Kenteken online overschrijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 20:33
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik lees op de rdw site dat de overschrijving soms een paar uur kan duren. Niet echt handig dus voor een dergelijk doel. Aangezien je op zo'n moment bij de verkoper bent en het direct wilt regelen. De verkoper heeft liever geen auto mee die nog bv 2 uur op zijn naam staat ivm boetes of verzekeringskwesties.

Dus zijn er mensen met ervaring hiermee in de praktijk? Kan het echt een paar uur duren of is het meestal enkele minuten?

bvd :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dan rijd je toch samen naar een PostNL locatie waar ze dat kunnen doen :? Krijg je gelijk een vrijwaringsbewijs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
ThinkPadd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:21:
Dan rijd je toch samen naar een PostNL locatie waar ze dat kunnen doen :? Krijg je gelijk een vrijwaringsbewijs mee.
Ja dat begrijp ik. Maar het doel van de app is om het zelf op locatie te kunnen doen daar gaat het juist om.
Je kan niet overal savonds of op zondag overschrijven, of soms is de afstand redelijk ver tot een servicepunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt er sowieso een digid en een aparte app voor nodig. Mooi dat het kan maar een app installeren voor eenmalig gebruik zie ik niet evht zitten. Laatste keer gewoon naar een postnl punt gegaan (lokale benzinepomp, tot half 10 's avonds open) en daar overgeschreven en meteen vrijgewaard etc.
Kan de RDW nooit tegenop ;)

Edit: die servicepunten van de RDW zijn idd meestal bij dealers. Maar de meeste postnl punten kunnen wel overschrijven, en die zitten overal en zijn ruim open. Op de site van postnl kun je zien wat en waar vziw :)

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 24-10-2018 21:27 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
The Eagle schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:25:
Je hebt er sowieso een digid en een aparte app voor nodig. Mooi dat het kan maar een app installeren voor eenmalig gebruik zie ik niet evht zitten. Laatste keer gewoon naar een postnl punt gegaan (lokale benzinepomp, tot half 10 's avonds open) en daar overgeschreven en meteen vrijgewaard etc.
Kan de RDW nooit tegenop ;)

Edit: die servicepunten van de RDW zijn idd meestal bij dealers. Maar de meeste postnl punten kunnen wel overschrijven, en die zitten overal en zijn ruim open. Op de site van postnl kun je zien wat en waar vziw :)
Ik heb de digid app al geactiveerd en met rijbewijs geactiveerd en beveiligingsniveau verhoogd. dat werkt allemaal. Je hebt een nieuw type rijbewijs en kentekencard nodig, en een telefoon met nfc lezer natuurlijk.
Alleen de vraag is of het een beetje vlot verloopt. Niemand heeft zin om enkele uren bij de verkoper rond te hangen tot het voltooid is, dat doet het hele voordeel teniet.

En ja ik bedoel Postnl punten ipv "servicepunten" dat is van de rdw interdaad :)

[ Voor 3% gewijzigd door Intelcore op 24-10-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Had pas nog met precies hetzelfde te maken, ik wist daarnaast ook niet of dat ik de kentekencard moest meegeven aan de koper (ervan uit gaande dat hij thuis zelf de overschrijving kon regelen), de RDW is hier niet duidelijk over en reageert traag op mails.
Als je zekerheid wilt hebben kan je het beste gewoon naar een PostNL punt gaan, sommige zijn tot 21:00 uur open.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Intelcore schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:30:
[...]

Ik heb de digid app al geactiveerd en met rijbewijs geactiveerd en beveiligingsniveau verhoogd. dat werkt allemaal. Je hebt een nieuw type rijbewijs en kentekencard nodig, en een telefoon met nfc lezer natuurlijk.
Alleen de vraag is of het een beetje vlot verloopt. Niemand heeft zin om enkele uren bij de verkoper rond te hangen tot het voltooid is, dat doet het hele voordeel teniet.

En ja ik bedoel Postnl punten ipv "servicepunten" dat is van de rdw interdaad :)
Als je wilt weten of het online overschrijven vlot verloopt, kan ik je vertellen dat dat gewoon binnen enkele minuten gefixed is.

Je logt in met de digid app. Je voert eerst jou e-mailadres in. Vervolgens voer je de tenaamstellingscode in en het documentnummer van het kentekencard. Alles bevestigen en betalen en dan heb je binnen enkele minuten de vrijwaring op je mail.

Heb er zelf nooit problemen mee gehad en heb het vaker moeten gebruiken. Handig en overschrijven kan 24/7. :)

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 21:40

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

mijn ervaring is dat online overschrijven lukt binnen 2 minuten.
Echter de persoon die hem op z'n naam wilt hebben moet dit proces doorlopen.
Dus als verkoper heb je er minder invloed op.
Tevens dien je ID kaart te hebben met NFC chip erin en een telefoon die NFC ondersteund.
Het grootste gedeelte kan je al van te voren voorbereiden, daarna is het echt seconden werk.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ak.Raider
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-04 23:30
Toevallig zelf een week geleden een auto gekocht welke ik online heb overgeschreven. Binnen een minuut van elkaar had ik alledrie de mailtjes binnen: Aanvraag binnen, de bevestiging, en uiteindelijk de tenaamstellingscode.

Wel heb je hierbij de Digid app nodig met extra inlog rechten welke je verkrijgt door een rijbewijs of paspoort/ID kaart vanaf 2014 te scannen met de nfc reader van je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:05
Op het moment dat je op de digid app het verhoogde security profiel hebt. Kun je binnen enkele minuten de overschrijving gedaan hebben. Ik had binnen 3 minuten de vrijwaring in mijn mail.

Het kentekenbewijs van de huidige eigenaar mag hij zelf houden, deze heb jij niet nodig.
Het werkt erg fijn en snel. Geen ritjes heen en weer meer nodig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:15
Nog eventjes mij centje in het potje doen...

De vermelding dat het 'enkele uren' kan duren is pure indekking van het RDW ivm eventuele storingen etc... puur om gezeur te voorkomen mocht het een keer wat langer duren. Normaal gesproken is een overschrijving in enkele minuten gebeurd... het werkt over het algemeen altijd vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:36
Ga naar een PostNL punt en schrijf daar de auto over, is 5 minuten werk. Het vrijwaringsbewijs geef je aan de vorige eigenaar. Op dat vrijwaringsbewijs staat datum en tijdstip, vanaf dat moment is het niet meer zijn auto.

Als de vorige eigenaar na dat tijdstip nog boetes binnen krijgt kan hij met het vrijwaringsbewijs zwaaien en gaat de boete alsnog naar de nieuwe eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Online kenteken overschrijven werkt perfect, zorg wel dat je van te voren je digid op orde hebt.

Zodra jij de code krijgt van het RDW is het naar mijn weten verzekeringstechnisch volledig in orde, je moet alleen wachten tot het RDW de wijziging verder doorvoert op de kenteken websites.

[ Voor 53% gewijzigd door LocoRoco op 25-10-2018 10:18 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 21:40

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

je krijgt via de app het vrijwarings bewijs in de mail. en is 24/7 beschikbaar tegenover de openingstijden van het locale PostNL punt.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Was het niet zo dat deze RDW app alleen op Android beschikbaar is?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 19:03

WWJD

*pluh*

Yep, iPhone en NFC is no-go..

Werkt wel goed trouwens! Ik heb het ook gebruikt, binnen een paar minuten klaar. De app hiervoor was "RDA-Lezer" van RDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordaaaaa
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-04 13:19
Als de app van te voren klaar hebt staan, heb je het voertuig in 5 min overgeschreven, inclusief het overmaken;)
Pagina: 1