Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-02 10:26
Hallo,

ik heb sinds kort mijn Xiaomi A2 Lite versie binnen en deze ondersteunt Quickcharge 3.0. Ik kreeg hiervoor een lader van Xiaomi bij, maar dit was een UK-stekker, en met verloopstukje is dit toch een lompe oplaadblok.

Ik heb nog wat andere laders hier thuis liggen (2A output, maar niet persé Quickcharge 3.0), en ik wil nu dus graag eens gaan checken of deze laders het doen op de Xiaomi A2 Lite.

Echter een klein probleempje; bij elke lader/usb poort waar ik mijn A2 Lite mee verbind, geeft hij aan dat hij aan "Snel laden" doet. Ook in een USB2.0 poort vanuit mijn laptop.

Mijn vraag is nu dus; klopt dit wel? Ik dacht dat je voor Quickcharge (dat is toch wat er bedoeld wordt met de A2 Lite die 'Snel laden' aangeeft) een ondersteunde power brick nodig had met ondersteunende kabel?

Kan iemand dit even wat meer uitklaren? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@BramVanha voor zover ik weet ondersteund de Mi A2 (Lite) helemaal geen Quick Charge in welke vorm dan ook.

Bij de Mi A1 stond er overigens op gegeven moment ook bij het opladen 'snelladen' maar dat bleek een fout te zijn. Wellicht heeft de Lite dus een soort zelfde bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Hij ondersteunt inderdaad geen Qualcomm quickcharge.
Via fastcharge gaat hij in ongeveer 2 uur van 0 tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-02 10:26
Moet ik maar eens gaan inkijken wat het verschil net is tussen fastcharge en quickcharge.

Kan elke lader gewone fastcharge, maar niet elke lader quickcharge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ChinaGeek schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:17:
Via fastcharge gaat hij in ongeveer 2 uur van 0 tot 100%.
Wat is jouw definitief van 'fastcharge'? Voor zover ik weet is dat namelijk helemaal geen standaard o.i.d.
BramVanha schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:20:
Moet ik maar eens gaan inkijken wat het verschil net is tussen fastcharge en quickcharge.

Kan elke lader gewone fastcharge, maar niet elke lader quickcharge?
Ik kan je vraag maar deels beantwoorden, want ik weet niet zeker wat @ChinaGeek met fastcharge bedoeld.

Maar Quick Charge(QC) is een standaard van Qualcomm en heeft verschillende revisies, waarvan 2.0 en 3.0 de meest gebruikte zijn. Dit is een standaard waarbij de spanning verhoogd wordt tijdens het laden, om zo sneller te laden. Voor QC heb je zowel een telefoon als een lader nodig die het ondersteund, want die 'overleggen' met elkaar wat de laadstroom en spanning gaat worden.

Mocht een toestel geen QC of andere snellaad methoden (Dash Charge / VOOC / etc.) ondersteunen. Kan deze over het algemeen gewoon geladen worden met een 'standaard' 5V/2A lader.

[ Voor 62% gewijzigd door rens-br op 25-10-2018 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
rens-br schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:24:
[...]

Wat is jouw definitief van 'fastcharge'? Voor zover ik weet is dat namelijk helemaal geen standaard o.i.d.

[...]

Ik kan je vraag maar deels beantwoorden, want ik weet niet zeker wat @ChinaGeek met fastcharge bedoeld.

Maar Quick Charge(QC) is een standaard van Qualcomm en heeft verschillende revisies, waarvan 2.0 en 3.0 de meest gebruikte zijn. Dit is een standaard waarbij de spanning verhoogd wordt tijdens het laden, om zo sneller te laden. Voor QC heb je zowel een telefoon als een lader nodig die het ondersteund, want die 'overleggen' met elkaar wat de laadstroom en spanning gaat worden.

Mocht een toestel geen QC of andere snellaad methoden (Dash Charge / VOOC / etc.) ondersteunen. Kan deze over het algemeen gewoon geladen worden met een 'standaard' 5V/2A lader.
Het wordt zo genoemd. Fast charging 5V/2A over micro USB.

https://www.androidcentral.com/xiaomi-mi-a2-mi-a2-lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dat had ik even gemist. Maar Xiaomi's Fast Charging, is dus 'gewoon' laden.
Pagina: 1