Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Warmteprobleem??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tubjes
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17-10-2020
Drie jaar geleden samen met mijn zoontje een goedkope gamepc in elkaar gezet, sinds die tijd veel plezier gehad van het ding, gebouwd met advies van hier!

Sinds we verhuisd zijn naar de Antillen heeft de pc het moeilijk, warmte..

De pc slaat uit, soms blauw scherm, en wil nu niet opstarten.
Even voor een amateur: wat zou een goede diagnose systematiek zijn om te kijken of een component stuk is?
Ik zit zelf te denken richting processor, maar even onderdelen swappen is hier moeilijk ivm leverbaarheid.(eiland)

Componenten:
AMD athlon x4 860k
Msi moederbord
Etc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gekeken naar alles eigenlijk, maar geen idee om een component uit te sluiten oid.

Is er een standaard goede manier om het een en ander uit te sluiten, nieuw component kopen is geen probleem, maar duurt lang met verzenden dus een goede diagnose is belangrijk.
Ik hoor graag suggesties

Ps: veel gezocht naar warmteproblemen met de processor maar veel topics gevonden met overclocken, is hier niet het geval.
Heatsink compound al vervangen, was erg droog, maar geen enkele opstart, de fans draaien wel maar geen harde schijf lampje en geen ethernetsocket lampjes.

[Voor 13% gewijzigd door tubjes op 25-10-2018 11:03]

Alle reacties

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
uitslaan lijkt me eerder een voedingsprobleem.

Uitval en niet meer starten is vrijwel zeker de voeding. Processor en geheugen gaan vrijwel nooit kapot. Als de voeding echter naar de haaien is, dan is het niet ondenkbaar dat er meer gesneuveld is.

Persoonlijk zou ik toch eerst een nieuwe voeding halen.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• tubjes
Ok, goede tip, ik ga de voeding even checken en laat weten weten wat daar uit komt

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:22
Welk merk en type voeding is het?

Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu idle en load?

• tubjes
Even een update..
Voeding gemeten en 12,5 en 3 volt aanwezig, ook negatief.
Alles eraf gehad, kabels, etc.
Batterij vervangen 2032.
En het systeem draait nu, weet niet waarom, stapje voor stapje
Temperaturen ga ik meten zodra alles weer goed draait, draait nu op 1 strip geheugen, durf nu even niks te doen.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:22
12,5V zit tegen de max 5% afwijking en 3V is out of spec want wijkt 10% af.
Welk merk en type voeding is het?

• tubjes
Je hebt gelijk wat betreft de spanningen, heb gemeten en meet 12.1en 3.11 volt..
Voeding is coolermaster 450m
Computer draait weer, zoon speelt spelletjes CPU 66 gr en GPU 54
graden, idle 42 en 34 graden, ik denk dat ik een betere CPU koeler moet bestellen ( coolermaster is goed lees ik hier.
Kast is nu open, zijkant is eruit.
Is dit een probleem?
Het is hier overdag 28 graden in huis en de kast is 38 binnen, zonder zijkant.

Zijn de temperaturen problematisch?

[Voor 5% gewijzigd door tubjes op 25-10-2018 23:47]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True