaal gezien ga ik toch voor een optie waarbij ik bijv m’n platenspeler ook doorzet

De Denon die ik heb is een Denon S-301

pricewatch: Denon S301

De andere weet ik zo niet maar zitten iig genoeg ingangen op ( geen digitale ingang gezien )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Alleen heb je niet zoveel aan ingangen want je hebt een uitgang nodig ;)

Dit is de achterkant van het ding:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/N8voNVef4Rg/maxresdefault.jpg

Enige uitgang die je hebt is een aux3 out, en dat is een analoge (of optical) lijnuitgang. Die zou je kunnen verbinden naar de versterker in de keuken en that's it. Wil je het anders moet je met een HDMI audio extractor gaan werken, maar dan heb je vermoedelijk alleen signaal als je een DVD afspeelt en dat is niet wat je zoekt.

Als ik dit verder zo zie gaat die system connector vermoedelijk richting subwoofer en dan naar de speakers. Dus ook een high level aftakking gaat niet werken. Als ik de specs zie op de pricewatch zou ie ook nog een scart aansluiting moeten hebben. Maar die zal dan ook op de sub zitten gok ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De systeem connector gaat inderdaad eerst naar de Sub - vanuit daar naar 2 speakers

Als ik aux3 out ga gebruiken - krijg ik dan geen vertraging ?
Pagina: 1