Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• StanNL
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 06-06 08:08
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een nieuwe Windows-laptop voor school. Ik ga waarschijnlijk econometrie studeren, wat betekent dat ik ook moet gaan programmeren met Java. Buiten school gebruik ik de laptop vaak óók voor programmeren, browsen, e-mailen en voor het gebruik van Microsoft Office programma's.

Wat is je budget?
Rond de €700, maar hoe lager hoe beter natuurlijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben veel onderweg naar school in de trein en dan neem ik mijn laptop uiteraard graag mee.

Heb je nog bepaalde voorkeuren
Aangezien ik veel programmeer, lijkt minimaal een Core i5 mij echt een must. Ik ben echter geen hardware-expert, dus ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Daarnaast lijkt een touchscreen mij enorm prettig, maar om kosten te besparen hoeft dit niet per se. Een 14 inch scherm is echt de maximale grootte, aangezien ik de laptop veel mee ga nemen. Het liefst zo veel mogelijk opslagruimte, minimaal 256GB, maar bij voorkeur liever 512GB of meer.

Ik heb zelf al gevonden:
- De Acer Spin 3.
- De Lenovo Ideapad 330s.

Dit waren de goedkoopste laptops die ik kon vinden met een nieuwe Core i5. Beide laptops hebben een i5-8250U, waarvan ik vermoed dat ze snel genoeg zijn. Het grote verschil tussen de twee is dat de Acer een touchscreen en véél meer opslag heeft. Wat accuduur betreft denk ik dat de Acer wederom wint, met 12 uur gebruiksduur t.o.v. 7 uur met de Lenovo.

Bij de Coolblue vertelden de medewerkers me echter dat je bij de Acer vooral betaalt voor het ontwerp, maar daar kostte de laptop dan ook €850, en was hij niet beschikbaar, dus ik weet niet of ik dat oordeel zo serieus moet nemen. Kennen jullie misschien alternatieven voor onder de €700, of vinden jullie dat ik voor de Acer moet gaan?

Beste antwoord (via StanNL op 25-10-2018 10:01)

• DM89
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 04:45
StanNL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:03:
[...]

Dat maakt dat wel duidelijk dan, het moet een 8th gen. i5 worden.

[...]

Dat ziet er inderdaad ook uit als een erg goede laptop, maar deze kost €900, wat een heel stuk duurder is dan de Acer Spin die ik in de eerste post plaatste. Wat vind je daarvan?
Ohja ik zie het, 14 inch is ook duurder dan 15. Deze heb ik: pricewatch: Lenovo IdeaPad 530S-15IKB (81EV003GMH) wellicht ook het overwegen waard omdat deze kleine bezels heeft valt de laptop ook kleiner uit maar die heeft de 330 serie ook.

De acer:

https://www.notebookcheck...ible-Review.300702.0.html

De Lenovo
https://www.digit.in/lapt...d-330s-review-133420.html

Lees het even door en kijk op YouTube, misschien kom je hier verder mee.
Ik heb zelf ook eerst dagen gezocht wat het beste is onder de 800,- nieuw en stevig, redelijk goed scherm etc maar in deze prijsklasse heeft werkelijk elke laptop wel wat :P let ook vooral op het scherm dat erin zit wat betreft helderheid en kleuren, in deze prijsklasse zijn het niet de beste IPS panelen namelijk.

[Voor 8% gewijzigd door DM89 op 24-10-2018 19:23]

S21 Ultra | PS5 | LG C9 | Q90R SB | PSN: Dave-NL89

Alle reacties

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12:37
ik kom tot dit lijstje in de pricewatch...
categorie: Laptops

daarbij nog geen rekening gehouden met werkgeheugen of accuduur.
eisen:
- i5
- 14 inch
-256 GB
-720 euro budget

vanuit die lijst ben ik zelf wel voorstander van de thinkpad.
Toetsenbord typt heerlijk. Verder degelijk design (zoals we gewend zijn van de thinkpad lijn).

[Voor 15% gewijzigd door koentjuh1987 op 24-10-2018 17:29]

...

• StanNL
koentjuh1987 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:27:
ik kom tot dit lijstje in de pricewatch...
categorie: Laptops

daarbij nog geen rekening gehouden met werkgeheugen of accuduur.
eisen:
- i5
- 14 inch
-256 GB
-720 euro budget

vanuit die lijst ben ik zelf wel voorstander van de thinkpad.
Toetsenbord typt heerlijk. Verder degelijk design (zoals we gewend zijn van de thinkpad lijn).
Bedankt voor je snelle antwoord!

De Thinkpad ziet er inderdaad uit als een goed alternatief, zeker gezien het strakke(re) ontwerp. Het is echter wel zo dat je bij de Thinkpad een i5-7200U (7e gen) hebt in plaats van een i5-8250U (8e gen.), terwijl de laptop slechts €35 goedkoper is. Zou je dit niet merken in de prestaties?

Ook heeft de Acer Spin die ik noemde een touchscreen, wat geen must is, maar wel een mooie bonus is, zeker aangezien het prijsverschil met de Thinkpad niet groot is. Denk je niet dat de Acer Spin gewoon de beste optie is voor €700?

Een andere laptop in die lijst is de HP Thinbook 14. Het verschil tussen deze HP en de Acer is dat de Acer een touchscreen en een grotere batterij heeft. Voor €50 extra lijkt de Acer me wederom de beste keus.

• DM89
StanNL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:52:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord!

De Thinkpad ziet er inderdaad uit als een goed alternatief, zeker gezien het strakke(re) ontwerp. Het is echter wel zo dat je bij de Thinkpad een i5-7200U (7e gen) hebt in plaats van een i5-8250U (8e gen.), terwijl de laptop slechts €35 goedkoper is. Zou je dit niet merken in de prestaties?

Ook heeft de Acer Spin die ik noemde een touchscreen, wat geen must is, maar wel een mooie bonus is, zeker aangezien het prijsverschil met de Thinkpad niet groot is. Denk je niet dat de Acer Spin gewoon de beste optie is voor €700?

Een andere laptop in die lijst is de HP Thinbook 14. Het verschil tussen deze HP en de Acer is dat de Acer een touchscreen en een grotere batterij heeft. Voor €50 extra lijkt de Acer me wederom de beste keus.
Google op i5 7200u vs i5 8250u, je zult zien dat de 8th gen ongeveer 50% sneller is en de 8th is voortaan quadcore tov dual core 7th gen i5.

Ik zou kiezen voor de 8th gen, de thinkpad is een zakelijke laptop en zijn meestal erg stevig maar ook een heel stuk duurder.

Heb zelf de lenovo ideapad 530-15ikb, is ook een 14 inch van, geheel aluminium.

• StanNL
Meulendijks89 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:32:
[...]
Google op i5 7200u vs i5 8250u, je zult zien dat de 8th gen ongeveer 50% sneller is en de 8th is voortaan quadcore tov dual core 7th gen i5.
Meulendijks89 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:32:
[...]
Heb zelf de lenovo ideapad 530-15ikb, is ook een 14 inch van, geheel aluminium.
Dat ziet er inderdaad ook uit als een erg goede laptop, maar deze kost €900, wat een heel stuk duurder is dan de Acer Spin die ik in de eerste post plaatste. Wat vind je daarvan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• DM89
StanNL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:03:
[...]

[...]

Ohja ik zie het, 14 inch is ook duurder dan 15. Deze heb ik: pricewatch: Lenovo IdeaPad 530S-15IKB (81EV003GMH) wellicht ook het overwegen waard omdat deze kleine bezels heeft valt de laptop ook kleiner uit maar die heeft de 330 serie ook.

De acer:

https://www.notebookcheck...ible-Review.300702.0.html

De Lenovo
https://www.digit.in/lapt...d-330s-review-133420.html

Lees het even door en kijk op YouTube, misschien kom je hier verder mee.
Ik heb zelf ook eerst dagen gezocht wat het beste is onder de 800,- nieuw en stevig, redelijk goed scherm etc maar in deze prijsklasse heeft werkelijk elke laptop wel wat :P let ook vooral op het scherm dat erin zit wat betreft helderheid en kleuren, in deze prijsklasse zijn het niet de beste IPS panelen namelijk.

[Voor 8% gewijzigd door DM89 op 24-10-2018 19:23]

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:33
Ik zou hier eens naar kijken:
https://www.gearbest.com/laptops/pp_786412.html?wid=1349303

Nu in de aanbieding.
Heb 'm zelf ook, echt zeer goede laptop met ook nog eens een MX150 GPU.

Deze is 13 inch, maar heeft geen dedicated GPU:
https://www.gearbest.com/...71868622.html?wid=1349303

[Voor 23% gewijzigd door Mastermind op 25-10-2018 17:42]

• DM89
Mastermind schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:38:
Ik zou hier eens naar kijken:
https://www.gearbest.com/laptops/pp_786412.html?wid=1349303

Nu in de aanbieding.
Heb 'm zelf ook, echt zeer goede laptop met ook nog eens een MX150 GPU.

Deze is 13 inch, maar heeft geen dedicated GPU:
https://www.gearbest.com/...71868622.html?wid=1349303
Deze had ik zelf ook op het oog maar houd wel rekening met de garantie als je problemen hebt met de laptop, heb gelezen dat dit nogal problematisch kan zijn omdat ze officieel alleen in china verkocht worden. Omdat ik dit toch wel belangrijk vind uiteindelijk niet gekozen voor deze laptop.

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:33
Ja is een risico maar voor mij geen probleem, ik kan m'n laptops zelf wel repareren.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True