Mijn vraag
Waarom gaat mijn CMOS batterij zo snel leeg? (+-1 uur snel)
Waarom reset mijn BIOS compleet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
asus Z9PAD8
Xeon e5-2670
Proxmox 5.2
corsair rm850x
Wake On Lan is enabled
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De Bios instellingen blijven heel even bewaard maar daarna gereset. (geldt ook voor de bios tijd)
Batterij al meermaals vervangen. (Ga vandaag of morgen toch voor de zekerheid een nieuwe aanschaffen)
Instellingen van de BIOS blijven bewaard als de pc compleet ontkoppeld is van de stroom (afgelopen nacht).
Lijkt me sterk dat Wake on Lan de BIOS batterij gebruikt om blijven draaien toch?
Anyway, ik ben een beetje kwijt waar het nu aan ligt en hoop dat iemand enig idee heeft wat het kan zijn.
edit 1: aangegeven wat 'snel' is.
edit 2: batterij gaat niet leeg maar settings in de bios resetten compleet. ook de klok
Waarom gaat mijn CMOS batterij zo snel leeg? (+-1 uur snel)
Waarom reset mijn BIOS compleet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
asus Z9PAD8
Xeon e5-2670
Proxmox 5.2
corsair rm850x
Wake On Lan is enabled
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De Bios instellingen blijven heel even bewaard maar daarna gereset. (geldt ook voor de bios tijd)
Batterij al meermaals vervangen. (Ga vandaag of morgen toch voor de zekerheid een nieuwe aanschaffen)
Instellingen van de BIOS blijven bewaard als de pc compleet ontkoppeld is van de stroom (afgelopen nacht).
Lijkt me sterk dat Wake on Lan de BIOS batterij gebruikt om blijven draaien toch?
Anyway, ik ben een beetje kwijt waar het nu aan ligt en hoop dat iemand enig idee heeft wat het kan zijn.
edit 1: aangegeven wat 'snel' is.
edit 2: batterij gaat niet leeg maar settings in de bios resetten compleet. ook de klok
[Voor 10% gewijzigd door darkvalias op 25-10-2018 15:13]