• p_atriick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-04-2021
Goedemiddag,

Mijn vriendin en ik gaan in februari op reis naar Maleisie en de Filipijnen(Palawan).
Met name bij Palawan heb je supermooie eilanden, waardoor het ons erg vet lijkt om een drone aan te schaffen en alles goed vast te kunnen leggen, zowel foto's als filmpjes.
De Iphone heeft een prima camera, maar dan is het toch vaak een klein deel van de omgeving die erop staat.

Nu zijn we op dit gebied totaal onbekend, en raadde een kennis ons de DJI Mavic AIR Fly More Combo aan.
Alle recensies zijn superpositief, alleen vinden wij € 950 wel veel geld, voor iets dat in het slechtste geval voor één vakantie gebruiken.

Wat is jullie advies in deze? Zijn er goedkopere alternatieven die goed genoeg zijn voor ons?
Het is vooral voor onszelf om een blijvende herinnering te hebben van hoe mooi het daar is, en uiteraard voor vrienden/familie die vakantiefoto's en filmpjes willen zien.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
p_atriick schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:52:
...
Wat is jullie advies in deze? Zijn er goedkopere alternatieven die goed genoeg zijn voor ons?
Het is vooral voor onszelf om een blijvende herinnering te hebben van hoe mooi het daar is, en uiteraard voor vrienden/familie die vakantiefoto's en filmpjes willen zien.
...
Misschien zijn er ook al kant-en-klare, professioneel gemaakte films&fotoreportages van het gebied. Voor een meer persoonlijke herinnering is dat natuurlijk niet geschikt, maar als reminder van hoe mooi het ergens is, werkt het wellicht prima.

Ik neem zelf vaak voorwerpen mee (een steen bijvoorbeeld), als persoonlijke herinnering, en verder maak ik natuurlijk ook vakantiefoto's waarbij het vooral om de context&de mensen met wie ik ben draait. (Trouwens, een drone kan bij dergelijke zaken natuurlijk ook een rol krijgen)

Maar uiteindelijk is een drone&dronegesteunde film natuurlijk ook gewoon leuk, dus ik snap wel dat jullie dat overwegen.

Als je iets maar een keer gebruikt is huren of tweedehands kopen wellicht ook een optie.

[Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 25-10-2018 15:58]

• p_atriick
begintmeta schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:55:
[...]

Misschien zijn er ook al kant-en-klare, professioneel gemaakte films&fotoreportages van het gebied. Voor een meer persoonlijke herinnering is dat natuurlijk niet geschikt, maar als reminder van hoe mooi het ergens is, werkt het wellicht prima.
Thanks!
Hebben we inderdaad ook overwogen, maar een foto van onszelf op die mooie plekken of gevolgd/gefilmd worden tijdens een Kajak-tour in de superheldere zee is toch wel erg vet.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:18
De DJI Spark (combo) zou je ook kunnen overwegen. Stuk goedkoper en kan ook hele mooie beelden maken.

Je moet je wel bedenken dat er heel veel gebieden zijn waar vliegen niet toegestaan of praktisch is, met name op plekken waar veel toeristen komen zitten ze er niet op te wachten dat iedereen er gaat vliegen. Je zult ook een hele hoop tijd kwijt zijn aan het vliegen met de drone en alles daarom heen, waardoor je minder tijd en aandacht overhoudt voor de vakantie zelf. En ga je een stuk electronica van €950 in een Kajak mee de zee op nemen? Het zal denk ik de nodige zorgen gaan geven...

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:05
Kerel, koop lekker in Filippijnen een Xioami mi drone 4k. Scheelt je bakken met geld.
Tenzij je compact wilt, dan een DJI Mavic Pro2
<-- Avatar foto is El Nido, Palawan (10 jaar geleden), Ik ga in December weer naar Manila.
veel plezier!

Waar ga je eerst heen? Maleisie heeft Xiaomi stores.

[Voor 18% gewijzigd door Razwer op 25-10-2018 17:34]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

SA007

Moderator Tweaking
Dit is geen electronica/modding vraag.

Move naar CEA.

Klok is stuk :(

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:26

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

SA007 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:40:
Dit is geen electronica/modding vraag.

Move naar CEA.
@SA007
Opnames maken van foto en video valt ook niet onder Consumentenelektronica.

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik zou persoonlijk gaan voor een DJI Mavic Air of de Spark. Deze hebben een paar vooringestelde functies voor het filmen die handig zijn voor beginners. Daarnaast zijn deze drones nog bruikbaar voor eventueel andere reizen. ;)

Een B-merk drone is leuk maar ik zou eerder een paar honderd euro meer betalen voor iets degelijks. Dan weet je ook zeker dat je fatsoenlijke beelden kan maken zonder dat je een top piloot bent.

[Voor 30% gewijzigd door cunodb op 26-10-2018 10:53]

• p_atriick
Razwer schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:31:
Kerel, koop lekker in Filippijnen een Xioami mi drone 4k. Scheelt je bakken met geld.
Tenzij je compact wilt, dan een DJI Mavic Pro2
<-- Avatar foto is El Nido, Palawan (10 jaar geleden), Ik ga in December weer naar Manila.
veel plezier!

Waar ga je eerst heen? Maleisie heeft Xiaomi stores.
Thanks, dat klinkt als een prima optie! Wat betaal je daar ongeveer voor een drone?
En zijn dat drones waarmee je foto's ook gemakkelijk op je Iphone krijgt ter plekke?
Dan kunnen we het thuisfront jaloers maken ;)

Gaan vanaf Singapore, naar Maleisie(Cameron Highlands, Langkawi, Penang, Kuala Lumpur, en dan Borneo) daarna sluiten we af met een week Palawan(Coron/El Nido).

• p_atriick
Bedankt voor alle reacties!

Wat zijn de voornaamste verschillen tussen de DJI Spark en de DJI Mavic Air?
En hoe gemakkelijk is het om foto's/filmpjes die je met een drone maakt op je iphone te zetten?
Ik weet dat het internet op de eilanden daar bv. erg beperkt is, tenzij je een hotel met wifi hebt. Heeft dit nog invloed?

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ben je alleen hier op zoek naar antwoorden? Als ik ergens naar op zoek ben, dan begin ik wat te googlen. En dan kom je best goeie artikelen tegen:

https://www.dronewinkel.e...n-dji-mavic-air-vs-spark/

• p_atriick
gysman11 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:07:
Ben je alleen hier op zoek naar antwoorden? Als ik ergens naar op zoek ben, dan begin ik wat te googlen. En dan kom je best goeie artikelen tegen:

https://www.dronewinkel.e...n-dji-mavic-air-vs-spark/
Je hebt gelijk, thanks! Zie redelijk negatieve verhalen over de Spark

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:05
p_atriick schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Thanks, dat klinkt als een prima optie! Wat betaal je daar ongeveer voor een drone?
En zijn dat drones waarmee je foto's ook gemakkelijk op je Iphone krijgt ter plekke?
Dan kunnen we het thuisfront jaloers maken ;)

Gaan vanaf Singapore, naar Maleisie(Cameron Highlands, Langkawi, Penang, Kuala Lumpur, en dan Borneo) daarna sluiten we af met een week Palawan(Coron/El Nido).
Beste is dan in een Xiaomi store halen in Kuala Lumpur. kost rond de 450-500 euro (ligt aan de wisselkoers)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kijk ook eens naar de Parrot Anafi.
(heb hm zelf ook)
Klein, stil, lange accu duur (25+ minuten vliegtijd), 4K 100Mbit, 180 graden view, geen last van NFZ's.
En goedkoper dan de DJI Mavic Air.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee