Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Muzieklabel aanvraag veilig of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Loek3000
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06-01 02:03
Mijn vraag
Ik ben nu een jaartje bezig met muziek en heb een paar beats gepubliceerd op Soundcloud. En heb een linkje daarvan in mijn biografie op Instagram. Met de dagen/ weken / maanden ben ik steeds beter geworden met het maken van muziek , dat veel aandacht trok van de mensen om mij heen en een paar van mijn volgers. Waaronder een man die ik nu al een paar maanden ken. Die man is zijn eigen muzieklabel begonnen en gaf mij tijdens een gesprek aan dat hij
er onder andere ongeveer 3 jaar of iets langer mee bezig was. Ik zelf ben heel voorzichtig met het publiceren van mijn muziek op youtube , omdat ik bang ben dat het gestolen wordt. Die man bood mij dus een contract aan om mijn muziek te kunnen beschermen en om het te laten publiceren.

Mijn vraag is hoe ik kan merken of het betrouwbaar is en waar overal op moet letten.

ik heb op het internet geprobeerd om een oplossing te zoeken voor mijn probleem, maar kwam alleen websites tegen die aangeven dat je je aan de regels moet houden.

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat label heeft een naam. Daarmee zou je bij sites als Discogs of Musicbrainz kunnen kijken wat er door genoemd label is uitgegeven.
Vervolgens zou je een of meer van de artiesten kunnen benaderen (die vast op Soundcloud,Bandcamp of Facebook te contacten zijn) en hun ervaringen met label X kunnen vragen.

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 07-12 16:04
Zodra je een eigen track af hebt, deze op een cd naar je zelf posten. Er staat dan een datum op de envelop en deze kan je altijd als bewijs houden mocht iemand ooit je muziek 'stelen'.
Zo deed ik het in mijn produceren dagen :)

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Naast mijn eerdere suggestie. Mocht je in zee gaan met dit (of een ander) label... je maakt een afspraak, een contract. Lees dat goed door... ook de kleine lettertjes.

Dan nog even een reality-check. Een aanbieding van een label is niet iets waar je automatisch rijk van wordt.
Ik heb ooit met een maatje wat muziek gemaakt, en dat werd opgepikt door een labeltje. Het label wilde er zo'n 200 CD's van uitbrengen, en wij kregen er een stuk of 25 voor onszelf. Daarmee waren de kosten (en de opbrengsten) redelijk afgedekt. Zeker anno nu, en met fysieke releases blijf je jaren in de marge hangen. Overleg dan ook met het label over zaken als Bandcamp en streaming diensten (daar is meer te halen...)

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

s0kkie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:48:
Zodra je een eigen track af hebt, deze op een cd naar je zelf posten. Er staat dan een datum op de envelop en deze kan je altijd als bewijs houden mocht iemand ooit je muziek 'stelen'.
Zo deed ik het in mijn produceren dagen :)
De datum staat dan op de envelop en niet op de CD? Dat bewijst toch niks?

The enemy within

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 15:58 (100%)
Reden: Leeg ivm privacy

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21:51
Salvatron schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:39:
[...]

De datum staat dan op de envelop en niet op de CD? Dat bewijst toch niks?
Bewijst inderdaad echt helemaal niets. Alsof de datum betekent dat iemand het ook per se op die datum geschreven heeft. 8)7
Als ik een envelop pak, en schrijf daar de datum van gisteren op, komt die envelop dan ineens van gisteren?

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 15:58 (100%)

• WEBGAMING
Dan nog betekent het echt helemaal niets.

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01:48

Illusion

(the art of)

Is dit dan een van de weinige dingen waarvoor blockchain wél geschikt is?

Overigens: bestand (mp3/wav) hashen en de checksum per email naar 10 bekenden sturen. Ben je er ook wel hoor :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:55

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

CurtPoindexter schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:51:
Het gaat om de poststempel natuurlijk.
Er staat nog maar zelden een (leesbare) stempel met datum op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Illusion schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:35:
Is dit dan een van de weinige dingen waarvoor blockchain wél geschikt is?
Klopt. Daar wordt ook aan gewerkt: https://techcrunch.com/20...sics-attribution-problem/

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 15:59 (100%)

• WEBGAMING
Jij denkt dat een vage poststempel genoeg is om te bewijzen dat dat jou nummer is?

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 15:59 (100%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True