Beste Tweakers,
Ik heb een vraag over de bruto/netto kosten van het zakelijk leasen van een auto. Ik lees verschillende voorbeelden en verhalen. Dit om een beeld te krijgen hoe ik moet rekenen. Ik heb een auto reglement ontvangen waarin geen (extra) eigen bijdrage van toepassing voor het prive gebruik van de auto.
Genoemde bedragen zijn voorbeeld bedragen.
Voorbeeld is als volgt,.
Bruto loon:
€3250,-
Maximale leasebudget dat werkgever ter beschikking stelt bedraagt:
€650,- euro.
Ik neem aan dat indien je dit bedrag niet volledig haalt (bijv het wordt 450), dat dit restbedrag niet meetelt in deze berekening?
Bijtelling:
22% cataloguswaarde bij een benzine/diesel auto per jaar.
Eigen bijdrage:
0 euro
Stel dat ik een Volkswagen Polo zou uitkiezen met een cataloguswaarde van €20.000.
De bruto bijtelling bedraagt dan €4400 per jaar / 12 maanden = €367 per maand.
De netto bijtelling wordt dan €150,- per maand (€180,- i.v.m. heffingskorting).
Opmerking:
Door de bijtelling dalen, bij de meeste inkomens, de inkomensafhankelijke algemene heffingskorting en arbeidskorting.
Hierdoor kan het zijn dat de netto bijtelling hoger is dan alleen het belastingpercentage.
Zie ook:
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Klopt bovenstaande of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb een vraag over de bruto/netto kosten van het zakelijk leasen van een auto. Ik lees verschillende voorbeelden en verhalen. Dit om een beeld te krijgen hoe ik moet rekenen. Ik heb een auto reglement ontvangen waarin geen (extra) eigen bijdrage van toepassing voor het prive gebruik van de auto.
Genoemde bedragen zijn voorbeeld bedragen.
Voorbeeld is als volgt,.
Bruto loon:
€3250,-
Maximale leasebudget dat werkgever ter beschikking stelt bedraagt:
€650,- euro.
Ik neem aan dat indien je dit bedrag niet volledig haalt (bijv het wordt 450), dat dit restbedrag niet meetelt in deze berekening?
Bijtelling:
22% cataloguswaarde bij een benzine/diesel auto per jaar.
Eigen bijdrage:
0 euro
Stel dat ik een Volkswagen Polo zou uitkiezen met een cataloguswaarde van €20.000.
De bruto bijtelling bedraagt dan €4400 per jaar / 12 maanden = €367 per maand.
De netto bijtelling wordt dan €150,- per maand (€180,- i.v.m. heffingskorting).
Opmerking:
Door de bijtelling dalen, bij de meeste inkomens, de inkomensafhankelijke algemene heffingskorting en arbeidskorting.
Hierdoor kan het zijn dat de netto bijtelling hoger is dan alleen het belastingpercentage.
Zie ook:
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Klopt bovenstaande of zie ik iets over het hoofd?
[Voor 36% gewijzigd door Tijs0289 op 25-10-2018 06:00]