Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

gekoppelde website forum geeft 500 error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hasselt
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-06 20:46
hallo

ik heb een website via wordpress en daaraan heb ik mijn forum gekoppeld ,maar sinds een tijdje werkt de forum niet meer ,ik kan er niet op komen en krijg steeds deze melding Failed to load resource: the server responded with a status of 500 (Internal Server Error).

naam van de website is *snip* spam en ga ik naar het forum dan is het *snip* spam/forum/

maar dit werkt dus niet meer .

wat ik zoal zelf heb uitgeprobeerd =

1: Alle plugins gecheckt (deactiveren) geen resultaat op verbetering.
2: .htacces vernieuwd maar ook geen verbetering .
3: wp-admin en de map includes verwijderd en de nieuwe van de wordpress download toegevoegd ,ook hier geen verbetering .

Verder weet ik het op het moment ook niet meer ,ik heb deze probleem ook naar mijn host gestuurd (*snip* niet relevant) en ik wacht daar nog op antwoord .

Miss weet iemand hier een oplossing en is het wellicht verholpen met een paar klikken ?

alvast bedankt

[Voor 10% gewijzigd door RobIII op 24-10-2018 17:52]

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De melding komt direct ná het benaderen van de site dus er zit waarschijnlijk iets niet goed in de rechten van je webserver op de directories/files óf het .htaccess bestand is corrupt. Een time-out kost vaak meer..... tijd :+

Kijk even met een web debug proxy zoals Fiddler eens naar je eigen site(s). Je krijgt daarmee wat meer info over het type .500 error.

[Voor 45% gewijzigd door Will_M op 24-10-2018 17:35]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:15

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

hasselt schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:20:
wat ik zoal zelf heb uitgeprobeerd =

1: Alle plugins gecheckt (deactiveren) geen resultaat op verbetering.
2: .htacces vernieuwd maar ook geen verbetering .
3: wp-admin en de map includes verwijderd en de nieuwe van de wordpress download toegevoegd ,ook hier geen verbetering .
Wat dacht je van:

0: De logfiles

;)

edit: en exact dat heb ik je al eens eerder verteld / gevraagd:
RobIII schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:27:
Maar begin eens bij 't begin: heb je al eens gekeken in de (server)logs?
En een groot deel van die reply daar geldt overigens ook hier weer; dit is niet heel veel meer dan een supportvraag i.t.t. Zoals je in Waar hoort mijn topic? zult lezen is Webdesign, Markup & Clientside Scripting daar niet voor bedoeld.
wimmel_1 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:29:
Kijk even met een web debug proxy zoals Fiddler eens naar je eigen site(s). Je krijgt daarmee wat meer info over het type .500 error.
Ik ben heel benieuwd hoe fiddler je meer gaat vertellen dan 500 internal server error als dat 't enige is dat de webserver naar buiten geeft....

[Voor 61% gewijzigd door RobIII op 24-10-2018 17:57]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@RobIII Door Fiddler direct op de webserver te draaien waarop de site gehoste wordt en 'm te laten kijken naar het localhost adres..... Maar dat gaat in deze waarschijnlijk niet écht lukken doordat de site elders gehost is/wordt.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• hasselt
dit staat er bij in mijn direct admin

500 Interne server fout Kan /domains/*snip*/public_html/500.shtml niet openen. Directory bestaat niet, of /domains/*snip*/public_html/500.shtml is een lege string.

[Voor 12% gewijzigd door RobIII op 25-10-2018 16:17]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

wimmel_1 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:58:
@RobIII Door Fiddler direct op de webserver te draaien waarop de site gehoste wordt en 'm te laten kijken naar het localhost adres..... Maar dat gaat in deze waarschijnlijk niet écht lukken doordat de site elder gehost is/wordt.
...ik zie 't nog niet. Wat is 't verschil als 't op de webserver zou draaien? Wat zou Fiddler dan méér zien dan verkeer tussen client en webserver? Je kijkt dan gewoon 'aan de andere kant van de lijn' mee, maar je zult nog steeds alleen maar de '500 internal server error' te zien krijgen.
hasselt schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:58:

500 Interne server fout Kan /domains/*snip*/public_html/500.shtml niet openen. Directory bestaat niet, of /domains/*snip*/public_html/500.shtml is een lege string.
Well... there's your problem ;)
Uh, nee. Ik denk dat je beter/verder moet kijken. Deze fout is dat je webserver probeert een "nette 'uh oh er ging iets mis' pagina" niet kan vinden (zoiets, maar dan geen 404 maar 500). Maar je moet op zoek naar de oorzaak ervan, dan heb je die pagina ook helemaal niet nodig :+

[Voor 28% gewijzigd door RobIII op 25-10-2018 16:18]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
hasselt schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:58:

500 Interne server fout Kan /domains/*het-domein*/public_html/500.shtml niet openen. Directory bestaat niet, of /domains/*snip*/public_html/500.shtml is een lege string.
Als je die fixed kun je door naar de échte foutmelding :*) Hier staat namelijk alleen dat ie de 'nette' HTML-pagina voor het tonen van de 500-error niet kan vinden. Dat is dus een gevolg van wat er misgegaan is.

Hint: Kijk eens naar de melding vóór die melding. Of, zoals dat heet: Kijk wat verder dan je neus lang is O-)

[Voor 16% gewijzigd door RobIII op 25-10-2018 16:19]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• hasselt
heb zojuist een bericht van de host aanbieder en die stuurt mij dit de laatste 100 errors .

[Don 25 oktober 09: 15: 15.964500 2018] [lsapi: error] [pid 3794968: tid 140287600887552] [client .91:53789] [host *snip*] Backend fatale fout: PHP Fatale fout: kan niet gebruik variabele $ scripturl tweemaal in /home/historyd/domains/*snip*/public_html/forum/Sources/Breeze/Breeze.php op regel 388 \ n

[Voor 103% gewijzigd door RobIII op 25-10-2018 10:37]

• u34186
  • Niet online
hasselt schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:49:
heb zojuist een bericht van de host aanbieder en die stuurt mij dit de laatste 100 errors .

[Don 25 oktober 09: 15: 15.964500 2018] [lsapi: error] [pid 3794968: tid 140287600887552] [client .91:53789] \[host www.het-domein.nl] Backend fatale fout: PHP Fatale fout: kan niet gebruik variabele $ scripturl tweemaal in /home/historyd/domains/het-domein.nl/public_html/forum/Sources/Breeze/Breeze.php op regel 388 \ n
Ja, wat is nu je vraag? Wel erg naar dat het in het Nederlands is :F Sterker nog, dit lijkt wel een Google-translate ervan. :X

[Voor 6% gewijzigd door u34186 op 25-10-2018 10:25]

• Ed Vertijsment
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19:05
hasselt schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:49:

[Don 25 oktober 09: 15: 15.964500 2018] [lsapi: error] [pid 3794968: tid 140287600887552] [client .91:53789] \[host *snip*] Backend fatale fout: PHP Fatale fout: kan niet gebruik variabele $ scripturl tweemaal in /home/historyd/domains/*snip*/public_html/forum/Sources/Breeze/Breeze.php op regel 388 \ n
Goed, er gaat iets fout in het bestand " /home/historyd/domains/*snip*/public_html/forum/Sources/Breeze/Breeze.php", probeer deze eens te vinden als je inlogt op je server. De fout is helaas matig Nederlands maar hij struikelt over een variabele op regel 388 an het bestand. Kijk even in dat bestand op die regel wat er daar gebeurt en of er iets vreemd aan de hand is. Ga ook even na wat er veranderd in de code en in de hosting sinds de laatste keer dat het nog wel werkte.

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 25-10-2018 16:18]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ed Vertijsment schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:38:
Goed, er gaat iets fout
[...]
De fout is helaas matig Nederlands maar hij struikelt over een variabele op regel 388 an het bestand.
Sterker nog: de foutmelding geeft precies aan wat er mis is:
kan niet gebruik variabele $ scripturl tweemaal
:X Ik denk dat PHP op zuid-Afrikaans ingesteld staat ofzo? :X
Maar goed, dat vertaalt zich naar "cannot use variable $scripturl twice" en dat is prima te googlen.

Je zult inderdaad in "Breeze.php" moeten gaan kijken wat er aan de hand is, of, als je daar zélf niet aan bent geweest, moeten nagaan of het is stuk gegaan met een update of...

Over mij

• hasselt
ik heb verder nergens aan gezeten enigste wat ik vaak doe is backup maken via filezilla ,maar tijdens backups krijg ik steeds meldings van dubbele bestanden en of ik die wil vervangen ,zijn de zelfde bestanden dus vervang ik ze maar .
.

[Voor 45% gewijzigd door hasselt op 25-10-2018 11:16]

• u34186
  • Niet online
hasselt schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:15:
ik heb verder nergens aan gezeten enigste wat ik vaak doe is backup maken via filezilla ,maar tijdens backups krijg ik steeds meldings van dubbele bestanden en of ik die wil vervangen ,zijn de zelfde bestanden dus vervang ik ze maar .
.
Waarschijnlijk omdat je vanaf Linux naar Windows 'backupt'. Op Linux zijn bestandsnamen hoofdlettergevoelig terwijl Windows dat niet is. Op Linux zijn 'hallo.php' en 'Hallo.php' dus twee verschillende bestanden, terwijl die op Windows zullen conflicteren. Backups maak je dus niet door gewoon de bestanden te kopieren. Beter maak je even een tar.gz of een zip. Maar daarnaast heb je ook nog de database nodig! Als je die niet handmatig exporteert, heb je niks aan je backup. Ik adviseer iets als Akeeba for wordpress of zo, of een backup-tool uit je control panel van de provider (want je wilt natuurlijk ook je forum backuppen, en dat is geen Wordpress).

Anyway... Je zult dus de fout in Breeze.php moeten repareren. Maar als je dat bestand niet zelf gemaakt hebt, lijkt het me voor de hand liggen dat je even bij de ontwikkelaar de support zoekt. Wellicht hebben zij een forum of servicedesk. Of gewoon via Google.

offtopic:
Hoe krijg je het voor mekaar om steeds de spatie vóór het leesteken te plaatsen? :? Dat leest echt maf :P

[Voor 4% gewijzigd door u34186 op 25-10-2018 11:24]

• hasselt
Ik maak geen gebruik van linux ik heb gewone windows ,en ja backup maak ik op 2 manieren via de controlpaneel van mijn host en via filezilla ,De laatste is meer omdat ik dan de bestanden kopieer die ik ga aanpassen of veranderen ,zo heb ik de goede bestanden nog ergens opstaan en als dat niet werkt zet ik ze terug en verwijder de aangepaste .

Ik ga met de informatie die ik gekregen heb hier op google kijken en miss word het opgelost ,zo niet dan zal ik indd een bericht doen naar de ontwikkelaar .

breeze.php regel 381 tot 389 maar dit zegt mij niet veel .

381 'label' => $tools->text('user_settings_name'),
382
383 'file' => Breeze::$folder . 'BreezeUser.php',
384
385 'function' => 'breezeSettings',
386
387 'permission' => array(
388
389 'own' => array(

[Voor 22% gewijzigd door hasselt op 25-10-2018 11:52]

• hasselt
Evanescent schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:23:
[...]

Ja, wat is nu je vraag? Wel erg naar dat het in het Nederlands is :F Sterker nog, dit lijkt wel een Google-translate ervan. :X
[Thu Oct 25 11:37:56.591738 2018] [lsapi:error] [pid 3961929:tid 140287894603520] [client .146:57746] [host *snip*] Backend fatal error: PHP Fatal error: Cannot use variable $scripturl twice in /home/historyd/domains/*snip*/public_html/forum/Sources/Breeze/Breeze.php on line 388\n, referer: http://*snip*/

ik had het op vertaald gezet vandaar de half nederlands .

[Voor 7% gewijzigd door RobIII op 25-10-2018 16:17]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

hasselt schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:33:
Ik maak geen gebruik van linux ik heb gewone windows
...en waar denk je dat je hosting op draait :?
hasselt schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:01:
ik had het op vertaald gezet vandaar de half nederlands .
:F Wil je voortaan gewoon de originele foutmelding plaatsen i.p.v. zo'n gare vertaling? Je kunt toch ook helemaal niet googlen op zo'n vertaling? Op de originele foutmelding kun je veel beter googlen.

Verder: Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

En tot slot: hou eens op je sitenaam te spammen; die kun je best even uit je bericht slopen voordat je op "Verstuur" drukt. Vervang het gewoon door "domein.nl" of "voorbeeld.com" of "xxxx" of whatever.

Over mij

• hasselt
echt vriendelijk ben je ook niet merk ik wel ,al helemaal niet tegen mensen die der niet veel van snappen .maar dat is standaard hier , mensen uitfoeteren .

• u34186
  • Niet online
hasselt schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:27:
echt vriendelijk ben je ook niet merk ik wel ,al helemaal niet tegen mensen die der niet veel van snappen .maar dat is standaard hier , mensen uitfoeteren .
Weet je wat het is, sommige dingen blijf je tot in den treuren herhalen. Jij bent nou ook niet echt nieuw hier (terwijl je alléén maar vragen stelt :S), dus er kan wel enige inzet en begrip van jou verwacht worden, zoals het niet dubbelposten en netjes je domein steeds weghalen.
En dan zoiets basaals als een automatisch vertaalde foutmelding plaatsen levert 'uiteraard' een :F -gevoel op bij ons. Ik hoop dat je dat van onze kant ook begrijpt ;)

[Voor 11% gewijzigd door u34186 op 25-10-2018 17:34]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

hasselt schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:27:
echt vriendelijk ben je ook niet merk ik wel
Het scheelt ook dat ik niet op een supportafdeling werk waar ik word betaald om je te helpen maar als frikkin' vrijwilliger je probeer te helpen én daarbij je topic ook nog op rails te houden terwijl jij er alles aan lijkt te doen om 't jou helpen te bemoeilijken / stroef te laten verlopen. Ik had het topic gewoon moeten sluiten maar heb het gedoogd. Mijn fout. Ik had beter moeten weten. Maar goed, here we are. En nu krijg ik te horen dat ik niet "echt vriendelijk" ben. Mja... *schouder ophaalt*... het zij zo. Jammer Jos. Ik probeer (en we proberen) je in ieder geval nog te helpen. Dat je daar geen kopje koffie bij krijgt en een vriendelijke aantrekkelijke dame je te woord staat met een glimlach en een zonnig humeurtje... wat wil je? Probeer er gerust uit te komen met de supportafdeling; hun betaal je er voor en dan mag je wel wat "vriendelijk" verwachten ;) Maar als wij andermans shit mogen oplossen moet je niet zeuren dat we, na al onze moeite, een beetje moe worden van je handje vasthouden. Want laten we wel wezen: we hebben alles uit je moeten trekken. Heel erg soepeltjes loopt 't allemaal niet he? ;) Dus doe me een lol en steek even je hand in eigen boezem voordat je gebak met flikkersterretjes verwacht van ons.

En als je 't niet eens bent met me dan mag je voortaan je beklag doen in Feedback op moderatie binnen de Devschuur. Dan kunnen we in dit topic nog eens kijken wat er te redden valt (want nu nog een slotje zetten zou pas écht "onvriendelijk" zijn... en ook nog eens zonde van onze reeds geïnvesteerde moeite). Dus: ontopic maar weer! d:)b

[Voor 15% gewijzigd door RobIII op 25-10-2018 18:57]

Over mij

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True