Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SMS naar buitenlandse nummers, malware?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Laatst zag ik op mijn mobiele telefoon abonnement dat er vier keer een sms gestuurd is naar drie buitenlandse nummers naar het Verenigd Koninkrijk.
Nou heb ik dat dus niet gedaan, hoe zou dit kunnen en waarom?
Als het malware is dan verdienen ze er niks aan, het kost mij wel geld maar dat gaat naar de provider Simpel.
Het gaat maar om 1 euro.
(Ik heb ook een mail naar Simpel gestuurd, maar dat kan vijf werkdagen duren)

Herkent iemand dit, of deze nummers?

0044785628287702:05:17
0044788231611002:05:56
0044773899197502:06:24
0044773899197502:06:39

Alle reacties

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:53
Zomaar even wat vragen die in mij opkomen:

- Vreemde apps geïnstalleerd de laatste tijd?
- Wat voor telefoon gaat het om?
- App-machtigingen al bekeken?

[Voor 17% gewijzigd door The Executer op 24-10-2018 15:20]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Soldaatje
  • Niet online
The Executer schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:19:
Zomaar even wat vragen die in mij opkomen:

- Vreemde apps geïnstalleerd de laatste tijd?
- Wat voor telefoon gaat het om?
- App-machtigingen al bekeken?
- Misschien een taxi app die dag uit playstore
- Sony Xperia Z2, custom rom, met play store en fdroid
- app machtigingen zien er goed uit, kan niet terugzien welke app het was?

• Ypho
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:22
Kan het zijn dat je bv simkaarten hebt gewisseld? Ik heb dit ook gehad (Youfone) naar het nummer 00447786205094. In dit specifieke geval zou het te maken hebben gehad met Facetime of iets in die zin. Ik heb vaker dit gehad als ik simkaarten wisselde in het buitenland en later weer terug kwam naar NL.

Kans is groot dat het iets te maken heeft met een servicebericht in enige vorm.

• Soldaatje
  • Niet online
Ypho schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:34:
Kan het zijn dat je bv simkaarten hebt gewisseld? Ik heb dit ook gehad (Youfone) naar het nummer 00447786205094. In dit specifieke geval zou het te maken hebben gehad met Facetime of iets in die zin. Ik heb vaker dit gehad als ik simkaarten wisselde in het buitenland en later weer terug kwam naar NL.

Ik ben alleen niet in het buitenland geweest, hopelijk kan Simpel de berichten terugzien om te kijken wat er in staat.
Ben nu met Malwarebytes aan het scannen.

[Voor 3% gewijzigd door Soldaatje op 24-10-2018 15:42]

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:57
+44: VK.
Daarna een 7: mobiel nr: Wikipedia: Telephone numbers in the United Kingdom
Geen betaald nummer waar aan verdient wordt, misschien een vage app?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Soldaatje
  • Niet online
Op de specificatie staat ook 4x 0,25 cent en bij totaal 1,02 euro, raar.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14:18
Soldaatje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:00:
Op de specificatie staat ook 4x 0,25 cent en bij totaal 1,02 euro, raar.
Kwestie van afronding gok ik;
4x € 0,2542 (afgerond 25 cent) -> 1,0168 als ik nog kan rekenen. Dat zal wel 1,02 eur worden.

(Bron; prijslijst simpel.nl)

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:59

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ypho schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:34:

+447786205094 is een nummer dat Apple gebruikt voor Facetime en iMessage registraties, daar zie je als gebruiker niets van maar die worden ook niet in rekening gebracht.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Tyson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:05

Tyson

Banana cake!

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:51:
[...]

+447786205094 is een nummer dat Apple gebruikt voor Facetime en iMessage registraties, daar zie je als gebruiker niets van maar die worden ook niet in rekening gebracht.
Bij fatsoenlijke partijen misschien niet, maar bij YouFone zeker wel!

My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: -

• Soldaatje
  • Niet online
Simpel kan niet helpen, ze mogen de berichten niet inzien vanwege privacy of zo.

Gevalletje jammer dan, als het maar niet vaker gebeurd. Malwarebytes heeft iig niks gevonden.

• Hugo__Boss
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:11
Je hebt zeker een iPhone? Dit is inderdaad een automatische verificatie sms die Facetime stuurt om je nummer te controleren, ook nadat je een andere simkaart hebt geplaatst. Volgens mij kun je wel ergens instellen dat die verificatie op een andere manier gebeurt, want er zijn inderdaad een hoop providers waar sms naar UK niet binnen de bundel valt en je los mag afrekenen.

• Soldaatje
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:22:
Je hebt zeker een iPhone? Dit is inderdaad een automatische verificatie sms die Facetime stuurt om je nummer te controleren, ook nadat je een andere simkaart hebt geplaatst. Volgens mij kun je wel ergens instellen dat die verificatie op een andere manier gebeurt, want er zijn inderdaad een hoop providers waar sms naar UK niet binnen de bundel valt en je los mag afrekenen.
Nee, Android custom rom.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True