Toon posts:

Voor editing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koray66
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-05 00:48
Hallo allemaal,

Ik heb vraagje over puur het editen van video's en wat je precies nodig hebt om zo soepel mogelijk te editen, ik heb nu momenteel heel erg lagg wanneer ik de preview op full zet en het beeld terugkijk, vooral als ik het filmpje 4x snelheid aanpas, dan gaat het helemaal laggen. Komt dit doordat mijn ram zo weinig is en weinig snelheid heeft, of ook door de oude cpu en gpu?

Ik heb op sony vegas pro 15 en Premie pro getest, beide stottert het beeld heel erg.

Ik heb momenteel een
i7 3770
GTX 980 TI 6gb
8 gb ram 1600mhz

Ik heb net van een tweaker een 16gb 2300mhz ddr3 ram besteld, kan het dan zijn dat het veel soepeler gaat met editen?

Alle reacties

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat zegt de producent van de software daarover? Wat zie je terug in het taakbeheer? Welke resolutie, wat voor disk? Zomaar een paar vraagjes om een begin mee te maken..

Addicted to silent computing

• gbw
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-05 21:19
Zou je wat meer informatie kunnen posten?

Paar voorbeeldjes:
- Wat zijn de source files? (HD/FHD/UHD, x bitrate, x FPS?)
- Wat zijn de project settings? (Wat voor resolutie wordt het uiteindelijke bestand?)

• Koray66
het gaat om de video formaat 1920x1080p met 25 fps of 60 fps

Het project settings heb ik ook zelfs aangepast naar 720p en toch blijft het stotteren

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zoals @Crahsystor al zegt, kijk eens in taakbeheer of de CPU, ram of schijf een bottleneck is.

• Koray66
nee ik heb geen bottleneck, de cpu usage is soms 80% en de ram 30/40%
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee