Toon posts:

Video/foto bewerking, lichte game PC 900-1200euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• l0g1c
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 21:17
Hallo allemaal,
Ik help iemand om een pc samen te stellen die upgradebaar is en futureproof is. Ik heb zelf jaren geleden dankzij jullie ook een mooie pc weten samen te stellen dus probeer het nu opnieuw!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal gebruik maken van ofwel 2 moniten of 1 widescreen monitor.
Voornamelijk voor video-editing en photoshop, audio-editing

Wat mag het systeem gaan kosten?
geld dat bespaart kan worden is altijd mooi meegenomen, maximum 1100-1200

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
geen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorkeur gaat uit naar Intel, altijd goede ervaringen mee gehad.
Minimum i5, ikzelf denk dat een i7 meer future proof is.
SSD 512GB
16gb geheugen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een mooie stille kast, energiezuinig is ook altijd mooi meegenomen

Ga je overklokken?
er zal niet overgeklokt worden.

Wat verwacht je van ons?[i]
Misschien zit ik er helemaal naast met Intel als ik de laatste BBG's bekijk, ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 290,50€ 290,50
1MSI Z370-A PRO€ 94,38€ 94,38
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 315,-€ 315,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,90€ 29,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,95€ 138,95
1Corsair RM550x Zwart€ 85,90€ 85,90
1Samsung 860 EVO 500GB€ 84,35€ 84,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,88

Alle reacties

• sandervos87
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04 17:56
voor 5 euro meer heb je de i5-8600 versie... ietsjes sneller. en voor weer 5 euro meer heb je de 8600k versie. Gezien je niet gaat overklokken is die niet nodig.

omdat je gaat video-editen kun je trouwens ook een AMD 2700x overwegen. die heeft meer cores/threads waar je bij video editing profijt van hebt. Let wel op dat je dan een passend mobo moet kiezen.

verder is er volgens mij een 2018 versie van je voeding. die is wat beter verkrijgbaar nu.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:52

Major_ton

Shoot!

Ik denk dat je een aardig lijstje hebt samengesteld zo. Toch zou ik voor 5 tientjes meer een AMD Ryzen 7 2700(x) kiezen met een B450 Tomahawk moederbord kiezen. Dat gaat toch weer wat extra snelheid opleveren. De voeding kan ook wel naar 450 watt (zeker als je niet gaat overklokken) en dan zou je weer naar 3200 MHz geheugen kunnen gaan.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee