Geschil met PostNL m.b.t. kwijtraken aangetekende brief

Pagina: 1
Acties:
  • 6.652 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:22
Mijn vraag is, wat zijn mijn rechten m.b.t. een schadevergoeding van PostNL nadat zij mijn aangetekende brief kwijtgeraakt zijn?

Ik heb ruim twéé maanden geleden een consent tot invoer aangetekend (i.p.v. postbus) retour gestuurd aan de CDIU (Douane).
Dit document was reeds van het CDIU naar mij toegestuurd, door mij ingevuld, door mij opgestuurd naar Polen, retour gekomen vanuit Polen en wederom door mij aangetekend retour gestuurd aan het CDIU.

Misschien niet belangrijk maar het gaat om documenten m.b.t. het (legaal!) invoeren van vuurwapens.

Hier heb ik dus een aantal keren verzendkosten en aardig wat tijd aan besteedt.
Het gaat ook om eenmalig verstrekte documenten.
Plus het feit dat ik mijn afspraken met het CDIU niet kan nakomen, immers heb ik de documenten niet geleverd.
Dus ik vind het ook belangrijk om zwart-op-wit verantwoording bij het CDIU te kunnen doen.

Sinds meer dan twee maanden staat de brief op status "onderweg".
Het CDIU heeft mijn brief nooit ontvangen en hier is nooit voor getekend.

Inmiddels heb ik binnen die periode van twee maanden getracht met een contactformulier met PostNL in contact te komen.
Géén enkele keer een reactie ontvangen.

Gisteren heb ik besloten om via online chat mijn verhaal nogmaals te doen.
Daarbij ontving ik een e-mail adres.
Dus ik heb daar naartoe gemaild met het hele verhaal.

"U geeft aan dat de zending al een maand op onderweg staat. Ik de scans zie ik dat het bedrijf waar u de zending naar toe gestuurd heeft een haal en breng service heeft bij hun postbus. Op het moment dat wij in de scans zien dat de haal en breng service is geweest mogen wij er vanuit gaan dat de zending bij het onderliggend adres van de postbus geleverd is, door het autobedrijf wat het bedrijf in huurt. De scan bezorger onderweg is een fictieve scan.

Wij mogen er dus vanuit gaan dat de zending geleverd is. "

Vervolgens heb ik daarop gereageerd en mocht ik deze reactie ontvangen:

"Voor een eventuele vergoeding van de schade vergoeding van €50 euro, heb ik van u bewijs nodig dat er waardevolle en kostbare stukken in de zending zit, Zoals een rijbewijs, id kaart. Wij vergoeden geen papieren die geen waarde hebben."

In ieder geval wordt er nu erkend dat mijn brief "kwijt" is.
Maar deze reactie vind ik zelf nergens op lijken verder...
Ik heb PostNL al meerdere malen laten weten wat de inhoudt en wat de waarde daarvan is.

Wat vinden jullie hier van en hoe kan ik dit het beste aanpakken verder?

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-10-2018 15:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:19

Perkouw

Moderator General Chat
Ik geloof dat er op GoT ook diverse topics gaan over het kwijtraken van een zending en aanspraak maken op de vervoerder hiervan. Ik zou daar even tussendoor struinen en ook even losgaan met Google. Denk dat er een hoop is te vinden wat je mogelijk verder kan helpen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:14
https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/

https://www.postnl.nl/kla...gen/post-met-track-trace/
Inmiddels heb ik binnen die periode van twee maanden getracht met een contactformulier met PostNL in contact te komen.
Je had binnen die periode ook kunnen proberen in te contact te komen via andere kanalen. Bel ze dadelijk eens op zou ik zeggen? Bereikbaar tot 20:00 uur en op zaterdag van 09.00-16.00
Dus je hebt nog ruim de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Perkouw schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:25:
Ik geloof dat er op GoT ook diverse topics gaan over het kwijtraken van een zending en aanspraak maken op de vervoerder hiervan. Ik zou daar even tussendoor struinen en ook even losgaan met Google. Denk dat er een hoop is te vinden wat je mogelijk verder kan helpen. :)
Bedankt, ik was vergeten te melden dat ik hier en op bijvoorbeeld radar, etc al diverse topics ben tegengekomen.

Ik ben van mening dat hier de maximaal haalbare vergoeding van toepassing is.

Alleen weet ik niet zo goed wat ik met de laatste reactie van PostNL moet doen.
Naar mijn mening had deze brief wel degelijk waarde (ik heb toch in ieder geval verzendkosten gemaakt 8)7 ) en heb ik al meerdere malen laten weten wat de inhoudt was en de waarde daarvan voor mijn bedrijf.
fender89 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:25:

[...]

Je had binnen die periode ook kunnen proberen in te contact te komen via andere kanalen. Bel ze dadelijk eens op zou ik zeggen? Bereikbaar tot 20:00 uur en op zaterdag van 09.00-16.00
Ik heb binnen de periode van de afgelopen maanden contactformulieren en een klachtformulier verstuurd.
Allemaal via de site van PostNL, waar dus niemand reageert.

Bellen heb ik geen zin in, ik wil het nu graag (digitaal) zwart-op-wit.

[ Voor 29% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-10-2018 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

HugoBoss1985 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:29:
[...]

Bedankt, ik was vergeten te melden dat ik hier en op bijvoorbeeld radar, etc al diverse topics ben tegengekomen.

Ik ben van mening dat hier de maximaal haalbare vergoeding van toepassing is.

Alleen weet ik niet zo goed wat ik met de laatste reactie van PostNL moet doen.
Naar mijn mening had deze brief wel degelijk waarde (ik heb toch in ieder geval verzendkosten gemaakt 8)7 en heb ik al meerdere malen laten weten wat de inhoudt was en de waarde daarvan voor mijn bedrijf.

[...]

Ik heb binnen de periode van de afgelopen maanden contactformulieren en een klachtformulier verstuurd.
Allemaal via de site van PostNL, waar dus niemand reageert.
toon volledige bericht
Als je inderdaad waarde wilt claimen zal je moeten bewijzen hoeveel financiele schade het je heeft toegebracht.

Ik ben bang dat je daar na 2 maanden enkel het contactformulier gebruiken en afwachten niet veel van hard kan maken.... Ik zie de rechter niet snel meegaan in dit verhaal. PostNL zelf iig zowiezo niet, dus de gang naar de rechter zal je uiteindelijk wel moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

Als je inderdaad waarde wilt claimen zal je moeten bewijzen hoeveel financiele schade het je heeft toegebracht.

Ik ben bang dat je daar na 2 maanden enkel het contactformulier gebruiken en afwachten niet veel van hard kan maken.... Ik zie de rechter niet snel meegaan in dit verhaal. PostNL zelf iig zowiezo niet, dus de gang naar de rechter zal je uiteindelijk wel moeten maken.
Dat begrijp ik.

Niet bijdehand bedoeld maar sommige bedrijven hebben ook vakantie in de zomer periode ;)
En verder hoopte ik dat ik toch op zijn minst wel een reactie zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02:15
contact via postnl op twitter al geprobeerd, daar zijn ze vaak best wel snel met reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:40
HugoBoss1985 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:29:

Bellen heb ik geen zin in, ik wil het nu graag (digitaal) zwart-op-wit.
Terwijl bellen waarschijnlijk je wel direct contact zal opleveren en je vaak veel beter een discussie kan voeren of een probleem kan uitleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 15:42

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Rolfie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:40:
[...]

Terwijl bellen waarschijnlijk je wel direct contact zal opleveren en je vaak veel beter een discussie kan voeren of een probleem kan uitleggen.
...en je vervolgens altijd nog een digitale/schriftelijke bevestiging kunt vragen, of op eigen initiatief kunt toesturen ("zoals zojuist besproken...").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:01
Ik kan me de werkwijze van TS prima voorstellen, daar contactformulieren gewoon een legitieme mannier van communiceren is, als ze dat aanbieden.

Uit het verhaal kan ik niet duidelijk maken wat jouw schade is en hoe je deze schade specificeert richting postNL. Zonder die gegevens is het moeilijk inschatten of jouw claim stand houdt of niet.

Als ik het mij goed herinner is bij een aangetekende brief je goed tot 500 euro verzekerd? Dat is een flink bedrag om te eisen als er niks van fysieke waarde in de envelop zat.
Gevolgschade is vaak moeilijk hard te maken.

Gevoelsmatig klinkt het logisch dat je voor het verlies wordt gecompenseerd, maar postNL wend maar al te graag alle verantwoordelijkheid af op andere partijen. Of dat legitiem is, is helemaal een moeilijk vraagstuk.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HugoBoss1985 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:15:
Mijn vraag is, wat zijn mijn rechten m.b.t. een schadevergoeding van PostNL nadat zij mijn aangetekende brief kwijtgeraakt zijn?

Ik heb ruim twéé maanden geleden een consent tot invoer aangetekend (i.p.v. postbus) retour gestuurd aan de CDIU (Douane).
Dit document was reeds van het CDIU naar mij toegestuurd, door mij ingevuld, door mij opgestuurd naar Polen, retour gekomen vanuit Polen en wederom door mij aangetekend retour gestuurd aan het CDIU.

Misschien niet belangrijk maar het gaat om documenten m.b.t. het (legaal!) invoeren van vuurwapens.

Hier heb ik dus een aantal keren verzendkosten en aardig wat tijd aan besteedt.
Het gaat ook om eenmalig verstrekte documenten.
Plus het feit dat ik mijn afspraken met het CDIU niet kan nakomen, immers heb ik de documenten niet geleverd.
Dus ik vind het ook belangrijk om zwart-op-wit verantwoording bij het CDIU te kunnen doen.

Sinds meer dan twee maanden staat de brief op status "onderweg".
Het CDIU heeft mijn brief nooit ontvangen en hier is nooit voor getekend.

Géén enkele keer een reactie ontvangen.

Gisteren heb ik besloten om via online chat mijn verhaal nogmaals te doen.
Daarbij ontving ik een e-mail adres.
Dus ik heb daar naartoe gemaild met het hele verhaal.

"U geeft aan dat de zending al een maand op onderweg staat. Ik de scans zie ik dat het bedrijf waar u de zending naar toe gestuurd heeft een haal en breng service heeft bij hun postbus. Op het moment dat wij in de scans zien dat de haal en breng service is geweest mogen wij er vanuit gaan dat de zending bij het onderliggend adres van de postbus geleverd is, door het autobedrijf wat het bedrijf in huurt. De scan bezorger onderweg is een fictieve scan.

Vervolgens heb ik daarop gereageerd en mocht ik deze reactie ontvangen:

"Voor een eventuele vergoeding van de schade vergoeding van €50 euro, heb ik van u bewijs nodig dat er waardevolle en kostbare stukken in de zending zit, Zoals een rijbewijs, id kaart. Wij vergoeden geen papieren die geen waarde hebben."

Maar deze reactie vind ik zelf nergens op lijken verder...
Ik heb PostNL al meerdere malen laten weten wat de inhoudt en wat de waarde daarvan is.

toon volledige bericht
Wat een amateuristisch antwoord krijg je telkens. Ik zou sowieso eens bellen en je verhaal doen.
(je kunt altijd goede kopieën maken en ongeregistreerd sturen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
s0ulmaster schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:07:
Ik kan me de werkwijze van TS prima voorstellen, daar contactformulieren gewoon een legitieme mannier van communiceren is, als ze dat aanbieden.

Uit het verhaal kan ik niet duidelijk maken wat jouw schade is en hoe je deze schade specificeert richting postNL. Zonder die gegevens is het moeilijk inschatten of jouw claim stand houdt of niet.

Als ik het mij goed herinner is bij een aangetekende brief je goed tot 500 euro verzekerd? Dat is een flink bedrag om te eisen als er niks van fysieke waarde in de envelop zat.
Gevolgschade is vaak moeilijk hard te maken.

Gevoelsmatig klinkt het logisch dat je voor het verlies wordt gecompenseerd, maar postNL wend maar al te graag alle verantwoordelijkheid af op andere partijen. Of dat legitiem is, is helemaal een moeilijk vraagstuk.
Maximaal €50,00 want het gaat om een aangetekende, onverzekerde brief.

Ze stellen een onderzoek in.
Als blijkt dat het inderdaad zoek is (volgens de consumentenbond is dat al ná 30 dagen!) krijg ik maximaal €8,40 terug voor het aangetekend verzenden.
PostNL is heel simpel: als je geen factuur hebt van hetgene wat je verstuurd dan kun je fluiten naar je centen.
Mijn bedrijfskosten en tijd gaan al ruim over de €50,00 heen en ook heb ik het consent binnen het proces aangetekend verstuurd naar polen voor €13,95.

PostNL schuift het af op het "autobedrijf" wat in het proces tussen het afleveren bij de postbus en de douane zit.
Tevens gevens ze aan dat er daardoor niet getekend is voor deze aangetekende brief, omdat het daar toch "in de bulk bij de rest van de post gaat".

En daar betaal je dan voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:37

LankHoar

Langharig tuig

HugoBoss1985 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:48:
[...]
PostNL schuift het af op het "autobedrijf" wat in het proces tussen het afleveren bij de postbus en de douane zit.
Tevens gevens ze aan dat er daardoor niet getekend is voor deze aangetekende brief, omdat het daar toch "in de bulk bij de rest van de post gaat".

Waar is dat onderzoek dan voor nodig? Ze geven duidelijk zelf al aan dat ze niet leveren wat ze beoogden te leveren. Duidelijke zaak lijkt me.

Wat een rotbedrijf zeg. Terug naar PPT!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:11
Ik zie in hun reactie niet dat ze erkennen dat de brief kwijt is. Alleen wat de procedure is als de brief kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Jimster schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:29:
Ik zie in hun reactie niet dat ze erkennen dat de brief kwijt is. Alleen wat de procedure is als de brief kwijt is.
Dat heb je goed gezien.

Maar inmiddels is de brief na 3 maanden nog niet bij het CDIU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
LankHoar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:06:
[...]
Wat een rotbedrijf zeg. Terug naar PPT!
Wie ?
PPT ?
Die zijn inderdaad failliet
https://drimble.nl/failli...83148/ppt-holding-bv.html

[ Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 25-10-2018 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:53

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Als eerst zou ik aangeven dat ik een antwoord in fatsoenlijk Nederlands wens want als dit letterlijk naar je gezonden is dan moeten ze zich schamen. Geen touw aan vast te knopen.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ik doelde op de tijd dat de post nog (semi) in handen van de overheid was ;) Nu geniet PostNL wel een voorkeurspositie qua wetgeving, terwijl ze onderwijl veelal belabberde service leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
LankHoar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:41:
[...]

Ik doelde op de tijd dat de post nog (semi) in handen van de overheid was ;) Nu geniet PostNL wel een voorkeurspositie qua wetgeving, terwijl ze onderwijl veelal belabberde service leveren.
PTT ....
Wikipedia: PTT (Nederland)

Maar ook toen ging het gewoon fout hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Maximaal €50,00 want het gaat om een aangetekende, onverzekerde brief.

[..]

Niet lullig bedoeld, maar daar betaal je inderdaad voor.
Voordelen van Aangetekende brief
Handtekening voor ontvangst
U ontvangt altijd een verzendbewijs
Tot 50 euro vergoeding bij verlies of beschadiging
Uw brief is eenvoudig te volgen met Track & Trace
Feit is dat de brief weg is. De ontvanger geeft namelijk aan dat hij de brief niet heeft ontvangen. Bij vermissing van de brief krijg jij tot 50 euro vergoed. Had je meer gewildDaarbij is het logisch dat je dan moet aantonen wat jouw schade is.
PostNL is heel simpel: als je geen factuur hebt van hetgene wat je verstuurd dan kun je fluiten naar je centen. Mijn bedrijfskosten en tijd gaan al ruim over de €50,00 heen en ook heb ik het consent binnen het proces aangetekend verstuurd naar polen voor €13,95.
Als jij niet kunt aantonen (middels facturen) wat de waarde is van hetgeen je hebt verzonden (en dus wat jouw schade is), kan PostNL moeilijk met wat natte vingerwerk geld gaan overmaken, toch? Aangezien dit bedrijfsmatig is, moet je je misschien afvragen of dit niet onder ondernemersrisico valt (hoe lullig dat ook is in dit geval) en hier lering uit trekken (voor zover dat mogelijk is).

Die haal en breng service is nog wel een apart iets. De opmerking dat aangetekende post dan op de grote hoop gaat, betekent in feite dat dit type dienst (aangetekend verzenden) naar dit type adressen geen enkele waarde meer heeft. Aangezien PostNL beide services regelt, zou je denken dat dit dus kenbaar moet worden op het moment dat jij de brief aanbiedt bij PostNL. Jij betaalt namelijk voor iets waarvan zij weten dat zij nooit datgene kunnen leveren wat zij beloven: een handtekening voor ontvangst. Of daar dan een tekortkoming c.q. aansprakelijkheid ligt (en bij wie) vind ik een nogal moeilijke vraag om te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Freakster86 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:57:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar daar betaal je inderdaad voor.

[...]

Feit is dat de brief weg is. De ontvanger geeft namelijk aan dat hij de brief niet heeft ontvangen. Bij vermissing van de brief krijg jij tot 50 euro vergoed. Had je meer gewildDaarbij is het logisch dat je dan moet aantonen wat jouw schade is.

[...]

Als jij niet kunt aantonen (middels facturen) wat de waarde is van hetgeen je hebt verzonden (en dus wat jouw schade is), kan PostNL moeilijk met wat natte vingerwerk geld gaan overmaken, toch? Aangezien dit bedrijfsmatig is, moet je je misschien afvragen of dit niet onder ondernemersrisico valt (hoe lullig dat ook is in dit geval) en hier lering uit trekken (voor zover dat mogelijk is).

Die haal en breng service is nog wel een apart iets. De opmerking dat aangetekende post dan op de grote hoop gaat, betekent in feite dat dit type dienst (aangetekend verzenden) naar dit type adressen geen enkele waarde meer heeft. Aangezien PostNL beide services regelt, zou je denken dat dit dus kenbaar moet worden op het moment dat jij de brief aanbiedt bij PostNL. Jij betaalt namelijk voor iets waarvan zij weten dat zij nooit datgene kunnen leveren wat zij beloven: een handtekening voor ontvangst. Of daar dan een tekortkoming c.q. aansprakelijkheid ligt (en bij wie) vind ik een nogal moeilijke vraag om te beantwoorden.
toon volledige bericht
Het is voornamelijk erg veel tijd wat in dit document geïnvesteerd was.
Niet aantoonbaar, wel aannemelijk.
Plus het feit dat mijn integriteit bij het CDIU in twijfel kan worden getrokken.
Maargoed, ik heb nu zwart-op-wit (dat was dus ook mijn doel) een aantal reacties van Postnl.
Dus ik kan me op dit moment goed verantwoorden.

Ik ga in ieder geval geen aantekende brief meer naar een postbus versturen.
Postnl beargumenteerd dus ook dat het hier fout is gegaan en dat dit dus gewoon als een postbus brief is behandeld.
Op het verzendbewijs staat de postbus en de postcode van het CDIU.
Dus géén normaal adres.
Ik ben er zelf vanuit gegaan dat dit als een aangetekende brief behandeld zou worden, i.p.v. via de Postbus manier zou gaan (géén verzendkosten, geen handtekening bij aflevering).
M.a.w. ik vermeld geen postbus meer op de brief, maar enkel een adres.
Lesje geleerd dus.

Verder ben ik het volledig met je eens en vooral wat je aangeeft w.b.t. het type dienst.
Want ik verwacht bij aangetekend verzenden inderdaad en handtekening maar ik verwacht ook dat mijn post geleverd wordt.

Ik wacht nog af wat er uit het onderzoek van Postnl komt.
Verder ga ik hier geen tijd en energie meer aan besteden, dat heeft toch geen zin.

Mijn mening over Postnl is wel veranderd n.a.v. deze ervaring.

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-10-2018 23:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
HugoBoss1985 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:12:
[...]
Op het verzendbewijs staat de postbus en de postcode van het CDIU.
Dus géén normaal adres.
Ik ben er zelf vanuit gegaan dat dit als een aangetekende brief behandeld zou worden, i.p.v. via de Postbus manier zou gaan (géén verzendkosten, geen handtekening bij aflevering).
Geen verzendkosten geldt bij een antwoordnummer, naar een postbus betaal je gewoon verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Marly schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 02:30:
[...]

Geen verzendkosten geldt bij een antwoordnummer, naar een postbus betaal je gewoon verzendkosten.
Klopt, ik haal hier zaken door elkaar.
Ik heb overigens altijd al mijn post naar het CDIU aangetekend en dus betaald verzonden.
De verwarring ontstaat doordat Postnl in haar verhaal verschil maakt tussen een postbus en een gewoon adres en daarbij beargumenteerd dat er om die reden geen handtekening is gevraagd.
Ze geven dus aan dat er door het versturen naar een postbus de brief "in de bulk" komt en dat er niet voor getekend wordt.
Dus blijft toch het feit dat ik geen handtekening heb gehad.
Postnl stuurde mij nog een printscreen van de tracking van de brief.
De brief is als laatste ingeleverd bij de postbus van het CDIU.

In de "bulk" dus... vandaar geen handtekening.
Een vreemde beargumentering als je het mij vraagt.

Het verhaal lijkt me duidelijk genoeg verder voor iedereen hier.
Zoals ik reeds aangaf heeft dit genoeg tijd en energie gekost en mag dit topic wat mij betreft op slot.

[ Voor 49% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-10-2018 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-05 09:24
HugoBoss1985 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:12:
[...]
M.a.w. ik vermeld geen postbus meer op de brief, maar enkel een adres.
Lesje geleerd dus.
Voor zover ik weet, moet ik nog (bijna) dagelijks tekenen voor aangetekende post verstuurd naar onze postbus, ja ook met legitimatie, al kunnen zijn mijn naam en document nummer inmiddels wel dromen. Dus het excuus wat PostNL in deze gebruikt, lijkt mij volstrekt onjuist.

Nou kan je niemand vast binden op 1 enkele ervaring, maar zoals mijn ervaring leert, ook aangetekende post naar een postbus, moet voor getekend worden. Al zou het in jouw geval zijn door de 'transportmaatschappij' zodat de aansprakelijkheid ook over te dragen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Heyman schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:27:
[...]

Voor zover ik weet, moet ik nog (bijna) dagelijks tekenen voor aangetekende post verstuurd naar onze postbus, ja ook met legitimatie, al kunnen zijn mijn naam en document nummer inmiddels wel dromen. Dus het excuus wat PostNL in deze gebruikt, lijkt mij volstrekt onjuist.

Nou kan je niemand vast binden op 1 enkele ervaring, maar zoals mijn ervaring leert, ook aangetekende post naar een postbus, moet voor getekend worden. Al zou het in jouw geval zijn door de 'transportmaatschappij' zodat de aansprakelijkheid ook over te dragen is.
Ik heb tegen Postnl letterlijk gezegd dat ik met Postnl een overeenkomst heb en niet met hun "autobedrijf".
Postnl kan dan zelf de aansprakelijkheid overdragen maar dat is hun zaak.

Kijk en huiver:

"Ik erken niet dat de zending kwijt is. U vraagt om de schade vergoeding en ik vraag de factuur op die wij daar dan eventueel voor nodig zijn. Het enige wat ik voor u kan doen, is het autobedrijf navragen wat er met de zending is gebeurt. En waar ze de zending geleverd hebben. Een aangetekende brief naar een postbus, wat met een auto bedrijf opgehaald word, krijgt eigenlijk nooit een handtekening.
Deze zendingen gaan met bulk naar het onderliggende adres, en word niet altijd afgescand en krijgt geen handtekening.
Ik zal het voor u uitzetten naar het autobedrijf, wanneer ik meer weet. Zal ik u telefonisch op de hoogte stellen.
"

Je kan je voorstellen dat ik hier totaal geen vertrouwen meer in heb door dit soort onjuistheden in hun verhalen.
Het is bewezen dat ik betaald heb voor aangetekend verzenden en ze zegt hier doodleuk dat er eigenlijk nooit een handtekening wordt gezet bij verzending naar een postbus.

Iemand vroeg eerder of dit letterlijke citaten waren.
Dit zijn letterlijke citaten, ik heb alleen aanhef en afsluiting met naam verwijderd en de tekst schijngedrukt gezet.
En in dit geval een regel vetgedrukt gemaakt.

[ Voor 41% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-10-2018 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 278217

fender89 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:25:

[...]

Eens, maar daarentegen ook weer niet. Ze bieden een contact middel aan waarvan je gebruikt maakt maar waarop ze niet reageren. Dat lijkt mij geen issue van diegene die die contact middel gebruikt maar van de ontvanger.

Beetje vreemd als ik een contactformulier op een shop zet maar ook mijn telefoonnummer, dat je dan wel reageert op de tel, maar niet op het contactformulier. Haal dat er dan af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat een tenenkrommende communicatie. WTF heeft een autobedrijf te maken met postbezorging?

Ik zou eens kijken of je dit niet door te bellen / via social media / andere klachtenprocedure geëscaleerd kan krijgen naar iemand die wel begrijpelijke uitleg kan geven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Orion84 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:12:
Wat een tenenkrommende communicatie. WTF heeft een autobedrijf te maken met postbezorging?

Ik zou eens kijken of je dit niet door te bellen / via social media / andere klachtenprocedure geëscaleerd kan krijgen naar iemand die wel begrijpelijke uitleg kan geven.
8)7

Als ik hier maximaal de verzendkosten voor terug ga krijgen dan heeft het voor mij weinig zin om hier nog meer tijd en energie in te stoppen.

Het van me af schrijven heeft mij al enorm geholpen, alsmede de nuttige reacties hier.

Verder wacht ik het onderzoek van Postnl dus af, ik zal dat hier nog laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:16:
[...]

8)7

Als ik hier maximaal de verzendkosten voor terug ga krijgen dan heeft het voor mij weinig zin om hier nog meer tijd en energie in te stoppen.

Het van me af schrijven heeft mij al enorm geholpen, alsmede de nuttige reacties hier.

Verder wacht ik het onderzoek van Postnl dus af, ik zal dat hier nog laten weten.
Ik snap je, en toch leren ze het dan niet af. Dan flikken ze dit geintje keer op keer, want niemand die er serieus achteraan gaat. Ik zou het alleen daarom al escaleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
LankHoar schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:03:
[...]

Ik snap je, en toch leren ze het dan niet af. Dan flikken ze dit geintje keer op keer, want niemand die er serieus achteraan gaat. Ik zou het alleen daarom al escaleren.
Ach tja, waarom ook niet.

Bij dezen mijn e-mail van zojuist:

"Geachte mevrouw,

Graag zou ik mijn case geëscaleerd zien naar uw meerdere.

Ik kan mij totaal niet vinden in uw eerdere verhaal over het feit dat mijn aangetekende brief niet getekend is.

Daar ik betaald heb voor het aan getekend verzenden is de afspraak dat er een handtekening gezet wordt voor mijn brief.

Bij dezen citeer ik u:

"Een aangetekende brief naar een postbus, wat met een auto bedrijf opgehaald word, krijgt eigenlijk nooit een handtekening.
Deze zendingen gaan met bulk naar het onderliggende adres, en word niet altijd afgescand en krijgt geen handtekening."

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Hugo Logt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:15:

Ik heb ruim twéé maanden geleden een consent tot invoer aangetekend (i.p.v. postbus)
...

...
Ik begrijp het verhaal niet.
Heb je nu aangetekend naar een.postbus verstuurd? In dat geval is dit van toepassing: https://www.postnl.nl/kla...uren/aangetekend/postbus/

Hoe dan ook mag postnl niet uitgaan van levering, tenzij er een handtekening is. Daar betaal je immers voor.

Mijn advies is
- Verdere communicatie met postnl via sociale media te doen. Maar ik zou hier niet veel tijd en energie in steken. Vooral ook duidelijk verwoorden wat je precies wilt van postnl.
- Het meest belangrijke lijkt om dit voorval te melden bij CDIU, en af te spreken hoe jullie nu verder gaan. Vermoedelijk de procedure herhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 14:40
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:28:

Het is bewezen dat ik betaald heb voor aangetekend verzenden en ze zegt hier doodleuk dat er eigenlijk nooit een handtekening wordt gezet bij verzending naar een postbus.
Ik vind het heel vervelend voor je, ik heb ook gekke dingen meegemaakt met postnl.

Maar je begrijpt niet helemaal wat een postbus is?
Dat is een vak met een klep en een nummer (/adres)
Er zit daar niemand die een handtekening zet. Het is immers geen bedrijfspand met een balie medewerker.
De post wordt bezorgd en dan haalt de huurder van de postbus het op.
Daarin moet ik ze wel gelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
KopjeThee schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:11:
[...]

Ik begrijp het verhaal niet.
Heb je nu aangetekend naar een.postbus verstuurd? In dat geval is dit van toepassing: https://www.postnl.nl/kla...uren/aangetekend/postbus/

Hoe dan ook mag postnl niet uitgaan van levering, tenzij er een handtekening is. Daar betaal je immers voor.

Mijn advies is
- Verdere communicatie met postnl via sociale media te doen. Maar ik zou hier niet veel tijd en energie in steken. Vooral ook duidelijk verwoorden wat je precies wilt van postnl.
- Het meest belangrijke lijkt om dit voorval te melden bij CDIU, en af te spreken hoe jullie nu verder gaan. Vermoedelijk de procedure herhalen...
Inderdaad verstuurd naar een Postbus.

Bedankt voor de link.
Daar wordt verder niet gesproken over een handtekening.
Dus dan zou het inderdaad standaard procedure van PostNL zijn om in zo'n geval de hele handtekening maar over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Gman schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:12:
[...]

Ik vind het heel vervelend voor je, ik heb ook gekke dingen meegemaakt met postnl.

Maar je begrijpt niet helemaal wat een postbus is?
Dat is een vak met een klep en een nummer (/adres)
Er zit daar niemand die een handtekening zet. Het is immers geen bedrijfspand met een balie medewerker.
De post wordt bezorgd en dan haalt de huurder van de postbus het op.
Daarin moet ik ze wel gelijk geven.
Blijkbaar niet, ik ga uit van het verkrijgen van een handtekening in het geval van aangetekend verzenden.
Zoals sommige anderen hier op het forum ook.
Ik lees hier een reactie van iemand die altijd een handtekening zet voor aangetekende post die naar zijn postbus verstuurd wordt.

Edit: zo ook de reactie direct onder deze.

Waarom bestaat er dan überhaupt de mogelijkheid om aangetekend te versturen naar een postbus?
Oftwel ik zou dan nooit zekerheid dat de juiste persoon mijn brief/pakje in ontvangst neemt. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-10-2018 11:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:36
Als ik een aangetekend stuk geadresseerd aan onze postbus wil ophalen moet ik me melden bij de balie met een persoonsbewijs. Als dat ok is en een handtekening gezet krijg ik het aangetekende stuk mee. Dat is vlgs mij ook standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

Inderdaad verstuurd naar een Postbus.

Bedankt voor de link.
Daar wordt verder niet gesproken over een handtekening.
Dus dan zou het inderdaad standaard procedure van PostNL zijn om in zo'n geval de hele handtekening maar over te slaan.
Je moet juist naar dat afhaalpunt komen om een handtekening te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

Blijkbaar niet, ik ga uit van het verkrijgen van een handtekening in het geval van aangetekend verzenden.
Zoals sommige anderen hier op het forum ook.
Ik lees hier een reactie van iemand die altijd een handtekening zet voor aangetekende post die naar zijn postbus verstuurd wordt.

Waarom bestaat er dan überhaupt de mogelijkheid om aangetekend te versturen naar een postbus?

Oftwel ik heb dan nooit zekerheid dat de juiste persoon mijn brief/pakje in ontvangst neemt.
Ah ja zo, dan is er wel een service die dit verzorgd. En als ik het goed begrijp is het in nederland mis gegaan. Echt te slecht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Laatst online: 06-07-2023
Wij ontvangen ook wel eens aangetekende post via onze postbus. Er zit dan een briefje in dat je moet melden bij de balie en daar moet je dan tekenen en dan krijg je het poststuk.

Is dus echt onzin wat Postnl vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Gman schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:19:
[...]

Ah ja zo, dan is er wel een service die dit verzorgd. En als ik het goed begrijp is het in nederland mis gegaan. Echt te slecht :(
Maarja wie is verantwoordelijk voor het verkrijgen van de handtekening? :P
Als er niet om gevraagd wordt dan kan ik me voorstellen dat het CDIU geen handtekening zet.

Stel dat een bode hier een aangetekend pakje levert en ik teken niet... dan komt dat doordat daar niet om gevraagd wordt of doordat het tekenen geweigerd wordt.
In het eerste geval ontvang ik het pakje en heeft de postbode het dan verkeerd gedaan.
In het tweede geval gaat het pakje retour, neem ik aan en mag ik hopen?

Maarja ik heb geen postbus...
Chntl321 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:22:
Wij ontvangen ook wel eens aangetekende post via onze postbus. Er zit dan een briefje in dat je moet melden bij de balie en daar moet je dan tekenen en dan krijg je het poststuk.

Is dus echt onzin wat Postnl vertelt.
Ik ben dan nog benieuwd of Postnl van het tekenen een melding krijgt in hun tracking overzicht van de bewuste post?

Zojuist weer een reactie mogen ontvangen:

"Geachte heer Logt,

Een zending naar de douane naar een postbus gaat met bulk naar het onderliggend adres omdat zij per dag veel brieven binnen krijgen. Omdat dit een bulk is, word daar eigenlijk bijna nooit voor getekend. Ik kan dit niet doorzetten naar mijn meerdere, Ik doe mijn best om bij alle kanten onderzoek en navraag te doen bij de desbetreffende bedrijven en depots die er mee te maken hebben. Echter tot nu toe geeft het auto bedrijf aan dat de zending volgens procedure is afgeleverd. Ik heb dit nog uitgezet naar ons depot onbestelbare stukken. Wanneer de zending hier niet gevonden is, heb ik alles gedaan wat ik kan doen qua onderzoek.

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben."

[ Voor 49% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-10-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
In dit geval de service die de postbussen verzorgd blijkbaar.
Ik spreek mezelf nu een beetje tegen, ik weet het, maar die postbussen zitten, voor zover ik weet, altijd wel in een Staples Office Center of een wijk winkeltje met bijbehorende service balie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Gman schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:32:
In dit geval de service die de postbussen verzorgd blijkbaar.
Ik spreek mezelf nu een beetje tegen, ik weet het, maar die postbussen zitten, voor zover ik weet, altijd wel in een Staples Office Center of een wijk winkeltje met bijbehorende service balie.
Ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er niet getekend is en dat de douane dit in de schoenen van het CDIU schuift "omdat zij veel brieven krijgen".
M.a.w. volgens Postnl is het CDIU is nalatig omdat ze zoveel brieven krijgen. :+
Ik geloof daar geen klap van.
Dit lijkt mij gewoon smaad.

Hetzelfde voorbeeld als net, een postbode komt hier met een aangetekend pakketje en hij draagt dat aan mij over terwijl ik een géén handtekening zet omdat ik het te druk heb.
De bode zou dan bewust iets doen wat verkeerd is omdat ik het even te druk heb.
Oftewel, de bode is dan verantwoordelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-10-2018 11:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:23:
[...]
"Omdat dit een bulk is, word daar eigenlijk bijna nooit voor getekend. "
Dat is vrij schokkend. Postnl laat jou extra betalen voor een dienst die ze blijkbaar "bijna nooit" leveren. Met als argument dat ze het kennelijk te veel moeite vinden om hun verplichting na te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:23:
[...]
Ik kan dit niet doorzetten naar mijn meerdere ... heb ik alles gedaan wat ik kan doen qua onderzoek.
Wat zijn dat twee rare/lompe opmerkingen zeg! IANAL, maar wanneer je juridisch gezien sterk staat zou ik iets zeggen als "Jammer dat u niets wilt en het ook niet wilt doorzetten. Dagvaarding volgt.".

Wedden dat ze het dan wel intern kan escaleren :+ Zelfde geld voor de gang naar social media waarschijnlijk.

Laat maar weer eens zien hoe bagger die processen er daar uit zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
LankHoar schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Wat zijn dat twee rare/lompe opmerkingen zeg! IANAL, maar wanneer je juridisch gezien sterk staat zou ik iets zeggen als "Jammer dat u niets wilt en het ook niet wilt doorzetten. Dagvaarding volgt.".

Wedden dat ze het dan wel intern kan escaleren :+ Zelfde geld voor de gang naar social media waarschijnlijk.

Laat maar weer eens zien hoe bagger die processen er daar uit zien..
Ach tja, soms kan iemand beter zwijgen of zeggen "ik zoek dit nog voor u uit" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:00:
[...]

Ach tja, soms kan iemand beter zwijgen of zeggen "ik zoek dit nog voor u uit" :+
Customer service 101 inderdaad. Zelf heb ik op een service desk gewerkt en kan er met mijn hoofd niet bij hoe onbehulpzaam en bot deze persoon reageert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Zojuist heb ik weer een reactie van PostNL mogen ontvangen.

Met daarin de vraag of ik een formulier m.b.t. de zending door het CDIU wil laten invullen.
Dit ingevulde document kan ik dan retourneren bij PostNL en de schadeclaim procedure zal dan in gang gezet gaan worden.
Er is ook gevraagd of ik bewijs van de inhoud van de aangetekende brief kan produceren.

Ik heb gereageerd met de melding dat ik het formulier/de vraag naar het CDIU heb doorgestuurd.
Bij mijn mail heb ik een scan van het consent als bijlage toegevoegd.

[ Voor 31% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-10-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:03
Eigenlijk ook wel mooi dat deze PostNL medewerker het vertikt de zaak door te zetten naar haar manager. Ik heb dit eerder al eens ervaren met een niet nader te noemen regelmatig stakende prijsvechter gevestigd in Ierland, toen ben ik maar blijven doordrammen totdat ik wel de manager te pakken kreeg. De aanhouder wint :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Het verhaal blijft dat ik enkel de kosten van de aangetekende brief vergoed krijg, als deze inderdaad "kwijt" blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:38
PostNL blijft toch een horrorbedrijf. Als je de reviews op verschillende websites ook ziet.......
Toch jammer dat het niet keihard word afgestraft. Ik weet niet of je rechtsbijstand hebt, maar die zou ik er voor het geval dat ook vast opzetten. Aanpakken dat malafide bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Leon Zwiers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:30:
PostNL blijft toch een horrorbedrijf. Als je de reviews op verschillende websites ook ziet.......
Toch jammer dat het niet keihard word afgestraft. Ik weet niet of je rechtsbijstand hebt, maar die zou ik er voor het geval dat ook vast opzetten. Aanpakken dat malafide bedrijf!
En dan? TS kan niet aantoonbaar maken dat hij schade heeft opgelopen. En het pakketje was zelf ook niet van enige waarden. Dus wat verwacht je dan dat een rechtsbijstand gaat doen? Een zaak starten tegen PostNL die ze mogelijk verliezen voor 50 euro? Die rechtsbijstand verzekeringen stellen je meestal schadeloos en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
loki504 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:25:
[...]

En dan? TS kan niet aantoonbaar maken dat hij schade heeft opgelopen. En het pakketje was zelf ook niet van enige waarden. Dus wat verwacht je dan dat een rechtsbijstand gaat doen? Een zaak starten tegen PostNL die ze mogelijk verliezen voor 50 euro? Die rechtsbijstand verzekeringen stellen je meestal schadeloos en meer niet.
En zo is het.

Ik verwacht ook niet dat het CDIU het hele formulier van PostNL gaat invullen, die hebben wel wat beters te
doen.

De enige tastbare en aantoonbare waarden zijn de verzendkosten.

Dus ik kan fluiten naar de verzendkosten en mijn tijd in het document en het versturen.
Zoals ik zei wil ik hier geen tijd meer aan besteden want het is zinloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leon Zwiers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:30:
Toch jammer dat het niet keihard word afgestraft.
Kan ook niet, de wet op de posterijen is daar vrij duidelijk in. ;)
Ik weet niet of je rechtsbijstand hebt, maar die zou ik er voor het geval dat ook vast opzetten. Aanpakken dat malafide bedrijf!
Geldt overigens ook voor @aidanl: Zoals ik het lees, heeft de PostNL de brief afgeleverd bij/in de betreffende postbus. De postbus wordt regelmatig door een bedrijf geleegd die de post naar de daadwerkelijke eindbestemming brengt, wat niet lijkt te zijn gebeurd, of het formulier ligt waar het niet hoort bij de ontvangende partij.

Strict gezien heeft PostNL dus gedaan wat je hen hebt gevraagd; namelijk de post af te leveren bij de postbus van het CDIU. Ik denk dus ook niet dat dit de PostNL aan te rekenen is, waar men dat nu wel verwacht. Hoe een rechtsbijstand hierbij kan helpen, geen idee.

@HugoBoss1985 Ik denk dat je dus het beste kan proberen met het CDIU in gesprek te gaan en vragen of zij met hun postbezorger om tafel gaan, want ergens daar gaat het (blijkbaar) mis. Dat lijkt mij effectiever dan iets te gaan verwachten van PostNL.

Toevoeging: Je schrijft in de topic start ook:
Nee, dit is geen erkenning dat de brief "kwijt" is. Jij moet bewijzen wat je kwijt bent geraakt en zullen zij, als het van waarde is, het vergoeden, tot maximaal 50 euro. Het formulier dat je hebt, is geen dusdanig waardevol formulier zoals een ID, paspoort of rijbewijs, dus ze hoeven niets te vergoeden. En, zoals gezegd, ze kunnen blijkbaar zien dat de brief afgeleverd is geweest in de betreffende postbus, hetgeen je dus aan PostNL hebt gevraagd te doen, hebben ze dus gedaan. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 29-10-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
CH4OS schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:40:
[...]
Kan ook niet, de wet op de posterijen is daar vrij duidelijk in. ;)
[...]
Geldt overigens ook voor @aidanl: Zoals ik het lees, heeft de PostNL de brief afgeleverd bij/in de betreffende postbus. De postbus wordt regelmatig door een bedrijf geleegd die de post naar de daadwerkelijke eindbestemming brengt, wat niet lijkt te zijn gebeurd, of het formulier ligt waar het niet hoort bij de ontvangende partij.

Strict gezien heeft PostNL dus gedaan wat je hen hebt gevraagd; namelijk de post af te leveren bij de postbus van het CDIU. Ik denk dus ook niet dat dit de PostNL aan te rekenen is, waar men dat nu wel verwacht. Hoe een rechtsbijstand hierbij kan helpen, geen idee.

@HugoBoss1985 Ik denk dat je dus het beste kan proberen met het CDIU in gesprek te gaan en vragen of zij met hun postbezorger om tafel gaan, want ergens daar gaat het (blijkbaar) mis. Dat lijkt mij effectiever dan iets te gaan verwachten van PostNL.

Toevoeging: Je schrijft in de topic start ook:
[...]
Nee, dit is geen erkenning dat de brief "kwijt" is. Jij moet bewijzen wat je kwijt bent geraakt en zullen zij, als het van waarde is, het vergoeden, tot maximaal 50 euro. Het formulier dat je hebt, is geen dusdanig waardevol formulier zoals een ID, paspoort of rijbewijs, dus ze hoeven niets te vergoeden. En, zoals gezegd, ze kunnen blijkbaar zien dat de brief afgeleverd is geweest in de betreffende postbus, hetgeen je dus aan PostNL hebt gevraagd te doen, hebben ze dus gedaan. ;)
toon volledige bericht
Ik ben het niet met je eens.
Mijn mening is dat ze niet (volledig) gedaan hebben wat ik hen heb gevraagd/waar ik hen voor betaald heb.
Namelijk het feit dat er geen handtekening gezet is voor mijn brief.
In het kort heb ik betaald voor vervoer, aflevering en het verkrijgen van een handtekening.

Op het moment verwacht ik niks meer van PostNL.

Ik heb tegen PostNL gezegd dat ze dus erkennen dat mijn brief kwijt is en daarover werd er verder gezwegen.
Wie zwijgt stemt toe.
Verder kunnen ze dus ook geen handtekening produceren.
Dus er is geen enkel bewijs dat mijn brief inderdaad is aangekomen.
Het CDIU heeft mij al laten weten dat de brief niet in hun bezit is.
Dus het PostNL onderzoek kan mij verder gestolen worden... dat is hun zaak.

De consumentenbond geeft aan dat men een brief als verloren mag beschouwen nadat deze na een maand niet bezorgt is.
Voor de duidelijkheid: we zijn nu 3 maanden verder.

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-10-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het probleem komt dus duidelijk door de bezorger die namens CDIU handelt en daarvoor wil je PostNL verantwoordelijk houden, omdat die bij bulk geen handtekeningen vragen of krijgen bij poststukken? :? Als dat zo is, wens ik je in elk geval veel succes.

Either way; volgende keer verzekered versturen, zeker met zulke delicate post. Dan kan PostNL ook meer.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 29-10-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
CH4OS schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:23:
Het probleem komt dus duidelijk door de bezorger die namens CDIU handelt endaarvoor wil je PostNL verantwoordelijk houden, omdat die bij bulk geen handtekeningen vragen of krijgen? :? Als dat zo is, wens ik je in elk geval veel succes.
De bezorger die namens het CDIU handeld wordt volgens jou dus niet door PostNL verplicht een handtekening te zetten als ik PostNL betaal voor een aangetekende brief waarvoor getekend moet worden?

Ik vind het maar een vreemde beredenering van je...
Het lijkt een beetje op hetzelfde als wat PostNL doet, het CDIU zwartmaken terwijl PostNL toch echt zelf nalatig is.

[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-10-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HugoBoss1985 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:24:
De bezorger die namens het CDIU handeld wordt volgens jou dus niet door PostNL verplicht een handtekening te zetten als ik PostNL betaal voor een aangetekende brief waarvoor getekend moet worden?

Ik vind het maar een vreemde beredenering van je...
Het lijkt een beetje op hetzelfde als wat PostNL doet, het CDIU zwartmaken terwijl ze toch zelf nalatig zijn.
Je denkt dat je de enige bent die post stuurt naar CDIU? :? Als men geautomatiseerd kon tekenen, deed men dat wel, natuurlijk. En wat zegt de handtekening dan nog? Namelijk net zoveel als nu. ;) Overigens weet jij als verzender sowieso nooit 100% zeker dat degene aan wie jij de post gericht hebt heeft getekend voor ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
CH4OS schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:28:
[...]
Je denkt dat je de enige bent die post stuurt naar CDIU? :? Als men geautomatiseerd kon tekenen, deed men dat wel, natuurlijk. En wat zegt de handtekening dan nog? Namelijk net zoveel als nu. ;) Overigens weet jij als verzender sowieso nooit 100% zeker dat degene aan wie jij de post gericht hebt heeft getekend voor ontvangst.
Kan het misschien iets minder op de man en ontopic?
Je Cynisme mag je van mij voor je houden de volgende keer.

Ik heb het hier al meerdere malen gezegd, maar ik wil en ik verwacht (en ik betaal ervoor) dat er getekend wordt bij aangetekend verzenden.
Punt uit.
CH4OS schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:23:
Het probleem komt dus duidelijk door de bezorger die namens CDIU handelt en daarvoor wil je PostNL verantwoordelijk houden, omdat die bij bulk geen handtekeningen vragen of krijgen bij poststukken? :? Als dat zo is, wens ik je in elk geval veel succes.

Either way; volgende keer verzekered versturen, zeker met zulke delicate post. Dan kan PostNL ook meer.
PostNL neemt al verantwoordelijkheid, namelijk als mijn brief verloren blijkt n.a.v. hun onderzoek krijg ik de kosten van het aangetekend verzenden retour.

[ Voor 55% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-10-2018 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aldus de PostNL-site:
Zeker weten dat uw brief bij het juiste adres is aangekomen? Door het aangetekend te versturen, ontvangt u een (digitale) handtekening van ontvangst. Ook krijgt u een verzendbewijs en kunt u uw brief volgen.
Met andere woorden; wanneer het pakket ontvangen is door het CDIU dienen zij (= CDIU) een handtekening te zetten. De aflevering bij het postbus vereist dus helemaal geen handtekening. PostNL kan zien dat de brief in de postbus is geweest en dat deze door een gemachtigde is opgehaald (voor jou ook nog niet interessant). Doordat het is opgepikt, kan PostNL ervan uitgaan dat de brief bezorgd is en is daarmee de kous wat PostNL betreft af. CDIU moet dus met hun postservice in contact om te vragen waar zij het pakket gelaten hebben.

Dan kun je bijna gaan stampen en eisen dat je die handtekening krijgt, maar die krijg je pas als de post op plaats van bestemming is. Maar het poststuk is kwijt, dus zolang het kwijt is, krijg je die handtekening gewoonweg niet. Jouw poststuk is dus in een soort van zwart gat terecht gekomen; PostNL heeft gedaan wat je ze hebt gevraagd, CDIU heeft een service die de post voor hen ophaalt, waar dus de fout ligt uitgaande van de info van PostNL. Daarom kun je de energie beter steken in contact en dialoog zoeken met CDIU zodat zij contact opnemen met die postservice die zij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
CH4OS schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:49:
Aldus de PostNL-site:
[...]
Met andere woorden; wanneer het pakket ontvangen is door het CDIU dienen zij (= CDIU) een handtekening te zetten. De aflevering bij het postbus vereist dus helemaal geen handtekening. PostNL kan zien dat de brief in de postbus is geweest en dat deze door een gemachtigde is opgehaald (voor jou ook nog niet interessant). Doordat het is opgepikt, kan PostNL ervan uitgaan dat de brief bezorgd is en is daarmee de kous wat PostNL betreft af. CDIU moet dus met hun postservice in contact om te vragen waar zij het pakket gelaten hebben.

Dan kun je bijna gaan stampen en eisen dat je die handtekening krijgt, maar die krijg je pas als de post op plaats van bestemming is. Maar het poststuk is kwijt, dus zolang het kwijt is, krijg je die handtekening gewoonweg niet. Jouw poststuk is dus in een soort van zwart gat terecht gekomen; PostNL heeft gedaan wat je ze hebt gevraagd, CDIU heeft een service die de post voor hen ophaalt, waar dus de fout ligt uitgaande van de info van PostNL. Daarom kun je de energie beter steken in contact en dialoog zoeken met CDIU zodat zij contact opnemen met die postservice die zij gebruiken.
Wat er dus al reeds bekend was... het poststuk is kwijt en daardoor heb ik geen handtekening.

De gang van zaken m.b.t. een postbus en aangetekende post is hier al reeds door meerdere Tweakers geplaatst.

Ik begrijp alleen niet dat PostNL een aangetekend poststuk aflevert en vertrekt alvorens daarvoor een handtekening te krijgen.
Dat is dus niet wat ik gewend ben wanneer ik zelf (zonder postbus) een aangetekende brief krijg.

Zoals je quote vanaf de site van PostNL... ik kan in dit geval ook mijn brief niet goed volgen.
Namelijk staat de status al sinds 3 maanden op "onderweg".
Dat zijn dus al twee zaken die op dit moment niet zijn zoals afgesproken (met PostNL) en zoals (jij quote vanaf) hun website.
Ik ben dus meer gefocused op PostNL dan op het CDIU.

Voor de duidelijkheid: sinds eind vorige week zit het onderzoek naar dit geval in de molen bij PostNL én het CDIU.

[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-10-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat het poststuk kwijt is wist je toch ook al, daarom dit topic, toch? ;)
Maar nu weet je ook waarom PostNL niets meer kan betekenen voor je.

NAV je edit in het bericht hierboven;
Ga er maar vanuit dat het onderzoek van PostNL niets gaat opleveren, wel tof dat ze je dus wel proberen te helpen (coulance), want zoals ik het lees, is hun deel van het traject namelijk wel goed gegaan. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 29-10-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
CH4OS schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:01:
Dat het poststuk kwijt is wist je toch ook al, daarom dit topic, toch? ;)
Maar nu weet je ook waarom PostNL niets meer kan betekenen voor je.
Helaas wel, maar niet zozeer om die reden maar voornamelijk om uit te zoeken hoe dit verder moest.
M.b.t. de slechte communicatie met PostNL.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-10-2018 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnieKoper
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Soortgelijk probleem heb ik in het verleden ook al eens meegemaakt. Bij een aangetekend schrijven naar een huurder. Nooit aangekomen... De huurder kan natuurlijk niet helemaal eerlijk zijn maar bij navraag bij PostNL konden ze er ook helemaal niks van terugvinden. En ik had er toch mooi een flink bedrag voor betaald bij een postkantoor...
Tegenwoordig heb je vele online services die je de mogelijkheid bieden om digitaal en aangetekend een brief te versturen. Bovendien is het nog rechtsgeldig ook. Bij knip ontvang je een digitale vingerafdruk en een verzend- en ontvangstbevestiging die het juridisch waterdicht maakt als bewijs dat het bericht daadwerkelijk ontvangen is. Wellicht een idee voor de toekomst, jammer dat het nog niet met pakketjes kan... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 30-09-2020 08:26 ]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een oud topic na (bijna) 2 jaar kicken alleen om je eigen ervaring te delen is niet de bedoeling.

Gezien alles wel is gezegd in de originele discussie, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.