Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MrMancunian
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 03-05 15:13
Ik ben op zoek naar 2 antennes om in m'n laptop in te bouwen. Er zit er standaard maar één in en ik wil er graag twee voor beter bereik. Ze moeten ongeveer 75 en 60 cm lang zijn. Weet iemand waar ik deze in Nederland kan krijgen? Ik heb op internet wel wat dingen gevonden, maar allemaal in Amerika en China en een levertijd van 2 maanden.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Alle reacties

• BiggyB
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-06 16:22
Ik ben bang dat dit een beetje weinig informatie is om je verder te helpen.

Wat voor laptop?
Wat voor antenne?
Wat wil je bereiken?

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09-06 17:58
haha mooie woordgrap :9

Inderdaad weinig info misschien kan @MrMancunian ons van wat meer informatie voorzien

Ik vermoed dat het over het WiFi bereik gaat maar dat is een gok.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:59
MrMancunian schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:46:
Ik ben op zoek naar 2 antennes om in m'n laptop in te bouwen. Er zit er standaard maar één in en ik wil er graag twee voor beter bereik. Ze moeten ongeveer 75 en 60 cm lang zijn. Weet iemand waar ik deze in Nederland kan krijgen? Ik heb op internet wel wat dingen gevonden, maar allemaal in Amerika en China en een levertijd van 2 maanden.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Eh, hoe zie je dat voor je? Een antenne van 60-75 cm lang is eerder geschikt om FM signalen te ontvangen. ALS je al een draadantenne in je laptop wilt installeren, dan zal deze (afhankelijk of het voor 2,4 of 5 GHz is), grofweg 12 of 5,5 cm lang moeten zijn. Maar ik denk niet dat je dat wilt want dat gaat je een waardeloze performance opleveren. Of zoek je een coax-kabel om bestaande antennes in je laptop-behuizing aan te kunnen sluiten? Dat is even wat anders en dan zul je idd met specs en/of foto's van je laptop moeten komen, anders kunnen we je sowieso niet helpen.

Daarnaast ga je met twee antennes ipv één geen "beter bereik" bewerkstelligen, maar een grotere bandbreedte, door het gebruik van MIMO.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Wel leuk gezicht 2 van die dingen op je laptop.

https://www.amazon.com/Mo...C-Bluetooth/dp/B00H9FS3Y4

[Voor 18% gewijzigd door Gero71 op 24-10-2018 16:51]

Misery and hate will kill us all.

• MrMancunian
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 03-05 15:13
Het gaat om twee draadantennes voor de WIFI. Ik heb een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 kaartje in m'n laptop gestopt en er loopt één draadantenne via m'n beeldscherm omhoog tot naast de camera. Het is een 17" HP Pavilion 17-F200 laptop. Het doel is om gebruik te kunnen maken van zowel 2.4 als 5GHz. Dit is eigenlijk wat ik zoek, maar dan dus een stukje langer: https://www.amazon.com/dp/B004ZHT2JE.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is :-)

• Felyrion
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:29

Felyrion

goodgoan!

Het klinkt alsof je het hebt over de draden die náár je antenne toe lopen, niet de antenne(s) zelf?
De antennes zelf zullen zoals mcDavid zegt 12 of 5,5 cm lang zijn. Vaak zijn dit koperbaantjes op een strookje PCB die langs de bovenkant van het scherm geplaatst zijn.
Deze worden dan aangesloten via coax kabeltjes met zo'n druksluiting aan beide eindes. Als je de antennes al hebt hoef je dus alleen een coax kabeltje te vinden van de juiste lengte.

Als je de PCB's niet hebt moet je kijken of je de antennes ergens kwijt kunt. Misschien wil iets universeels als dit wel:
https://www.amazon.com/La...nal-Antenna/dp/B00MGANGWQ
Dat heeft in elk geval de juiste lengte.

[Voor 3% gewijzigd door Felyrion op 24-10-2018 17:45]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:59
Dat zijn géén draadantennes, dat zijn andersoortige (ik denk pcb) antennes die met een coax kabel verbonden zijn met een wifi-radio. Ik neem aan dat je zelf gecontroleerd hebt of er uberhaupt voldoende ruimte in je laptopbehuizing is om deze in te kunnen bouwen, en deze niet bijv. van aluminium is?

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar je zoiets zou kunnen kopen behalve aliexpress/ebay etc.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True