Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• PeterStudent
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2018
Hi, :)

Ik ben opzoek naar 2 nieuwe monitoren, ik gebruik m'n PC voor zowel gaming als tekstbewerking/photoshop/reddit/youtube etc.

Mijn voorkeur gaat uit naar minimaal 75Hz refreshrate, FreeSync (RX 580), 27" inch en een zo laag mogelijke respone time (<5ms). Ik wil max. €200,- per monitor uitgeven

In de pricewatch vond ik 2 monitoren die hieraan voldeden en komen erg overeen, het enige verschil is blijkbaar TN & IPS.

Online veel gezocht naar reviews voor bovenstaande monitoren, maar niet veel gevonden. De 24" inch versie van de Acer schijnt een inputlag te hebben van 21,6ms (en average respone time van 10,5ms).

Low budget IPS of medium TN?

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Nitro VG270 Zwart€ 199,-€ 199,-
1Iiyama Black Hawk G2730HSU-B1 Zwart€ 177,99€ 177,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 376,99

[Voor 20% gewijzigd door PeterStudent op 25-10-2018 12:23]

Alle reacties

• Norstan
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 03-05 21:12
Het grootste verschil tussen TN en IPS is dat IPS vaak wat heldere kleuren heeft en een wat grotere kijkhoek. In dit geval heb je bij deze 2 monitors een verschil in kijkhoek van 8 graden, als jij de monitor veel privé gebruikt en er gewoon recht voorzit kan een TN panel prima. Het verschil in contrast (dus de wat heldere kleuren) is wel goed zichtbaar. In het algemeen gaat mijn voorkeur naar IPS aangezien ik het er wat levendiger uit vind zien. Met een wat lower budget IPS scherm heb je wel dat de helderheid(aka lichtsterkte) vaak wat minder is.

Ik denk dat het meest verstandige wat je kan doen is deze verschillen afwegen en vanuit daaruit je besluit maken. Uiteraard is het ook nog verstandig om te overwegen tussen speakers, aansluitingen, prijs en eventueel uiterlijk. Ook hier weet jij het zelf het beste wat jij wilt.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True