Mijn vraag is, wat zijn mijn rechten m.b.t. een schadevergoeding van PostNL nadat zij mijn aangetekende brief kwijtgeraakt zijn?
Ik heb ruim twéé maanden geleden een consent tot invoer aangetekend (i.p.v. postbus) retour gestuurd aan de CDIU (Douane).
Dit document was reeds van het CDIU naar mij toegestuurd, door mij ingevuld, door mij opgestuurd naar Polen, retour gekomen vanuit Polen en wederom door mij aangetekend retour gestuurd aan het CDIU.
Misschien niet belangrijk maar het gaat om documenten m.b.t. het (legaal!) invoeren van vuurwapens.
Hier heb ik dus een aantal keren verzendkosten en aardig wat tijd aan besteedt.
Het gaat ook om eenmalig verstrekte documenten.
Plus het feit dat ik mijn afspraken met het CDIU niet kan nakomen, immers heb ik de documenten niet geleverd.
Dus ik vind het ook belangrijk om zwart-op-wit verantwoording bij het CDIU te kunnen doen.
Sinds meer dan twee maanden staat de brief op status "onderweg".
Het CDIU heeft mijn brief nooit ontvangen en hier is nooit voor getekend.
Inmiddels heb ik binnen die periode van twee maanden getracht met een contactformulier met PostNL in contact te komen.
Géén enkele keer een reactie ontvangen.
Gisteren heb ik besloten om via online chat mijn verhaal nogmaals te doen.
Daarbij ontving ik een e-mail adres.
Dus ik heb daar naartoe gemaild met het hele verhaal.
"U geeft aan dat de zending al een maand op onderweg staat. Ik de scans zie ik dat het bedrijf waar u de zending naar toe gestuurd heeft een haal en breng service heeft bij hun postbus. Op het moment dat wij in de scans zien dat de haal en breng service is geweest mogen wij er vanuit gaan dat de zending bij het onderliggend adres van de postbus geleverd is, door het autobedrijf wat het bedrijf in huurt. De scan bezorger onderweg is een fictieve scan.
Wij mogen er dus vanuit gaan dat de zending geleverd is. "
Vervolgens heb ik daarop gereageerd en mocht ik deze reactie ontvangen:
"Voor een eventuele vergoeding van de schade vergoeding van €50 euro, heb ik van u bewijs nodig dat er waardevolle en kostbare stukken in de zending zit, Zoals een rijbewijs, id kaart. Wij vergoeden geen papieren die geen waarde hebben."
In ieder geval wordt er nu erkend dat mijn brief "kwijt" is.
Maar deze reactie vind ik zelf nergens op lijken verder...
Ik heb PostNL al meerdere malen laten weten wat de inhoudt en wat de waarde daarvan is.
Wat vinden jullie hier van en hoe kan ik dit het beste aanpakken verder?
Ik heb ruim twéé maanden geleden een consent tot invoer aangetekend (i.p.v. postbus) retour gestuurd aan de CDIU (Douane).
Dit document was reeds van het CDIU naar mij toegestuurd, door mij ingevuld, door mij opgestuurd naar Polen, retour gekomen vanuit Polen en wederom door mij aangetekend retour gestuurd aan het CDIU.
Misschien niet belangrijk maar het gaat om documenten m.b.t. het (legaal!) invoeren van vuurwapens.
Hier heb ik dus een aantal keren verzendkosten en aardig wat tijd aan besteedt.
Het gaat ook om eenmalig verstrekte documenten.
Plus het feit dat ik mijn afspraken met het CDIU niet kan nakomen, immers heb ik de documenten niet geleverd.
Dus ik vind het ook belangrijk om zwart-op-wit verantwoording bij het CDIU te kunnen doen.
Sinds meer dan twee maanden staat de brief op status "onderweg".
Het CDIU heeft mijn brief nooit ontvangen en hier is nooit voor getekend.
Inmiddels heb ik binnen die periode van twee maanden getracht met een contactformulier met PostNL in contact te komen.
Géén enkele keer een reactie ontvangen.
Gisteren heb ik besloten om via online chat mijn verhaal nogmaals te doen.
Daarbij ontving ik een e-mail adres.
Dus ik heb daar naartoe gemaild met het hele verhaal.
"U geeft aan dat de zending al een maand op onderweg staat. Ik de scans zie ik dat het bedrijf waar u de zending naar toe gestuurd heeft een haal en breng service heeft bij hun postbus. Op het moment dat wij in de scans zien dat de haal en breng service is geweest mogen wij er vanuit gaan dat de zending bij het onderliggend adres van de postbus geleverd is, door het autobedrijf wat het bedrijf in huurt. De scan bezorger onderweg is een fictieve scan.
Wij mogen er dus vanuit gaan dat de zending geleverd is. "
Vervolgens heb ik daarop gereageerd en mocht ik deze reactie ontvangen:
"Voor een eventuele vergoeding van de schade vergoeding van €50 euro, heb ik van u bewijs nodig dat er waardevolle en kostbare stukken in de zending zit, Zoals een rijbewijs, id kaart. Wij vergoeden geen papieren die geen waarde hebben."
In ieder geval wordt er nu erkend dat mijn brief "kwijt" is.
Maar deze reactie vind ik zelf nergens op lijken verder...
Ik heb PostNL al meerdere malen laten weten wat de inhoudt en wat de waarde daarvan is.
Wat vinden jullie hier van en hoe kan ik dit het beste aanpakken verder?
[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-10-2018 15:22 ]