Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan_Samuel
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-02-2019
Hoi Tweakers,

Ik ben na 8 jaar van plan mijn oude pc vaarwel te zeggen en hem te vervangen. Mijn eisen zijn eigenlijk heel simpel: ik wil op 1 scherm op Full HD (1080p) alle games op minstens medium graphics kunnen draaien. Daarbuiten ben ik ook bezig met dingen als video-editen (met bijvoorbeeld Adobe After Effects), photoshoppen (met fotoshop) en muziek opnemen en bewerken. Ik ben dus op zoek naar een allround game-pc van round de 800-1000 euro. Muis, toetsenbord en speakers heb ik al maar een nieuwe monitor wil ik wel. Ik ben niet van plan te gaan overklokken. Ik had zelf de volgende componenten geselecteerd. Zouden jullie zij willen bekijken en eventueel advies, tips en tricks of andere addertjes onder het gras kunnen zeggen. Alvast heel erg bedankt!

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
Moederbord: Gigabyte B450M DS3H
RAM: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB (DDR4)
GPU: Sapphire Pulse Radeon RX 580 8GD5
SSD: Kingston A1000 480GB
HDD: Seagate Barracuda, 2TB
Case: Cooler Master MasterBox Q300L of NZXT S340 Wit (ik twijfel nog)
Monitor: AOC C27G1 Zwart

Dit is in het totaal iets meer dan 1000 euro

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbw
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-05 10:50

gbw

De build ziet er wat mij betreft goed uit! Wellicht zelfs een beetje overkill voor je doeleinden, maar dat ligt eraan hoe serieus je het video/photo editen vindt. Voor het gamen zit je meer dan veilig!

Maar, waar is je powersupply?
Ik zou iets soortgelijks als de Corsair CX550M adviseren. Deze is semi-modulair, en helpt dus behoorlijk tegen een spaghettizooi in je case.

[ Voor 49% gewijzigd door gbw op 25-10-2018 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
Welke games ga je spelen?

Op 27" zou ik persoonlijk liever 1440p resolutie hebben dan 144Hz, ook bij editing is wat extra ruimte wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan_Samuel
gbw_ Bedankt, ik was inderdaad vergeten de voeding erbij te doen. Ik had inderdaad de Corsair CX550M al eerder gezien, maar bedankt voor de tip.

Inrage Ik ben van plan om veel verschillende games te doen. Ik zit nu te denken aan: Assassin's Creed Odyssey, F1 2018, Forza Horizon 4, ARK: Survival Evolved.

[ Voor 36% gewijzigd door Juan_Samuel op 26-10-2018 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:44
450W voeding is ook al zat. Pak een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W. Verder zijn er momenteel wat goedkope 580's bij Alternate - misschien het kijken waard.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan_Samuel
Ik zat er ook over te denken om de voeding uit m'n oude PC te gebruiken. Die heb ik reeds (1-2 jaar geleden) vervangen. Die is 550W. Kan dat, of is het toch handig een nieuwe te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Juan_Samuel schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:03:
Ik zat er ook over te denken om de voeding uit m'n oude PC te gebruiken. Die heb ik reeds (1-2 jaar geleden) vervangen. Die is 550W. Kan dat, of is het toch handig een nieuwe te kopen?
welke voeding/psu is het ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1