Ik zit al een tijdje te twijfelen om een quad te gaan kopen. Ik heb er al eentje op het oog, een egl madmax 250cc met kenteken. Vrijwel heel mijn familie zegt: moet je niet doen is veel te gevaarlijk. Kan iemand mij vertellen wat volgens hun echt de voor en nadelen zijn van een quad. De quad wil ik gebruiken voor naar mijn vriendin te rijden maar ook af en toe mee te touren. Graag hoor ik de meningen van jullie
Ik kan alleen maar zeggen dat je erg moet uitkijken met zo'n ding. Voor je het weet lig je op zijn kant of trek je hem op de achterwielen en lig je achterover. En je bent kwetsbaar in het verkeer.Anoniem: 1125973 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:33:
Ik zit al een tijdje te twijfelen om een quad te gaan kopen. Ik heb er al eentje op het oog, een egl madmax 250cc met kenteken. Vrijwel heel mijn familie zegt: moet je niet doen is veel te gevaarlijk. Kan iemand mij vertellen wat volgens hun echt de voor en nadelen zijn van een quad. De quad wil ik gebruiken voor naar mijn vriendin te rijden maar ook af en toe mee te touren. Graag hoor ik de meningen van jullie
Als je het toch doet, rij dan in ieder geval defensief. Haantjes liggen er genoeg op het kerhof.
Snap ik zeker, wil hiervoor ook een motorpak kopen en een helm. Ik wil hem echt puur gebruiken om van punt A naar B te komen op een zo veilig mogelijke manier.
En quad combineert alle nadelen van een motor en een auto in 1 voertuig.
Koop een motor zou ik zeggen.
Koop een motor zou ik zeggen.
Vaak bu'j te bang!
Een quad is dan ook niet geschikt om van punt A naar B te rijden, maar om offroad te gaan...
Ja uiteraard kan je er op de openbare weg mee rijden, maar dan is dit niet het ideale vervoersmiddel.
Ja uiteraard kan je er op de openbare weg mee rijden, maar dan is dit niet het ideale vervoersmiddel.
Omtrekken valt nogal mee met een 250cc, waar je eerder voor moet oppassen is op je bek gaan in een bocht. Beetje te snel een bocht nemen en je ligt op je plaat.
Bovendien win je weinig want kan je evengoed aanschijven in het verkeer.
Koop een (lichte) motorfiets of scooter of een kleine wagen. Quad is uiteindelijk enkel geschik voor offroad.
Bovendien win je weinig want kan je evengoed aanschijven in het verkeer.
Koop een (lichte) motorfiets of scooter of een kleine wagen. Quad is uiteindelijk enkel geschik voor offroad.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Heb zelf voor een tijdje een quad gehad. Wel een Smc sky 250cc zo gevaarlijk zijn die helemaal niet. Een 250cc trek je heus niet zomaar op zijn achterwielen. reed er de meeste boodschappen autootjes wel mee uit en trekt in zijn laag wel vlot op. Eerste half uurtje is wennen maar daarna heb je het wel onder de knie. wel zou ik zoveel mogelijk de chinees quads vermijden. in het begin leuk maar na een tijdje ben je meer bezig met hem aan de praat houden.in dit geval is goedkoop duurkoop imo en zou ik eerder kijken naar een (tweedehands) smc, Barossa of derbi quad 250cc. Deze hebben vooral imitatie honda blokjes en onderdelen zijn goed te krijgen bij je plaatselijke motordealer.
Een quad op de openbare weg is inderdaad niet de meest prettige manier van a naar b verplaatsen.
Ik heb zelf een 600 cc quad gehad en heb er veel plezier van gehad, voornamelijk offroad hier en daar.
Rij je op de openbare weg dan heb je een aantal nadelen (oa remweg) die het erg gevaarlijk maken om erop te rijden. Kortom defensief rijden + erg rustig rijden. De meeste ongelukken zijn ongelukken die ontstaan door een te hoge snelheid (en die bereik je dus al ERG vlot).
Daarnaast koop geen chinese rommel zoals de EGL madmax maar koop een Yamaha / Suzuki / etc. kortom een bekend merk. Want bij z'n chinees blijf je sleutelen en kunnen er spontaan onderdelen vanaf vallen. Heb een geval gezien waarbij sturen niet meer mogelijk was omdat er iets in de stuurinrichting los was getrilt (gevolg -> jongen zwaargewond)..
Succes met je beslissing.
Ik heb zelf een 600 cc quad gehad en heb er veel plezier van gehad, voornamelijk offroad hier en daar.
Rij je op de openbare weg dan heb je een aantal nadelen (oa remweg) die het erg gevaarlijk maken om erop te rijden. Kortom defensief rijden + erg rustig rijden. De meeste ongelukken zijn ongelukken die ontstaan door een te hoge snelheid (en die bereik je dus al ERG vlot).
Daarnaast koop geen chinese rommel zoals de EGL madmax maar koop een Yamaha / Suzuki / etc. kortom een bekend merk. Want bij z'n chinees blijf je sleutelen en kunnen er spontaan onderdelen vanaf vallen. Heb een geval gezien waarbij sturen niet meer mogelijk was omdat er iets in de stuurinrichting los was getrilt (gevolg -> jongen zwaargewond)..
Succes met je beslissing.
kijk is op www.quadforumbenelux.com zeer actief quad forum.
Zelf een yamaha blaster / Barosssa 250cc en Shineray Stixe gehad.
Wil je veel over de weg dan kan het lonen om de quad wat te verlagen en er straatbanden onder te leggen. Maar in de regel rijd een quad nou eenmaal niet zo fijn op de weg, heeft vrij veel last van spoorvorming.
Echter het mooie aan de Quad vindt ik zelf dat als je mooi aan het toeren bent je ook is een stuk onverhard wegdeel kunt pakken of lekker de crossbaan op.
Ben je zelf erg handig en vindt je het leuk om te klussen dan kun je prima een chinees kopen zoals een EGL madmax / Shineray / Bashan etc. etc. maar je zult wat vaker moeten sleutelen.
Ben je niet zo handig maar heb je een laag budget kijk dan naar een Barossa / SMC / Derbi / Eton achtig iets.
Heb je budget koop dan een Suzuki LTZ-400 / Yamaha Raptor 350 of 660/700.
De suzuki LTR-450 en Yamaha YFZ 450 zijn echte cross-quads.
De LTZ-400 is echt een prima allrounder, een zeer volwassen betrouwbare quad met prima power om mee te komen met het verkeer en ook is lekker te knallen in het bos.
Indie je voor een yamaha raptor 660 gaat sla dan bouwjaar 2001 over, daar zit een "bug" in
Zelf een yamaha blaster / Barosssa 250cc en Shineray Stixe gehad.
Wil je veel over de weg dan kan het lonen om de quad wat te verlagen en er straatbanden onder te leggen. Maar in de regel rijd een quad nou eenmaal niet zo fijn op de weg, heeft vrij veel last van spoorvorming.
Echter het mooie aan de Quad vindt ik zelf dat als je mooi aan het toeren bent je ook is een stuk onverhard wegdeel kunt pakken of lekker de crossbaan op.
Ben je zelf erg handig en vindt je het leuk om te klussen dan kun je prima een chinees kopen zoals een EGL madmax / Shineray / Bashan etc. etc. maar je zult wat vaker moeten sleutelen.
Ben je niet zo handig maar heb je een laag budget kijk dan naar een Barossa / SMC / Derbi / Eton achtig iets.
Heb je budget koop dan een Suzuki LTZ-400 / Yamaha Raptor 350 of 660/700.
De suzuki LTR-450 en Yamaha YFZ 450 zijn echte cross-quads.
De LTZ-400 is echt een prima allrounder, een zeer volwassen betrouwbare quad met prima power om mee te komen met het verkeer en ook is lekker te knallen in het bos.
Indie je voor een yamaha raptor 660 gaat sla dan bouwjaar 2001 over, daar zit een "bug" in
[ Voor 12% gewijzigd door NL_Scratch op 30-10-2018 16:48 ]
Pagina: 1