Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oude versterker aansluiten op tv

Pagina: 1
Acties:

• darretje92
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 02:10
Goedendag Allemaal,

Voor een flesje wijn heb ik een phillips fr675/30b kunnen bemachtigen. Nu is dit alleen een oude versterker met tulp aansluitingen.

Deze wil ik aangesloten hebben op mijn tv, LG 43uj630v.

Er zijn 2 oplossingen die ik heb kunnen vinden. De eerste is met een 3.5mm jack aansluiting naar tulp. Een de 2e is via een optische kabel naar een actieve omvormer (digitaal, analoog).

Op de versterker worden 2 boxen van audiopro aangesloten in een 2.0 opstelling.

Welke van de 2 levert de beste geluidskwaliteit? Of zijn er nog andere, betere oplossingen?

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01:10

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dat ligt eraan wat de kwaliteit is van de omzetting van de 'actieve omvormer'. En is de 3.5mm jack aansluiting van de TV een hoofdtelefoonaansluiting (dus versterkt) of een line-out (dus niet-versterkt)? Daarnaast: het is analoog, dus slechte kabels hebben ook invloed op het signaal.

Als het een line-out is, en de kwaliteit van de omvormer is redelijk en je gebruikt goede kabeltjes zul je waarschijnlijk geen verschil in geluidskwaliteit horen. Kies dan gewoon het goedkoopste.

• darretje92
Ik ging ervan uit dat er een 3.5mm jack aansluiting op de tv zat. Maar niet dus. Dan is de enige oplossing een actieve omvormer.

In iedergeval bedankt voor het meedenken!

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 22:05
pricewatch: LG43UJ630V geeft een S/PDIF uitgang, die kun je op een eenvoudige DAC aansluiten, bijvoorbeeld pricewatch: deze, die je dan op je versterker aansluit

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:45

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

martyw schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:25:
pricewatch: LG43UJ630V geeft een S/PDIF uitgang, die kun je op een eenvoudige DAC aansluiten, bijvoorbeeld pricewatch: deze, die je dan op je versterker aansluit
Dit.

Zo heb ik het ook gedaan toen ik mijn oude Rotel versterker op de TV wilde aansluiten (inmiddels vervangen door een nieuwere versterker die wel digitale ingangen heeft).

Mooi fout is niet lelijk

• darretje92
Ik heb t besteld! Ben benieuwd hoe het gaat bevallen
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True